رمز ارز

ارز SLP چیست؟ | آیا ارز اسموت لاو پوشن برای سرمایه گذاری مناسب است؟

ارز SLP چیست؟ | آیا ارز اسموت لاو پوشن برای سرمایه گذاری مناسب است؟

ارز SLP چیست؟ | آیا ارز اسموت لاو پوشن برای سرمایه گذاری مناسب است؟

۳۱ شهریور ۱۴۰۱

ارز slp (Smooth Love Potion) یک توکن ERC-20 است که دارایی بازی متاورسی مبتنی بر بلاک چین اکسی اینفینیتی (Axie Infinity) به شمار می رود. در این بازی، بازیکنان حیوانات خانگی دیجیتال منحصربه فردی به نام Axies را جمع آوری می کنند که با توکن های غیر قابل تعویض (NFT) نشان داده می شوند.

بازیکنان می توانند این حیوانات خانگی را پرورش دهند، بفروشند یا در نبرد علیه بازیکنان دیگر به کار بگیرند. بازی Axie Infinity اقتصاد چند توکنی دارد و از توکن ERC-20 دیگری به نام Axie Infinity Shards (AXS) به عنوان توکن حاکمیتی برای اکوسیستم خود استفاده می کند. امروزه تقاضای کلی برای توکن های SLP به حدی افزایش یافته است که در صرافی های ارزهای دیجیتال نیز معامله می شوند. ما در این مقاله قصد داریم توکن SLP را معرفی کرده و نقش آن در بازی Axie Infinity را بررسی  کنیم.

بازار خارجی برای SLP زمانی پدیدار شد که یک استخر نقدینگی برای ETH-SLP در صرافی غیرمتمرکز یونی سواپ (Uniswap) ایجاد شد و SLP را از متاورس بازی Axie خارج کرد و به بازار کریپتو وارد نمود. از آنجا که Axie Infinity به یکی از محبوب ترین بازی های مبتنی بر بلاک چین تبدیل شده است، ارز SLP هم به عنوان یک دارایی درون بازی در متاورس و هم فراتر از آن ارزش یافته است.

قیمت SLP در زمان نگارش این مقاله معادل ۰.۰۰۳۶۵۹ دلار آمریکا با حجم معاملات ۲۴ ساعته ۱۴,۱۶۱,۴۸۲ دلار است. رتبه فعلی آن در کوین مارکت کپ (CoinMarketCap) ۱۵۲ و ارزش بازار آن ۱۵۸,۵۲۸,۴۶۹ دلار است.

ارز SLP چیست؟

ارز SLP چیست؟

SLP یک ارزدیجیتال است که بلاک چین مخصوص به خود را ندارد. زیرا یک توکن ERC-20 است یعنی روی بلاک چین اتریوم اجرا می شود. توکن های SLP با انجام بازی Axie Infinity به دست می آیند. این دارایی دیجیتال جایگزینی برای امتیازات تجربه است. از SLP می توان برای پرورش حیوانات خانگی دیجیتال استفاده کرد. هزینه پرورش از ۱۰۰SLP شروع می شود اما به تدریج افزایش می یابد و به ۲۰۰SLP برای پرورش دوم، ۳۰۰SLP برای پرورش سوم، ۵۰۰SLP برای پرورش چهارم، ۸۰۰SLP برای پرورش پنجم و ۱۳۰۰SLP برای پرورش ششم افزایش می یابد. البته Axies را حداکثر می توان هفت بار پرورش داد و نسل هفتم ۲۱۰۰SLP هزینه دارد. این محدودیت به منظور جلوگیری از تورم فوق العاده در بازار SLP لحاظ شده است.

جمع آوری ارز SLP از طریق بازی ممکن است زمان بر باشد و یک بازیکن برای اینکه بتواند به اندازه کافی توکن برای اجرای اولین فرایند پرورش به دست آورد نیاز به برنده شدن در ۱۵ مسابقه دارد. خرید SLP در بازار آزاد راهی برای شروع به کار سریع تر بازیکنان است. در نتیجه، یک بازار ثانویه در Uniswap برای مبادلات توکن های SLP راه اندازی شده است.

در واقع Axie Infinity مسئولیتی در قبال فروش توکن های SLP به بازیکنان ندارد. همچنین آنها نقدینگی لازم برای صرافی های دارای توکن SLP را فراهم نمی کنند. در عوض، توکن های Smooth Love Potion در خود بازی Axie Infinity تولید می شوند. برای به دست آوردن SLP در بازی، بازیکنان باید در نبردها در برابر هیولاهای کنترل شده توسط رایانه در ” adventure mode” پیروز شوند یا در ” arena mode ” در رقابت با سایر بازیکنان شرکت کنند. برنده شدن در هر یک از این سناریوها، جوایزی در قالب امتیاز تجربه و توکن های SLP به بازیکنان اهدا می کند.

ارز SLP چگونه کار می کند؟

SLP دارای یک مکانیزم سوزاندن است و به عنوان یک نسخه پشتیبان برای امتیازها عمل می کند. پس از هر بار پرورش Axie، توکن های SLP که استفاده می شوند به طور دائم سوزانده می شوند. انتظار می رود که تقاضا برای SLP افزایش یابد زیرا بازیکنان سعی می کنند از روند پرورش در بازی جلوتر باشند، زیرا بازیکنان فقط می توانند مقدار محدودی SLP را در بازی Axie Infinity تولید کنند.

در اکوسیستم Axie Infinity، بازیکنان می توانند Axies را در بازار به عنوان NFT به بازیکنان دیگر بفروشند. در این میان بازیکنانی که به سطوح خاصی می رسند یا با Axies خود در مبارزات پیروز می شوند، SLP را به عنوان پاداش دریافت می کنند. اگر تعداد بازیکنان Axie Infinity به میزان قابل توجهی افزایش یابد، این می تواند منجر به ورود حجم بسیار بالاتری از SLP به اکوسیستم شود، زیرا مسابقات بیشتری برگزار می شوند که هر یک تعدادی برنده و تعدادی بازنده دارند.

تیم توسعه SLP چه کسانی هستند؟

در واقع بهتر است بپرسیم چه کسی Axie Infinity را تأسیس کرد؟ مدیرعامل این شرکت Trung Nguyen نام دارد. وی نقش خود را به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار در ایالات متحده ترک کرد تا روی پروژه اکسی اینفینیتی تمرکز کند.

او انگیزه داشت تا پتانسیل فناوری بلاک چین در بازی های رایانه ای را کشف کند. وی در مصاحبه ای با Blockchain Gamer گفت پلتفرم اتریوم یک فرصت عالی به او داده است تا «بازی رویایی» خود را بسازد. نگوین می گوید که فرایند پرورش حیوانات خانگی با به کارگیری ارز SLP، به گونه ای طراحی شده که برای کسانی که بازی های کلکسیونی دیگری مانند CryptoKitties را بازی کرده اند آشنا باشد.

ارز SLP را از کدام صرافی ها بخریم؟

ارز SLP را از کدام صرافی ها بخریم؟

صرافی های ارز SLP – عکس از سایت کوین مارکت کپ

زمانی که SLP راه اندازی شد، به عنوان یک ارزدیجیتال ارزش نوسانی نداشت. با این حال، زمانی که یک استخر نقدینگی برای SLP در Uniswap ایجاد شد، وضعیت تغییر کرد.

امروزه صرافی های برتری که امکان معامله ارز SLP را فراهم کرده اند عبارتند از:

در واقع SLP  یکی از معدود توکن های درون بازی است که توسط Binance فهرست شده است. البته این ارزدیجیتال جزو توکن هایی است که معامله آنها ریسک پذیری بالاتری را می طلبد.

در این صرافی ها جفت های معاملاتی متعددی از جمله SLP/ETH، SLP/USDT و SLP/BUSD ارائه می شود. با این حال، در فیلیپین برای قیمت SLP به PHP و همچنین در استرالیا برای SLP به AUD و اروپا برای قیمت SLP به یورو، تقاضای قابل توجهی وجود دارد.

همه این ها به این معنی است که ممکن است برای خرید مستقیم SLP با ارزهای فیات کمی  مشکل داشته باشید. در نتیجه، ممکن است لازم باشد ابتدا دلار، پوند یا یورو خود را به یک ارزدیجیتال رایج مانند اتریوم تبدیل کنید و سپس به خرید SLP بپردازید.

بهترین کیف پول های ارز SLP کدامند؟

بهترین کیف پول های ارز SLP کدامند؟

کیف پول های ارزSLP – عکس از سایت کوین مارکت کپ

ارزدیجیتال SLP نیز مانند دیگر ارزهای دیجیتال توسط کیف پول‌های مختلف سخت‌افزاری و نرم‌افزاری پشتیبانی می‌شود. در نتیجه شما برای نگهداری ارزهای SLP خود می‌توانید از هر دو نوع کیف پول استفاده کنید. تنها نکته‌ای که لازم است بدانید مزایا و معایب مربوط به هر کیف پول است. از جمله اینکه کیف پول‌های سخت‌افزاری مانند لجر و ترزور امنیت بالایی برای دارایی شما فراهم می‌کنند. در مقابل کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند متامسک، توکن پاکت، تراست والت، آی توکن، فری والت و اشور والت نحوه استفاده راحت‌تری دارند.

پیش بینی قیمت ارز SLP

پیش بینی قیمت ارز SLP

روند قیمتی ارزSLP – عکس از سایت کوین مارکت کپ

قیمت Smooth Love Potion در ۱ می ۲۰۲۱ به بالاترین حد تاریخی خود یعنی ۰.۳۶۴۲ دلار رسید، سپس تقریباً ۷۵٪ کاهش یافت. قیمت ها مجدداً در اواسط ژوئن به اوج خود رسید و تا ۰.۳۴۶۲ دلار پیش رفت اما پس از آن روند نزولی را دنبال کرده است.

سایت تحلیلی مبتنی بر الگوریتم Wallet Investor در پیش بینی بلندمدت ارز SLP روند نزولی را برای آن در نظر گرفته است. داده ها نشان می دهد که SLP می تواند در سال آینده به ۰.۰۰۱۶ دلار کاهش یابد و تا سال ۲۰۲۷، قیمت آن به ۰.۰۰۰۱ دلار هم برسد.

پیش بینی قیمت SLP توسط Gov Capital نشان می دهد قیمت احتمالاً تا آوریل سال آینده به صفر می رسد. در مقابل DigitalCoin انتظار دارد که بر اساس داده های تاریخی قیمت بالاتر برود و تخمین می زند که قیمت این ارزدیجیتال می تواند به طور متوسط ۰.۰۵ دلار در سال ۲۰۲۵ و ۰.۱۲ دلار در سال ۲۰۳۰ باشد.

در کل باید گفت بازار ارزهای دیجیتال به شدت نوسان دارد و این پیش بینی دقیق قیمت یک توکن حتی برای چند ساعت آینده را دشوار می کند و پیش بینی تحلیلگران می تواند اشتباه باشد. در نتیجه بیکینگ پیشنهاد میکند همیشه تحقیقات خود را انجام دهید و قبل از تصمیم گیری برای سرمایه گذاری، آخرین روند بازار، اخبار، تحلیل های فنی و بنیادی و نظر کارشناسان را در نظر بگیرید و هرگز بیش از حدی که می توانید از دست بدهید، سرمایه گذاری نکنید.

آیا سرمایه گذاری روی ارز SLP خوب است؟

ارزهای دیجیتال دارایی های بسیار بی ثباتی هستند و به عنوان یک سرمایه گذاری پرریسک تلقی می شوند. اینکه آیا ارز SLP برای سبد سرمایه گذاری شما مناسب است یا خیر، بستگی به شرایط شخصی و میزان تحمل ریسک شما دارد. قبل از سرمایه گذاری باید سطح ریسکی را که آماده پذیرش آن هستید ارزیابی کنید. تنها در این صورت می توانید خوب یا بد بودن این سرمایه گذاری را مشخص نمایید.

منابع:

https://coinmarketcap.com/currencies/smooth-love-potion/

https://www.gemini.com/cryptopedia/smooth-love-potion-token-slp-crypto-axie-infinity-game

https://medium.datadriveninvestor.com/exploring-smooth-love-potion-slp-3261f904bb76

https://capital.com/smooth-love-potion-slp-coin-price-prediction

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا