فناوری

اوج هنر خودروسازی کره جنوبی در طراحی جنسیس جدید / عکس

اوج هنر خودروسازی کره جنوبی در طراحی جنسیس جدید / عکس

شرکت جنسیس در نمایشگاه خودرو لس آنجلس ۲۰۲۲ از یک خودرو مفهومی بسیار جذاب با نام X Convertible پرده برداشت. هرچند این خودرو روباز لوکس توانست مورد استقبال بسیاری از کارشناسان و علاقه‌مندان قرار بگیرد، اما شرکت کره‌ای جنسیس اعلام کرده بود برای تولید آن برنامه‌ای ندارد. در همین راستا اکنون خبرها حاکی از آن استقبال زیاد از این خودرو باعث شده تا این خودروساز برنامه تولید و عرضه جنسیس X Convertible را در دستور کار خود قرار دهد.

جزئیات تولید جنسیس X Convertible

طبق گزارش جدید مجله اتوموتیو نیوز، لوک دانکرولک (Luc Donckerwolke)، مدیر دپارتمان نوآوری جنسیس اخیرا در جلسه نمایندگی‌های فروش این شرکت از برنامه تولید انبوه جنسیس X Convertible خبر داد. در این گزارش آمده است دانکرولک تحت تاثیر استقبال بسیاری از نمایندگی‌ها این شرکت قرار گرفته و به همین دلیل با تولید انبوه این خودرو روباز لوکس موافقت کرده است.

اوج هنر خودروسازی کره جنوبی در جنسیس جدید / عکس

هرچند گزارش اتوموتیو نیوز از تولید جنسیس X Convertible حکایت دارد، اما مجله خودرویی موتور وان اعلام کرد طی نامه‌نگاری با شرکت جنسیس، این خودروساز خبر تولید ایکس کانورتیبل را به شکل رسمی تایید نکرد و همچنین نمی‌تواند در حال حاضر جزئیات برنامه‌های خود را در اختیار خبرگزاری‌ها قرار دهد. به طور کلی اگر ایکس کانورتیبل به مرحله تولید برسد، به عنوان یک خودرو لوکس با تیراژ محدود روانه بازار خواهد شد.

پیتر لانزاواچیا (Peter Lanzavecchia)، مدیر کنسول مشاوران نمایندگی‌های جنسیس نیز در این خصوص عنوان کرد بر این باوریم عرضه جنسیس X Convertible باعث تغییر نظر مشتریان بنتلی کانتیننتال کانورتیبل خواهد شد و می‌تواند به جایگزینی مناسبی برای این محصول بنتلی تبدیل شود. همچنین وی پیش‌بینی کرد قیمت این محصول جدید جنسیس به بیش از ۳۰۰ هزار دلار خواهد رسید.

شورلت X Convertible طبق زبان طراحی جدید این شرکت و بر اساس فلسفه Athletic Elegance توسعه پیدا کرده است. ضمن اینکه این خودرو مفهومی به کانسپت ایکس اسپیدیوم به ویژه در بخش‌های گلگیرهای برجسته، کاپوت بزرگ و طراحی خاص چراغ‌ها شباهت زیادی دارد.

اوج هنر خودروسازی کره جنوبی در جنسیس جدید / عکس

کابین جنسیس دارای بالاترین سطح از ارگونومی بوده و همچنین راننده محور طراحی شده است؛ به گونه‌ای که دکمه‌ها و نمایشگرها کاملا در دسترس راننده قرار دارند. در حال حاضر مشخصات فنی این خودرو منتشر نشده، اما با توجه به اینکه این خودرو روباز لوکس سومین عضو از سری X این شرکت کره‌ای به شمار می‌رود می‌توان گفت این خودرو نیز به موتور الکتریکی مجهز خواهد بود.

۵۸۵۸

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا