فناوری

محصول جدید تویوتا برای سالمندان ژاپنی خبرساز شد/ عکس

محصول جدید تویوتا برای سالمندان ژاپنی خبرساز شد/ عکس

تویوتا برای کمک به افرادی که دارای نقص‌های حرکتی هستند، سری مخصوصی از صندلی‌های چرخدار را طراحی کرده است. این سری C+Walk نام دارد و شامل مدل‌های متنوعی می‌شود. تازه‌ترین عضو این سری یک اسکوتر برقی سه چرخ با نام C+Walk S است. این اسکوتر به‌طور اختصاصی برای جابه‌جایی سالمندان ژاپنی مهندسی شده و امکانات و مشخصات مناسبی دارد.

تویوتا می‌گوید براساس تحقیقات این شرکت، سالمندانی که دارای سنی بیش از ۷۵ سال هستند، اکثراً پس از ۱۰۰ متر طی مسافت، توان خود را برای ادامه مسیر از دست می‌دهند. این امر باعث می‌شود تعداد افراد بالای ۷۵ سال حاضر در خیابان‌ها ۱۰ درصد کمتر از افراد ۶۵‌ساله باشد. اسکوتر C+Walk S با هدف کاهش این آمار و کمک به قشر مذکور توسعه پیدا کرده است.

اسکوتر برقی تویوتا

محصول جدید تویوتا طراحی جذاب و پیشرفته‌ای دارد و در رنگ‌های متنوعی به فروش می‌رسد. برخی از این رنگ‌ها عبارتند از مشکی، خاکستری روشن، خاکستری متالیک و مسی متالیک. باتری این اسکوتر به‌راحتی از جای خود خارج می‌شود و سالمندان می‌توانند آن را با پریزهای خانگی شارژ کنند. به‌منظور حمل آسان‌تر لوازم، این اسکوتر چند محفظه بزرگ دارد. اصلی‌ترین محفظه زیر صندلی است و می‌توان سبدی بزرگ از خریدهای روزانه را در آن قرار داد.

اسکوتر برقی تویوتا

همان‌طور که در تصاویر ضمیمه‌شده می‌توانید مشاهده کنید، سوارشدن و استفاده از C+Walk S بسیار راحت است. تویوتا تأکید می‌کند مهندسان کمپانی در طراحی این اسکوتر توجه ویژه‌ای به دید مناسب به اطراف داشته‌اند.

هدایت اسکوتر برقی C+Walk S به‌ آسان‌ترین شیوه ممکن صورت می‌گیرد. همانند دیگر اسکوترها و موتورسیکلت‌ها، وظیفه کنترل گاز و ترمز این اسکوتر را هم یک پدال بر عهده دارد. با فشار این پدال سرعت حرکت افزایش می‌یابد؛ برای کاهش سرعت و توقف تدریجی هم کافیست راکب همین پدال را رها کند. یک پدال مخصوص ترمز نیز وجود دارد که در مواقع اضطراری و نیاز به کاهش سریع سرعت باید از آن استفاده کرد.

محصول جدید تویوتا برای سالمندان ژاپنی خبرساز شد/ عکس

تجهیز اسکوتر برقی تویوتا به سیستم‌های پیشرفته

نکته جالب اینکه اسکوتر برقی تویوتا C+Walk S به سیستم‌های پیشرفته کمکی مجهز است. برای نمونه، این اسکوتر از سیستم تشخیص مانع بهره می‌برد. با اتکا به این سیستم، درصورت تشخیص هرگونه مانع در مسیر مقابل، سرعت حرکت به ۲ کیلومتر در ساعت کاهش می‌یابد.

هنگام عبور از پیچ هم سیستم‌های کمکی اسکوتر برقی تویوتا C+Walk S سرعت آن را کاهش می‌دهند تا فشار زیادی به راکب تحمیل نشود. این سیستم‌ها در سراشیبی‌های تند نیز به کمک راکب می‌آیند و از افزایش سرعت آن جلوگیری می‌کنند.

محصول جدید تویوتا برای سالمندان ژاپنی خبرساز شد/ عکس

ارمغان جدید تویوتا برای سالمندان ژاپنی حداکثر سرعتی برابر با ۶ کیلومتر در ساعت دارد. این رقم مشابه سرعت یک انسان هنگام پیاده‌روی است. باتری هم برای پیمایش ۱۲ کیلومتر مسافت کفایت می‌کند. این باتری ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد و در عرض ۲.۵ ساعت شارژ می‌شود.

محصول جدید تویوتا برای سالمندان ژاپنی خبرساز شد/ عکس

اسکوتر برقی تویوتا C+Walk S قیمتی برابر با ۴۹۸ هزار ین دارد؛ یعنی معادل ۳۸۲۳ دلار یا چیزی نزدیک به ۲۰۰ میلیون تومان. چنانچه این اسکوتر با تمامی سیستم‌های کمک موجود ثبت سفارش شود، قیمت آن تا ۵۰۵ هزار یوان بالا خواهد رفت؛ رقمی که معادل ۳۸۷۷ دلار می‌شود.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا