فناوری

فریب این اپلیکیشن‌های گوگل پلی را نخورید!

فریب این اپلیکیشن‌های گوگل پلی را نخورید!

شرکت آنتی‌ویروس Dr. Web در گزارش جدیدی اعلام کرده است که اپلیکیشن‌هایی با مجموعاً 20 میلیون دانلود در گوگل پلی وجود دارند که به کاربران وعده درآمدزایی می‌دهند، اما پولی برای آن‌ها واریز نمی‌کنند. همچنین، تعدادی اپ با صدها هزار دانلود شناسایی شده‌اند که از روش‌های فیشینگ برای کلاهبرداری از کاربران استفاده می‌کنند.

براساس گزارش جدید Dr. Web، مجموعه جدیدی از اپلیکیشن‌ها که اخیراً در گوگل پلی به شهرت رسیده‌اند، خود را به‌عنوان برنامه‌های سلامتی، قدم‌شمار و خلق عادت‌های مفید معرفی می‌کنند و وعده می‌دهند که اگر کاربر فعال باشد و به اهداف مختلف روزانه برسد، به آن‌ها پاداش می‌دهند. ولی به‌نظر می‌رسد که دریافت این پاداش‌ها تقریباً ناممکن است.

این گزارش می‌گوید اپلیکیشن Lucky Step – Walking Tracker با 10 میلیون دانلود و دو اپلیکیشن WalkingJoy و Lucky Habit: health tracker هر کدام با 5 میلیون دانلود از جمله برجسته‌ترین نمونه‌های این برنامه هستند. ظاهراً هر سه برنامه با یک سرور از راه دور ارتباط برقرار می‌کنند و ازاین‌رو، باید توسعه‌دهنده یا مالک یکسانی داشته باشند.

فریب این اپلیکیشن‌های گوگل پلی را نخورید!

بررسی‌ها نشان می‌دهد که این برنامه‌ها برخلاف ادعای خود پاداشی به کاربران نمی‌دهند. کاربرانی که درخواست برداشت پول را ثبت کرده‌اند، می‌گویند از آن‌ها خواسته شده است تا تبلیغ ببینند و وقتی این کار را انجام داده‌اند، دوباره از آن‌ها خواسته شده تا تبلیغات بیشتری را تماشا کنند. هر سه برنامه هنوز در اپ استور در دسترس قرار دارند.

اپ‌های فیشینگ همچنان به گوگل پلی راه پیدا می‌کنند

Dr. Web در بخش دیگری از این گزارش درباره اپ‌های فیشینگی به کاربران هشدار داده است که در مجموع بیش از 450 هزار بار دانلود شده‌اند. این برنامه‌ها به سرورهای از راه دوری وصل می‌شوند و معمولاً صفحاتی را در مقابل کاربر قرار می‌دهند که از آن‌ها می‌خواهد اطلاعات حساس خود را وارد کنند. از جمله پردانلودترین این برنامه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • Golden Hunt با 100 هزار دانلود
  • Reflector با 100 هزار دانلود
  • Seven Golden Wolf blackjack با 100 هزار دانلود
  • Unlimited Score با 50 هزار دانلود
  • Big Decisions با 50 هزار دانلود
  • Jewel Sea با 10 هزار دانلود

اگر یکی از این برنامه‌ها را روی دستگاه خود نصب کرده‌اید، باید هرچه سریع‌تر آن‌ها را حذف و با یک آنتی‌ویروس گوشی یا تبلت خود را اسکن کنید.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا