اینترنت

سرعت اینترنت در ایران بازهم کاهش یافت/ عکس

سرعت اینترنت در ایران بازهم کاهش یافت/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، وبسایت اسپیدتست به صورت ماهانه گزارشی در خصوص وضعیت اینترنت ثابت و موبایل منتشر می‌کند؛ براساس جدیدترین گزارش این وبسایت در آوریل ۲۰۲۳ سرعت اینترنت موبایل در ایران کاهش و سرعت اینترنت ثابت افزایش اندکی را تجربه کرده‌است.

بیشتر بخوانید:

ورود به نیمه تاریک اینترنت که در گوگل دیده نمی‌شود

شوهر به قتل همسرش اعتراف کرد اما جسد پیدا شده ۱۶۰۰ ساله بود!

در گزارش اسپیدتست برای آوریل ۲۰۲۳، میانگین سرعت اینترنت موبایل و ثابت در جهان افزایش یافته است که این افزایش برای اینترنت ثابت بیشتر است. سرعت اینترنت موبایل از ۴۱.۵۶ مگابیت بر ثانیه گزارش قبلی به ۴۲.۰۷ مگابیت بر ثانیه افزایش یافته‌است و سرعت اینترنت ثابت هم از ۷۹ مگابیت بر ثانیه به ۸۰.۱۲ مگابیت بر ثانیه رسیده است.

سرعت اینترنت در ایران بازهم کاهش یافت/ عکس

در ماه آوریل، سرعت اینترنت ثابت در کشورمان افزایش اندکی را تجربه کرده‌است و سرعت اینترنت موبایل هم کاهش یافته است. در همین راستا شاهد بهبود رتبه کشورمان در بخش اینترنت ثابت و کاهش رتبه در بخش اینترنت موبایل هستیم.

طبق گزارش این وبسایت، سرعت اینترنت موبایل در ایران از ۳۶.۳۳ مگابیت بر ثانیه ماه مارس، به ۳۵.۹۸ مگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. این تغییر باعث کاهش یک رتبه‌ای جایگاه کشورمان در فهرست اسپیدتست شده است و حالا در رتبه ۶۲ام قرار داریم.

سرعت اینترنت در ایران بازهم کاهش یافت/ عکس

در سطح جهان، همچنان سنگاپور بالاترین سرعت را در بخش اینترنت ثابت در اختیار شهروندانش قرار می‌دهد و این سرعت برابر ۲۴۲.۰۱ مگابیت بر ثانیه است. در رتبه دوم شیلی با ۲ پله صعود به چشم می‌خورد. این کشور سرعت ۲۲۲.۴۹ مگابیت بر ثانیه را به شهروندانش ارائه می‌کند. در رتبه‌های بعدی امارات متحده عربی و چین قرار گرفته‌اند.

در بخش اینترنت موبایل جای رتبه اول و دوم جابه‌جا شده است و حالا قطر با سرعت ۱۸۹.۹۸ مگابیت بر ثانیه در رتبه اول به چشم می‌خورد. در رتبه دوم هم امارات متحده عربی با سرعت ۱۷۵.۳۴ مگابیت بر ثانیه خودنمایی می‌کند.

منبع: اسپیدتست

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا