اینترنت

یک باگ نرم‌افزاری عجیب موجب ایجاد مشکلی جدی در نمایشگر سری گلکسی S20 می‌شود

یک باگ نرم‌افزاری عجیب موجب ایجاد مشکلی جدی در نمایشگر سری گلکسی S20 می‌شود

بر اساس پست‌های منتشر شده در توئیتر، انجمن Reddit و تالارهای گفتمان مشتریان سامسونگ به‌نظر می‌رسد که تعدادی از کاربران گوشی‌های سری گلکسی S20 کماکان با نمایشگر دستگاه‌های خود دچار مشکل هستند. ظاهرا روی نمایشگر تعدادی از هندست‌های این خانواده، خطوط عمودی باریک با رنگ‌آمیزی سبز یا صورتی نمایان می‌شوند. برخی پست‌های منتشر شده ادعا می‌کنند که این مشکل بلافاصله پس از نصب به‌روزرسانی نرم‌افزاری ایجاد شده است؛ در حالی‌که برخی دیگر خاطرنشان می‌کنند که این خطوط باریک پس از پایان دوران گارانتی گوشی‌ها روی نمایشگرهای آنها ظاهر می‌شوند.

atramart mobile

اگرچه برخی پست‌ها اخیرا توسط کاربران منتشر شده است؛ اما زمان انتشار برخی دیگر به سال 2021 بازمی‌گردد. در جولای سال گذشته اعلام شد که مشکلات صفحه‌نمایش گلکسی S20 به‌دنبال استفاده از آن پس از گذشت تقریبا 1 سال آشکار می‌شوند. در آن مقطع زمانی، سوسو زدن نمایشگر با رنگ‌های سبز و سفید یکی از مشکلات قابل رویت روی نمایشگر هندست به‌شمار می‌رفت. بر اساس پست‌های منتشر شده حداقل یکی از کاربران گلکسی S20 با مراجعه به سامسونگ اقدام به تعمیر نمایشگر هندست خود نموده است. اما پس از گذشت 9 ماه، اکنون کاربران در حالی با این مشکل مواجه هستند که گوشی آنها احتمالا از پوشش گارانتی خارج شده و این افراد به منطور تعمیر نمایشگر هندست بایستی از جیب خود هزینه کنند.

تعدادی از کاربران سامسونگ گلکسی S20 طی گزارشاتی به از کار افتادن نمایشگر اسمارت‌فون خود اشاره می‌کنند

system group mobile

چنان‌چه سامسونگ بخواهد تقصیر را به گردن صاحبان هندست‌ها انداخته و آسیب فیزیکی ناشی از سقوط را به‌عنوان علت مشکل اعلام نماید؛ در این‌صورت کاربران می‌توانند به تعداد زیاد شکایات مشابه مطرح شده در انجمن‌ها اشاره نموده و نشان دهند که بروز این مشکل در دستگاه‌های گلکسی یک پدیده کاملا شایع بوده و این موضوع از تصادف یا بی‌احتیاطی مالکان دستگاه‌ها ناشی نشده است.

یکی از کاربران توئیتر با شناسه shrinu16@ ضمن انتشار پستی اعلام کرد: “من گوشی خود را تنها 15 ماه قبل خریداری کردم. اسمارت‌فون گلکسی S20 پلاس من تا به امروز با هیچ‌گونه سقوط یا ضربه‌ای مواجه نشده بود؛ اما عصر امروز یک خط سبزرنگ روی نمایشگر تلفن همراه من ظاهر شد. این مشکل پس از دریافت به‌روزرسانی نرم‌افزاری و پایان دوران گارانتی دستگاه ایجاد شده است.”

با این‌حال برخی کاربران سری گلکسی S20 نسبت به سایرین خوش‌شانس‌تر هستند. یکی از کاربران انجمن Reddit با شناسه bananabanana9876 اعلام کرد: “از عمر گوشی من هنوز بیش از 1 ماه نگذشته است؛ بنابراین دستگاه کماکان تحت پوشش گارانتی قرار داشت. من دستگاه معیوب خود را به فروشگاه خدمات سامسونگ برده و آنها اعلام کردند که به قطعه یدکی دسترسی ندارند؛ لذا کل هزینه پرداخت شده برای خریداری هندست را عودت خواهند داد. من تصور می‌کنم که با وجود بدشانسی یک فرد خوش‌شانس هستم.” همچنین این فرد خطاب به کاربران سری گلکسی S20 در انجمن Reddit اعلام کرد که از نصب به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری روی دستگاه‌های گلکسی S20 خود خودداری نمایند.

یک باگ نرم‌افزاری عجیب موجب ایجاد مشکلی جدی در نمایشگر سری گلکسی S20 می‌شود

انجمن مشتریان سامسونگ مملو از شکایات مطرح شده از سوی کاربران سری گلکسی S20 است. تعدادی از کاربران این انجمن در خصوص نحوه بروز ناگهانی و بدون دلیل این مشکل برای نمایشگر اسمارت‌فون خود توضیحاتی را ارائه داده‌اند. یکی از کاربران گلکسی S20 که با نام مستعار Hrufine در انجمن سامسونگ فعالیت می‌کند؛ اعلام کرد: “هرگز تصور نمی‌کردم که چنین اتفاقی برای هندست من روی دهد؛ اما امروز هنگام تماشای محتوا در یوتیوب ناگهان خط عمودی سبزرنگی در قسمت میانی نمایشگر اسمارت‌فون من ظاهر شد. این خط مدتی سفیدرنگ بود و پس از مدتی به رنگ سبز در آمد. اکنون مطمئن نیستم که با این گوشی معیوب مجهز به پردازنده پرحرارت اگزینوس 990 چه کنم. پیش از این حداقل نمایشگر هندست از کیفیت مطلوبی برخوردار بود؛ اما در حال حاضر این گوشی دیگر هیچ ارزشی ندارد. سامسونگ بایستی به این مشکل رسیدگی کند.”

به‌نظر می‌رسد که مشکل فوق از به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری منتشر شده برای سری گلکسی S22 ناشی شده است

پیام‌های اخیرا ارسال شده از روز سه‌شنبه گذشته (23 فروردین ماه) در صفحه انجمن سامسونگ قابل رویت هستند. در این میان حداقل یکی از کاربران مدعی شده که 2 خط عمودی روی نمایشگر هندست وی ظاهر شده است. همچنین وی اعلام کرده که این مشکل پس از دریافت یک به‌روزرسانی نرم‌افزاری ایجاد شده است (عاملی که بسیاری از پست‌های منتشر شده از آن به‌عنوان دلیل بروز مشکل یاد می‌کنند). همچنین بازگردانی دستگاه به تنظیمات پیش‌فرض کارخانه نیز هیچ کمکی به حل مشکل نمی‌کند؛ موضوعی که برای افراد امیدوار به کشف راه‌حل رفع مشکل به منزله یک هشدار خواهد بود.

یک باگ نرم‌افزاری عجیب موجب ایجاد مشکلی جدی در نمایشگر سری گلکسی S20 می‌شود

خط عمودی سبزرنگ روی نمایشگر تعدادی از هندست‌های سری گلکسی S20 ظاهر شده است

کاربر دیگری با نام مستعار PhoneHead نیز اعلام کرده که چند روز قبل یک خط عمودی در سمت چپ نمایشگر اسمارت‌فون گلکسی S20 پلاس وی ظاهر شده است. همچنین وی پس از دریافت به‌روزرسانی شاهد بروز مشکل در نمایشگر گلکسی نوت 9 بود. اکنون نامبرده اعلام کرده که قصد دارد گوشی گلکسی S21 اولترا خود را کنار بگذارد و از این پس دیگر با هیچ دستگاه سامسونگی سروکار نداشته باشد. با این‌حال سامسونگ تاکنون به شکایات مطرح شده هیچ پاسخی نداده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا