اینترنت

آذری جهرمی: با همه تحریم ها سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی را 4 برابر کردیم/ طرح صیانت همین را هم از بین می برد

آذری جهرمی: با همه تحریم ها سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی را 4 برابر کردیم/ طرح صیانت همین را هم از بین می برد

بسیاری از این شرکتها حتی نام کشور ایران را از لیست کشورهای ارائه‌ی خدمات خود حذف کردند تا آنجا که بازیهای رایانه‌ای نیز کاربران ایرانی را از تیغ تیز تحریم در امان نگذاشتند.

در کنار این #فناتحریم (تحریم فناوری) لبه قیچی دیگری با نام فیلترینگ‌های نامعقول نیز اهرم فشار دیگری بر کاربران و شرکتهای فناوری اطلاعات ایران بوده است.

باید دید اکنون که فشارهایی به مراتب کمتر از آنچه در این سالها از خارج و داخل بر زیست بوم فناوری اطلاعات ایران وارد شد، بر روسیه تحمیل شده است، آیا شرکتهای روس توان تحمل آن را خواهند داشت یا خیر؟

فراموش نکنیم که سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص داخلی ایران، علیرغم همه تحریم‌ها از ۱/۷ درصد در سال ۹۲ به بیش از ۶/۴ درصد در سال ۱۳۹۹ رسید.

اگر نبود ایستادگی مثال زدنی و تلاشهای شرکتهای ایرانی و همچنین سیاستهای دولت در توسعه‌ی فناوری اطلاعات؛ با هجمه‌ی تحریم‌ها، پافشاری و لجاجت کج‌فهمان و پروپاگاندای رسانه‌ای خارجی و داخلی علیه زیست بوم فناوری اطلاعات ایران، مشخص نبود آیا امروز از توسعه دیجیتال در ایران چیزی باقی‌مانده بود یا نه! امیدها و ایستادگی‌هایی که با امثال #طرح‌صیانت روز به روز کم‌رنگ‌تر و شکننده‌تر می‌شود.

23302

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا