مکدونالد شکست را پذیرفت؛ تعطیلی پروژه CosMc

مکدونالد شکست را پذیرفت؛ تعطیلی پروژه CosMc
مکدونالد رسماً از لغو پروژهی نوشیدنیمحور خود به نام CosMc خبر داد. این پروژه که در قالب فروشگاههای کوچک و مشابه استارباکس طراحی شده بود، قرار است از اواخر ژوئن (اوایل تیر ۱۴۰۴) به کار خود پایان دهد و اپلیکیشن اختصاصی آن نیز غیرفعال شود.
بهگزارش بیزنساینسایدر، CosMc اولینبار در سال ۲۰۲۳ معرفی شد و با منویی شامل قهوه، چای، نوشیدنیهای یخی، ساندویچهای صبحانه و خوراکیهایی مثل McPops، سعی داشت تجربهای متفاوت از رستورانهای سنتی مکدونالد ارائه دهد. این فروشگاهها قرار بود میزبان طعمها و فناوریهای نوآورانه باشند.
کریس کمپچینسکی، مدیرعامل مکدونالد از CosMc بهعنوان مفهومی با «شخصیت مستقل اما ریشهدار در برند مکدونالد» یاد کرده بود. هدف اصلی، آزمودن طعمهای جدید و جذب مشتریان علاقهمند به نوشیدنیهای خاص در فضایی متفاوت بود.
داستان برند: مک دونالد، موفقترین رستوران زنجیرهای جهان
برای راهاندازی یک شعبه از مک دونالد چه مقدار هزینه نیاز است
مکدونالد اعلام کرد که تجربیات بهدستآمده از پروژه به بهبود منو و فرآیندهای رستورانهای اصلی کمک خواهد کرد. ترکیب نوشیدنیهای خاص CosMc با منوی فعلی، گام بعدی این برند در پاسخ به سلیقههای متنوع مشتریان خواهد بود.
تصمیم به تعطیلی CosMc همزمان با کاهش فروش مکدونالد در آمریکا گرفته شده است. با کاهش توان مالی مشتریان کمدرآمد و حالا حتی طبقهی متوسط، فروش فصلی فروشگاههای ثابت مکدونالد ۳٫۶ درصد کاهش یافته و شرکت را به بازنگری در اولویتهای سرمایهگذاری خود واداشته است.