اینترنت

اسمارت‌فون ردمی K50 با تراشه اسنپ‌دراگون 870 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

اسمارت‌فون ردمی K50 با تراشه اسنپ‌دراگون 870 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

کمپانی شیائومی در تدارک رونمایی از سری ردمی K50 در کشور چین است. چند روز قبل یکی از اسمارت‌فون‌های سری ردمی K50 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 در چندین وبسایت صدور گواهی‌نامه‌های مختلف رویت شد. اکنون نیز یک هندست شیائومی که ظاهرا متعلق به خانواده ردمی K50 بوده و از تراشه اسنپ‌دراگون 870 کوالکام بهره می‌گیرد؛ در وبسایت گیک‌بنچ 5 ظاهر شده است. بر این اساس به‌نظر می‌رسد که کمپانی چینی در صدد عرضه اسمارت‌فون جدیدی با تراشه اسنپ‌دراگون 870 است.

atramart mobile

اسمارت‌فون ردمی K50 بار دیگر از تراشه اسنپ‌دراگون 870 استفاده خواهد کرد

اخیرا یک اسمارت‌فون جدید با شماره مدل 22021211RC در پایگاه داده بنچمارک گیک‌بنچ رویت شده است. ظاهرا این هندست یکی از اعضای خانواده ردمی K50 به‌شمار رفته و در عین‌حال پیشرفته‌ترین عضو نیز قلمداد نمی‌شود؛ چرا که بر اساس گمانه‌زنی‌ها برترین مدل سری ردمی K50 مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 خواهد بود.

avang neterbit mobile

دستگاه Xiaomi 22021211RC در تست‌های پردازش تک هسته‌ای و چندهسته‌ای گیک‌بنچ 5 به‌ترتیب امتیازات 963 و 3123 را کسب کرده است. چنین نتایجی برای یک اسمارت‌فون مجهز به تراشه اسنپ‌دراگون 870 منطقی به‌نظر می‌رسند. موضوع جالب‌توجه اینکه فهرست گیک‌بنچ تائید می‌کند که این دستگاه از پردازنده کوالکام با اسم رمز munch استفاده خواهد کرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که نیمه‌هادی مورد اشاره همان اسنپ‌دراگون 870 است.

اسمارت‌فون ردمی K50 با تراشه اسنپ‌دراگون 870 در پایگاه داده گیک‌بنچ رویت شد

انتخاب چنین تراشه‌ای توسط ردمی از نظر برخی کاربران احتمالا ناامیدکننده به‌نظر می‌رسد. از این گذشته در سال قبل نیز اسمارت‌فون ردمی K40 با همین تراشه روانه بازار شد. این هندست با نام شیائومی Mi 11X در بازار هندوستان و تحت‌عنوان پوکو F3 در بازارهای جهانی عرضه شد. بنابراین انتظار می‌رود که شیائومی با هدف جذابیت هرچه بیش‌تر ردمی K50 از تراشه پیشرفته‌تری استفاده کند.

البته به‌کارگیری سیستم دوربین پیشرفته‌تر، فناوری شارژ سریع‌تر یا قیمت‌گذاری ارزان‌تر نسبت به مدل نسل قبلی نیز می‌تواند به افزایش جذابیت ردمی K50 کمک کند. به‌نظر می‌رسد که در سال 2022 تراشه اسنپ‌دراگون 870 گزینه ارزان‌قیمت‌تری به‌شمار خواهد رفت. با این‌حال در صنعتی که با مشکل کمبود قطعات مواجه است؛ این موارد به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیستند.

به هرحال فهرست گیک‌بنچ تائید می‌کند که اسمارت‌فون ردمی K50 مجهز به 12 گیگابایت حافظه رم خواهد بود. این هندست به‌صورت پیش‌فرض از سیستم‌عامل اندروید 12 بهره گرفته و احتمالا همراه با رابط کاربری MIUI 13 روانه بازار خواهد شد.

جزئیات مربوط به طراحی سری ردمی K50

اخیرا رندر مربوط به طراحی و تصویر کیس منتسب به اسمارت‌فون ردمی K50 پرو در فضای وب منتشر شد. بر اساس اطلاعات لو رفته این هندست با پیکره‌بندی دوربین پشتی سه‌گانه عرضه خواهد شد؛ پدیده‌ای که ابدا جای تعجب ندارد. اما موضوع عجیب اینکه ردمی K50 پرو با وجود بهره‌مندی از نمایشگر آمولد کماکان از اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه استفاده خواهد کرد. ظاهرا شیائومی قصد دارد تا اسکنر اثرانگشت در قسمت جانبی بدنه را به‌عنوان مشخصه‌ای استاندارد برای سری ردمی K معرفی نماید. این موضوع برای خانواده‌ای که با عرضه هندست‌های تمام‌صفحه مجهز به اسکنرهای زیر نمایشگر و دوربین‌های پاپ‌آپ موجودیت پیدا کرد؛ بسیار شگفت‌آور به‌نظر می‌رسد.

لو ویبینگ پیش‌تر کمپین تبلیغاتی عرضه اسمارت‌فون‌های جدید در چین را آغاز نموده است. در واقع شایعات نشان می‌دهند که سری ردمی K50 به‌زودی طی ماه آینده در بازار چین عرضه خواهد شد. بر اساس پیش‌بینی‌ها این هندست‌ها در پایان دوره 3 ماهه سوم سال 2022 به بازارهای بین‌المللی از جمله هندوستان راه خواهند یافت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا