فناوری

پرفروش‌ترین گوشی بازار چین هم آیفون است!

پرفروش‌ترین گوشی بازار چین هم آیفون است!

صنعت موبایل بازاری بسیار رقابتی دارد و شرکت‌هایی مثل اپل، سامسونگ و شیائومی به‌طور مداوم در تلاشند تعداد بیشتری از کاربران را به سمت محصولات خود بکشانند. با این‌که موبایل در سراسر دنیا کالایی محبوب است، برخی از بازارها پتانسیل بیشتری برای درآمدزایی شرکت‌ها دارند. برای نمونه چین سال‌ها است که به‌عنوان بزرگ‌ترین بازار موبایل دنیا شناخته می‌شود.

آن‌طور که گیزموچاینا می‌نویسد، اپل به موفقیتی مهم در بازار چین دست پیدا کرده است. در همین حین آمار نشان می‌دهند آیفون ۱۳ در بازار چین محبوبیت قابل‌توجهی دارد. یک از هر سه آیفون فروخته‌شده در ماه پایانی سال ۲۰۲۲ در بازار چین، آیفون ۱۳ بود.

پرفروش‌ترین گوشی بازار چین هم آیفون است!

بیشتر بخوانید:

  • رونمایی از شاسی بلند جدید رنو که از کولئوس بزرگتر است / عکس

  • آشکار شدن راز شگفت‌انگیز کلیسای مشهور پس از آتش‌سوزی

  • تهدید جنجالی دولتی علیه تنها خودروی ملی ۵ ستاره ایران خودرو / عکس

به گزارش مؤسسه‌ی تحقیقاتی Counterpoint Research، گوشی آیفون ۱۳ اپل توانست در ماه پایانی سال ۲۰۲۲ بازار موبایل چین را در اختیار بگیرد. اپل سه جایگاه برتر را با گوشی‌های آیفون ۱۳، آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو به خود اختصاص داد. آنر و اوپو به‌ترتیب در رتبه‌های چهارم و پنجم قرار گرفتند.

کاربران چینی در دسامبر سال گذشته‌ی میلادی (آذر و دی) بیش از ۹۸۰ مدل گوشی هوشمند خریداری کردند که کمتر از سال ۲۰۲۱ است (۱٬۱۰۰ مدل). اپل در دسامبر ۲۰۲۲ موفق شد بیش از ۱۰ درصد از حجم فروش گوشی‌های چین را به خود اختصاص دهد. آیفون ۱۳ اپل با سهم ۶٫۶ درصدی بهترین عملکرد را از خود نشان داد.

فروش آیفون ۱۳ در فصل پایانی سال ۲۰۲۲ بیش از دو برابر رشد کرد و همزمان فروش آیفون ۱۳ پرو مکس و آیفون ۱۳ پرو نیز افزایش یافت. این سه مدل مجموعا ۶۰ درصد از فروش گوشی‌های اپل در بازار چین را ثبت کردند.

عملکرد مناسب آنر در بازار چین را می‌توان به افزایش تعداد فروشگاه‌های حضوری و رونمایی تعداد بیشتری دستگاه میان‌رده و اقتصادی نسبت داد. آنر X30 با سهم ۱٫۸ درصدی پرفروش‌ترین گوشی اندرویدی بازار چین بود.

58321

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا