بازی

ساخت بازی جدید جان رومرو با آنریل انجین 5 و با همکاری یک ناشر بزرگ

ساخت بازی جدید جان رومرو با آنریل انجین 5 و با همکاری یک ناشر بزرگ

استودیوی Romero Games که توسط برندا رومرو و جان رومرو، مؤسس استودیوی اید سافتور (id Software) و اسطوره‌ی بازی‌های شوتر اول شخص هدایت می‌شود، پروژه‌ی جدیدی را آغاز کرده که یک آی‌پی جدید در سبک شوتر اول شخص است. براساس توضیحات ارائه شده، این بازی برپایه موتور گرافیکی آنریل انجین 5 و با همکاری یک ناشر بزرگ تولید و عرضه خواهد شد.

وبسایت رسمی رومرو گیمز در این‌باره می‌نویسد: «ما ۱۰۰ درصد روی بازی‌های شوتر اول شخص متمرکز هستیم؛ پایه و اساسی که مسیر حرفه‌ای ما را رقم زده و این استودیو و این سبک را به وجود آورد. پروژه جدید ما نیز یک بازی FPS کاملاً جدید است که براساس یک آی‌پی تازه و اورجینال ساخته می‌شود. درحال حاضر می‌توانیم تأیید کنیم که این یک بازی کاملاً جدید است که با همکاری یک ناشر بزرگ ساخته می‌شود. از آنجایی که هنوز در ابتدای فرایند توسعه‌ی این بازی قرار داریم، هنوز برای انتشار جزئیات بیشتر خیلی زود است.»

لوگوی استودیوی Romero Games

جان رومرو در سال ۱۹۹۱ به‌همراه جان کارمک استودیو اید سافتور را تأسیس کردند. تیم توسعه‌دهندگان اید سافتور آغاز یک دوران باشکوه در ویدیوگیم را رقم زدند که به‌پیدایش یکی از پرطرفدارترین ژانرهای این مدیوم منجر شد. بعد از بازی کاماندر کین، رومرو و کارمک سراغ ساخت یک بازی اکشن رفتند و تلاش‌ آن‌ها به‌ساخته شدن بازی Wolfenstein 3D ختم شد. اثری که از آن به‌عنوان پدربزرگ سبک شوتر اول شخص یاد می‌شود و از اولین آثاری است که این فرم از بازی‌های تیراندازی‌محور را به‌گیمرها نشان داد.

پس از Wolfenstein 3D، کارمک و رومرو سری بازی‌های DOOM را ساختند. یک سال پس از عرضه‌ی Wolfenstein 3D در سال ۱۹۹۲، بازی دووم در سال ۱۹۹۳ منتشر شد و مسیری را که ولفنشتاین آغاز کرده بود ادامه داد. آخرین بازی Romero Games که در سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد، Empire of Sin نام داشت که یک بازی استراتژی همزمان محسوب می‌شود و توسط برندا رومرو طراحی شده است.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربران در میان بگذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا