اینترنت

سیستم خودران «اپل کار» با همکاری یک شرکت اهل کره جنوبی در حال توسعه است

سیستم خودران «اپل کار» با همکاری یک شرکت اهل کره جنوبی در حال توسعه است

طبق گزارش‌هایی که تاکنون منتشر شده، اپل در حال کار روی خودروی خودران خود با نام «اپل کار» است و اکنون گفته می‌شود مجموعه ماژول‌ها و تراشه‌ها آن را با کمک یک شرکت برون‌سپاری مونتاژ و آزمایش نیمه هادی (OSAT) مستقر در کره جنوبی توسعه داده است.

نشریه TheElec در گزارش جدید خود توضیح می‌دهد که این پروژه از سال گذشته آغاز شده و انتظار می‌رود تا در سال 2023 تکمیل شود. در این گزارش آمده است که شرکت OSAT کره جنوبی، در حال کار روی ماژول تراشه‌ای بوده که درست مانند سیستم‌های تسلا برای عملکرد فناوری خودران مورد استفاده قرار می‌گیرد. طبق تعریف ارائه شده، این دسته از تراشه‌ها که بر محاسبات هوش مصنوعی نظارت می‌کنند، معمولا یک واحد پردازش عصبی، CPU، GPU، حافظه و همچنین رابط دوربین را در میان سایر عملکردها یکپارچه می‌کنند.

اپل کار

در گزارش این نشریه همچنین به فاکسکان اشاره شده که با ساخت کارخانه‌های خودروسازی خود در ایالات متحده و تایلند قصد دارد خط مونتاژ «اپل کار» را فراهم کند. ظاهرا فاکسکان قصد دارد تا سال 2023 بهره‌برداری از کارخانه‌های خود را آغاز کند اما هنوز تایید نشده است که اپل از آن‌ها برای تولید انبوه خودرو خودرانش استفاده خواهد کرد.

طبق گزارش‌های قبلی، اپل از ماه دسامبر سال گذشته نمایندگان خود را برای دیدار با تامین‌کنندگان محلی به کره جنوبی ارسال کرده بود و ظاهرا از همان زمان در حال انتخاب تامین‌کننده خودرو خودرانش بوده است. اپل تا پایان سال 2022 قصد دارد تامین‌کنندگان پروژه «اپل کار» را معرفی کند و پس از آن فرآیند توسعه کامل و تولید انبوه آن را طی دو تا سه سال آینده آغاز خواهد کرد.

رویترز بر این باور است که اپل قصد دارد تولید خودرو خود را در سال 2024 آغاز کند اما «مینگ-چی کو» تحلیلگر شناخته شده اپل اعتقاد دارد خودروی اپل بین سال های 2023 تا 2025 از راه می‌رسد و حتی گفته بود تاخیر آن تا سال 2028 تعجب برانگیز نخواهد بود.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا