فناوری

طالبان نسخه آمریکایی این پهپاد ایرانی را غصب کرده!/ عکس

طالبان نسخه آمریکایی این پهپاد ایرانی را غصب کرده!/ عکس

به گزارش خبرگزاری بیکینگ، بنابر گزارش رویترز ارزیابی اطلاعاتی کنونی این است که طالبان بیش از ۲۰۰۰ خودروی زرهی، از جمله هاموی آمریکایی، و حداکثر ۴۰ هواپیما به طور بالقوه شامل UH-۶۰ بلک هاوک، هلیکوپترهای تهاجمی و پهپادهای نظامی ScanEagle را به اختیار خود در آورده‌است.

بیشتر بخوانید:

استون‌مارتین از پرقدرت‌ترین خودرو خود پرده برداشت/ عکس

در قلب خورشید چه نهفته‌است؟/ ناسا جواب می‌دهد

بوئینگ اسکن‌ایگل، یک پهپاد کوچک، کم‌هزینه با توان پرواز طولانی ساخت شرکت Insitu زیرمجموعه شرکت هواپیمایی آمریکایی بویینگ است که از سال ۲۰۰۵ توسط نیروی دریای آمریکا به کار گرفته شده‌است. اسکن ایگل علاوه بر نیروی دریایی ایالات متحده، توسط نیروهای نظامی استرالیا و کانادا نیز به کار گرفته می‌شود. گفتنی است که در ایران از نسخه بومی این پهپاد به نام سایه استفاده می‌شود.

طالبان این پهپاد آمریکایی را به خدمت گرفته/ عکس

از مشخصات پهپاد سایه می‌توان به ویژگی ها و مشخصات ظاهری آن اشاره کرد؛ مشخصات ظاهری: وزن آن ۱۸ کیلوگرم است، طول ۱.۱۹ متر است و عرض آن نیز ۳.۰۵ متر است که دارای دو سر بال است.

طالبان این پهپاد آمریکایی را به خدمت گرفته/ عکس

دارای دوربین مادون قرمز، بیش از ۲۰ ساعت استقامت پرواز، پهپاد غیر مسلح است،برای پرواز کردن به باند نیازی ندارد، دارای برجک ثابت سبک وزن، دارای دوربین الکترواپتیکال،‌ دامنه ی ارتباطات آن بیش از ۱۰۰ کیلومتر است. با توجه به ویژگی ها و مشخصات ظاهری پهپاد سایه این پرنده دارای رتبه بسیار خوبی نسبت به دیگر پهپاد ها است.

به دلیل کوچکی و سبکی بسیار کاربردی است، زیرا با کنترلی که توسط شخص متصدی بر روی این پهپاد اعمال می شود فرد می تواند به راحتی آن را کنترل و هر زمان نیاز باشد به عکس ها و اطلاعات موجود در حافظه پهپاد دسترسی داشته و بدون خرج هزینه های اضافی برای امورات دیگر با کمترین فرسایش به اهداف مورد نظر دست یابند.

در مقاصد دفاعی استراتژیک بسیار مهم و کاربردی می باشد. زیرا رصد مکان هایی که احتمال خطر در آنها زیاد است با این هدایتگر سبک و کارآمد بسیار مفید و موثر خواهد بود.

این پرنده که به دلیل بومی بودن ازجمله افتخارات نظامی محسوب می شود و با بکارگیری امکانات و علوم کشور ایران امکان تولید انبوه آن برای کشور و به کارگیری آن در کارهای غیر نظامی همچون کشاورزی ، ایرانگردی، اقلیم شناسی و مقاصد دیگری هم مورد استفاده قرار می گیرد.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا