رمز ارز

کلاهبرداری جدید با تخلیه کردن کیف پول های شما از طریق ایمیل

کلاهبرداری جدید با تخلیه کردن کیف پول های شما از طریق ایمیل

کلاهبرداری جدید با تخلیه کردن کیف پول های شما از طریق ایمیل

جاش چاوز در یک توییت از تجربه کلاهبرداری وحشتناک خودش نوشت. کلاهبرداران از یک تکنیک قدیمی استفاده کردند. آنها یک فایل آلوده را به ایمیل افراد می فرستند.

طبق گزارشات U.Today، در ۱۹ ژانویه ۲۰۲۲، جاش ام چاوز، طراح NFT آمریکایی، اعلام کرد که کلاهبرداران تمام توکن‌ ها و NFT‌ ها را از کیف پول متاماسک او به سرقت بردند.

این هنرمند فاش کرد که فردی به عنوان مشتری از طریق دایرکت اینستاگرام با او در تماس بود. علیرغم اینکه اکانت این مشتری توسط ربات ها دنبال می شد و فیک بود، چاوز تصمیم گرفت آن را نادیده بگیرد.

در این کلاهبرداری، غریبه از چاوز خواست برای آهنگی که به زودی منتشر می شود، کاوری طراحی کند. چاوز از آن فرد خواست تا جزئیات درخواست شامل اطلاعات مربوط به انتشار، بودجه و غیره را ارسال کنند. تمام این جزئیات از طریق ایمیل برای چاوز ارسال شد.

کلاهبردار با نام “اسکار دیویس” اسناد را ارسال کرد. یکی از آنها عنوان pdf داشت اما در واقع پسوند نام فایل .exe را داشت. فایل‌های EXE طوری طراحی می شوند که در برنامه های کامپیوتری اجرا شوند.

هنگامی که فایل باز شد، بلافاصله به کروم متصل شد، مرورگری که کیف پول های MetaMask چاوز در آن قرار داشت. کلاهبردار در یک چشم به هم زدن، توکن های MetaMask را تخلیه کرد و تمام NFT ها را در حراجی ها با قیمتی کمتر از قیمت واقعی خود فروخت.

شدت گرفتن کلاهبرداری ها در NFT

چاوز تاکید کرد انقدر روش اسکم ماهرانه بود که او علیرغم تخصصش متوجه آن نشد.

طبق اخبار بیکینگ، برجستگان بازار NFT در سه ماهه چهارم، ۲۰۲۲ و سه ماهه اول، ۲۰۲۳ هدف کمپین های کلاهبرداری قرار گرفتند. در نوامبر، مهاجمان رسانه های اجتماعی گرگ سولانو، بنیانگذار BAYC را هک کردند و شروع به گسترش لینک های فیشینگ کردند.

همچنین در میان هیاهوهای جام جهانی فوتبال در قطر، کلاهبرداران موفق شدند امنیت توییتر را پشت سر بگذارند. آنها موفق شدند یک ایردراپ NFT جعلی بایننس x کریستیانو رونالدو را تبلیغ کنند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا