بازی

تئوری های انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

تئوری های انیمیشن Spider-Man: Across the
Spider-Verse

از آنجایی که مدت زمان زیادی تا اکران انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse باقی نمانده است، چند مورد از جذاب‌ترین تئوری‌های این اثر را با هم بررسی کنیم.

حدودا چند روز دیگر یعنی دقیقا ۱۲ خرداد قسمت دوم انیمیشن فوق‌العاده جذاب مرد عنکبوتی یعنی انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse (مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی) نمایش داده می‌شود و مطمئنا خیلی از شما هم دقیقا مثل ما، شدیدا برای تماشای آن هیجان دارید. قسمت اول این مجموعه که حسابی موفق بود؛ یعنی چندین برابر چیزی که بابت ساخت آن خرج کرده بودند، دست سازنده‌ها را گرفت و کلی آن‌ها را پولدار کرد. با این اوصاف، من هم بودم تا ۶ قسمت برای ساخت ادامه آن برنامه‌ریزی می‌کردم. داستان این قسمت هم مثل همان فیلم قبلی در مولتی ورس و دنیاهای موازی و غیره جریان دارد که مایلز مورالز همراه یک سری آدم‌های عنکبوتی دیگر، دردسر درست می‌کنند که آخرش همه‌ی این ماجراها را حل کنند.

برای حمایت از کانال یوتیوب فیلمزی این ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

حالا قبل از اینکه به سراغ تئوری‌ها برویم، اول یک خلاصه داستانی از انیمیشن مرد عنکبوتی: در میان دنیای عنکبوتی بگوییم که بدانیم قرار است چه اتفاقاتی رخ بدهد و ما با چه چیزهایی طرف هستیم. اول داستان، گوئن استیسی که ظاهرا بهترین دوست و عشق همه‌ی مرد عنکبوتی‌ها حساب می‌شود، به سراغ مایلز می‌رود و از او می‌خواهد که در مأموریت نجات دنیاهای آدم‌های عنکبوتی از دست یک شرور جدید و مرموز، کمک کند. مایلز هم که از خدا خواسته، سریع این درخواست را قبول می‌کند و لباس رزمش را می‌پوشد. مایلز و گوئن سوار قالی پرنده خود می‌شوند و در مولتی ورس می‌چرخند تا با تک تک آدم‌های عنکبوتی آشنا بشوند؛ محض اطلاع، اسم گروه آن‌ها هم نیروی عنکبوتی یا همان اسپایدر فورس است. اما خب همه چی هم گل و بلبل نیست… اعضای این اسپایدر فورس خیلی زود با هم درگیر می‌شوند و سر اینکه چجوری باید با این تهدید برخورد کنند، اختلافات سلیقه‌ای پیدا می‌کنند. حالا این یک خلاصه داستان و مقدمه بود و خیلی جذابیت نداشت… جذابیت اصلی تئوری‌هایی است که الان می‌خواهم به شما بگویم.

والپیپر انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse با محوریت نسخه های مختلف مرد عنکبوتی

۵- شخصیت‌های خیلی خیلی زیاد:

در تریلری که منتشر شد، ما با خیلی شخصیت‌ها آشنا شدیم و تا یک حدی فهمیدیم که کی به کی است. اما آن‌ها همه‌ی شخصیت‌ها نبودند. داستان این انیمیشن سینمایی در شش بعد جریان دارد که هر کدام استایل‌ها و ظاهر مخصوص به خودشان را دارند و بیشتر از ۲۸۰ تا شخصیت در داستان حضور دارند… ۲۸۰ تا؟ حالا درسته که جنگ بر سر نجات دنیاهای موازی است… ولی ۲۸۰ تا؟ با این اوصاف، ما با یک انیمیشن پر و پیمون طرف هستیم که سرت را برگردانی متوجه می‌شوی که ۲۰ تا شخصیت وارد داستان شدند و تو نمیدانی این‌ها دیگر کی هستند. خیلی از این کاراکترها هم نسخه‌های مختلفی از اسپایدرمن‌های زنده حساب می‌شوند که می‌آیند و می‌روند؛ آنقدر این شخصیت‌ها زیاد هستند که نمی‌توان آن‌ها را شمرد ولی خب تعداد کمی آن‌ها خاص و جذاب هستند.

وارونه بودن مایلز مورالز و گوئن استیسی در انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

۴- تفاوت زمانی دو تا فیلم:

اگر به ظاهر کاراکترها دقت کنید، خصوصا گوئن و مایلز، متوجه می‌شوید که حالت چهره و مدل مو و خیلی چیزهای دیگر آن‌ها تغییر کرده است و انگار این بچه‌ها قد هم کشیدند و بزرگ شدند. این فاکتورهای ظاهری نشان می‌دهد که داستان این انیمیشن، بلافاصله بعد از قسمت قبل نیست و یک مدت زمان طولانی‌ای گذشته است. بنابراین مایلز دیگر نباید مثل فیلم اول آماتور باشد و سر هر ماجرایی هول شود و به مشکل بخورد. خداروشکر در این یکی مأموریت، بیشتر از قبل می‌توان روی او حساب کرد.

مبارزه اسپایدر-وومن با جنایت در انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

۳- نبرد اسپایدروومن و ولچر:

جسیکا درو یا همان اسپایدروومن، یکی از شخصیتایی است که اولین‌بار در تریلر همین انیمیشن معرفی شد. در تیزر ما صحنه‌ای را می‌بینیم که جسیکا در حال مبارزه با یک موجود پرنده‌مانند بزرگ و قهوه‌ای است؛ اما خب چون بیشتر تمرکز روی طراحی جدید خود اسپایدروومن و موتور خوشگل او است، خیلی مشخص نیست که آن پرنده بدبخت دقیقا کیست. حالا با اینکه هویت این شخصیت مشخص نیست، اما می‌توان اینطور احتمال داد که یک نسخه مولتی ورسی از ولچر است؛ یکی از شخصیت‌های منفیِ معروف داستانای اسپایدرمن که خیلی از شما او را می‌شناسید. در قسمت قبل، اسکورپیون و گرین گابلین طراحی‌های خیلی متنوع و متفاوتی داشتند. برای همین هم اگر این موضوع برای ولچر هم تکرار شود، نمی‌توان خیلی تعجب کرد.

بچه‌ای در انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse چهار دست و پا راه می‌رود

۲- پیتر بی. پارکر و بچه‌ی در بغل:

اگر با دقت تریلر را دیده باشید، احتمالا متوجه شدید که پیتر بی. پارکر از قسمت قبلی آمده، اما با یک بچه در بغل آمده. با اینکه خیلی صحنه کوتاهی بود، اما بچه که مشخص است، هیچی… یک چیزی هم اون وسط انگار دارد تکان می‌خورد. حالا… درباره این موضوع، فرضیه‌های مختلفی وجود دارد اما سؤال مهم این است که این بچه دقیقا کیست؟ و چرا در بغل پیتر بی. پارکر است؟ ماجرا چیست، الله و علم. از یک طرف ممکن است در دنیای پیتر، مری جین و پیتر با هم آشتی کرده باشند و این طفل معصوم، بچه آن‌ها باشد. از طرف دیگر هم ممکن است دختر میگل اوهارا یا همون بریِلا باشد یا یک نسخه کوچیک‌تر از او. باز از طرف دیگر هم ممکن است یک قضیه عجیب‌تری این وسط باشد؛ اینکه این بچه، یک اسپایدرمنِ کوچولو یا یک گونه غیرانسانی خاص باشد.

مبارزه مایلز مورالز و اسپایدر گوئن با اسپات در انیمیشن Spider-Man: Across the Spider-Verse

۱- شخصیت اسپات:

زمانی‌که سونی هویت آنتاگونیست اصلی انیمیشن در میان دنیای عنکبوتی را تایید کرد، رسانه‌ها و مردم دیگر خیلی هیجانی شده بودند. اما هیچکس این وسط نپرسید شخصیت اسپات کیست؟ از کجا آمده؟ پدرش کیست مادرش کیست؟ یک تئوری خاصی که وجود دارد، این است که دونه‌ی این شخصیت احتمالا در همون سال ۲۰۱۸ و قسمت قبلی کاشته شده است. اینجوری که می‌گویند، اسپات یک شروری است که تمام بدنش با پورتال‌های میان‌بعدی پوشیده شده است… حالا این یعنی چی؟ فکر کنم با این بدن، هر جایی که دوست دارد می‌تواند برود؛ تازه علاوه‌بر خودش، می‌تواند آدم‌های دیگر یا اشیاء را هم این طرف و آن طرف بفرستد. خدایی از حق نگذریم… اینجوری که به نظر می‌آید، این شخصیتِ اسپات قدرتمندتر از هر ویلن دیگری است که تا حالا اسپایدر-ورس به ما نشون داده است.

در کتاب‌های کمیک، اسپات معمولا با اسم جاناتان اون نشان داده می‌شود که یک دانشمند بود و برای کینگ پین کار می‌کرد. زمانی‌که این بنده خدا داشت روی یک قهرمانی به اسم کلوک کار و تحقیق می‌کرد، وارد یک پورتالی می‌شود و ناگهان به یک بعد دیگر می‌رود؛ در آن‌جا هم می‌بیند که جمع بینهایت پورتال دورش جمع شده است و احاطه‌اش کرده‌اند. زمانی‌که می‌خواهد به دنیای خود برگردد، می‌بیند که ظاهرا این پورتال‌ها قصد ندارند رهایش کنند و همه به بدنش چسبیده‌اند؛ به این شکل هم جاناتانِ داستان ما تبدیل به اسپات شد. حالا این بذری که کاشته شده داستانش چیست و کجا بوده است؟ اگر یادتان باشد در انیمیشن قبلی، دومین آزمایش شرکت کولایدر با شکست روبه‌رو می‌شود و هر چیز و هر کسی را که نزدیکش بوده، به ابعاد و دنیاهای موازی می‌برد.

براساس این فرضیه و تئوری، احتمالا «اون» به واسطه‌ی همین ماجرا به آن بُعدِ جایگزین برده می‌شود و ماجراهای بعدی را تجربه می‌کند. اینکه چنین اوریجین و داستانی را به «اون» بدهند، به چند دلیل خوب است. یکی از آن‌ها این است که انگیزه کافی برای ازبین‌بردن آدم‌های عنکبوتی خصوصا مایلز پیدا می‌کند؛ چون او را مسبب شرایط فعلی خود می‌داند. یک مورد دیگر هم خب همین است که می‌تواند به ابعاد مختلف سفر کند و تهدیدهای زیادی را به وجود بیاورد. یعنی باید یک شروری باشد که بتواند بین ابعاد و دنیاهای جایگزین جابه‌جا شود که اسپات کاملا برای این مورد مناسب است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا