بازی

دلیل عدم عرضه Roblox روی پلی استیشن مشخص شد

دلیل عدم عرضه Roblox روی پلی استیشن مشخص شد

شرکت سونی نگرانی‌هایی درباره احتمال سواستفاده از کودکان در بازی Roblox داشت و برای همین اجازه نداده بود این بازی روی پلی استیشن عرضه شود.

در جریان دادگاه مایکروسافت دربرابر کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) که برای جلوگیری از معامله ادغام ردموندی‌ها با اکتیویژن بلیزارد برگزار شد، اطلاعات پشت پرده فعالیت‌های شرکت‌ها و تجارت‌های مرتبط با ایکس باکس و پلی استیشن منتشر شده است.

در بخشی از پروسه جمع‌آوری مدارک، افراد دخیل مثل جیم رایان، رئیس پلی استیشن می‌توانند اظهارات یا شواهدی ارائه دهند که به‌نفع یا به‌ضرر تکمیل این معامله است. رایان قبلا صحبت‌هایی درباره ایکس باکس بیان کرده بود؛ ازجمله اینکه ادعا کرد ناشرها از سرویس ایکس باکس گیم پس خوششان نمی‌آید.

اکنون در جلسه‌ای دیگر، رایان گفته است در اوایل ۲۰۲۲ سونی نگران عرضه Roblox روی پلی استیشن بود. چون این پلتفرم بین کودکان محبوب است. بیشتر بازیکنان روبلاکس (نزدیک ۵۰ درصد) زیر ۱۳ سال سن دارند که باعث شده سونی مراقب باشد محصولی روی پلتفرم عرضه نشود که احتمال سواستفاده از کودکان در آن وجود دارد.

روبلاکس روی پی‌سی، موبایل و ایکس باکس عرضه شد، اما هنوز خبری از نسخه پلی استیشن نیست. رایان درباره‌ی غیبت این بازی روی پلی استیشن گفت: «به‌خاطر تعداد زیاد کودکانی که روی پلی استیشن بازی می‌کنند، ما درمورد در دسترس قرار دادن هرچیزی که به‌صورت بالقوه می‌تواند باعث سواستفاده از آن‌ها شود، مراقب بوده‌ایم».

کارکترهای بازی Roblox

البته از آن موقع موضع سونی در قبال این قضیه نرم‌تر شده است؛ هرچند هنوز بازی روی پلتفرم این شرکت ژاپنی انتشار نیافته است: «برای مدتی طولانی محافظه‌کار بودیم و اکنون با افراد درگیر با روبلاکس در ارتباط هستیم. امیدواریم این شرایط تغییر پیدا کند».

افزودنی است روبلاکس در گذشته به‌خاطر مدیریت ضعیف که باعث ایجاد فضای ناامن برای کودکان می‌شد، جنجال‌های زیادی به‌پا کرده بود؛ به‌خاطر وجود حالت‌هایی با محتوای آسیب‌زا. همچنین چون شرکت سازنده این بازی بالای ۷۵ درصد سود محتوای ساخته‌شده توسط کاربران را به جیب می‌زند، با انتقادات فراوانی رو‌به‌رو شد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا