بازی

آموزش پرامپت نویسی به زبان ساده برای استفاده از سرویس‌های هوش مصنوعی

آموزش پرامپت نویسی به زبان ساده برای استفاده از سرویس‌های
هوش مصنوعی

برای مثال، نوشتن نامه‌ای رسمی، اداری یا دوستانه، یا در مثالی دیگر ارائه توضیح درباره یک مفهوم به زبان معلم برای دانش‌آموزی که ۱۰ سال سن دارد.

تکرار و ویرایش کنید: تکرار پرامپت و ویرایش‌کردن آن در هربار برای یافتن دقیق‌ترین نتیجه یکی از نکاتی است که در پرامپت نویسی هوش مصنوعی شما را به نتیجه دلخواه نزدیک‌تر می‌کند.

هربار که پرامپت را ارسال می‌کنید با نتایجی روبه‌رو می‌شوید که می‌توانید با بررسی نتیجه، پرامپت خود را تکرار کنید و قسمت‌های مختلف آن را تغییر دهید.

استفاده از سایر مراجع و منابع: گاهی اوقات درخواست از هوش مصنوعی برای جست‌وجوی اطلاعات یا مراجعه به یک منبع خاص برای دستیابی به نتیجه بهتر می‌تواند موفقیت شما را در دریافت نتیجه دقیق‌تر در پرامپت نویسی تضمین کند.

فراموش نکنید که دانش هوش مصنوعی به داده‌هایی محدود می‌شود که از آن‌ها برای یادگیری ماشینی استفاده کرده است؛ بنابراین، شاید شامل جدیدترین منابع نباشد و هدایت شما به آن منابع می‌تواند به تمامی کاربران هوش مصنوعی کمک کند.

مهارت‌های مناسب پرامپت نویسی

ایجاد مکالمه با هوش مصنوعی کمی دشوارتر از تصورات اکثر کاربران است. پرامپت نویسی برای اهداف پیچیده و چندمرحله‌ای نیاز به مهارت‌های ارتباطی بسیار بالایی دارد که با درک استوار از مدل‌های زبانی همراه باشد تا بهترین نتیجه به‌ دست آید؛ اما برای پرامپت نویسی به چه مهارت‌هایی نیاز داریم؟

۱- تفکر انتقادی: هوش مصنوعی به‌سرعت می‌تواند ورودی را تجزیه‌وتحلیل کند و در لحظه، الگو، مضامین و ناسازگاری‌های پنهان در حجم زیادی از داده را کشف کند.

اما با وجود سرعت بالای مدل‌های هوش مصنوعی، نباید تمام‌وکمال به آن‌ها اکتفا کنید، زیرا عملکردشان محدود به پایگاه داده‌ی آن‌ها و اطلاعاتی است که با آن‌ها فرایند یادگیری را تکمیل کرده‌اند. بنابراین، باید تفکر انتقادی داشت و با دقت بالا پرامپت‌های جزئی به هوش مصنوعی ارسال کرد.

۲- قدرت برقراری ارتباط: یکی از مهم‌ترین بخش‌های پرامپت نویسی گنجاندن دستورالعمل مدنظر در قالب کلمات قابل‌درک برای هوش مصنوعی است. بنابراین، باید بتوانید به‌خوبی مهارت برقراری ارتباط را به‌ کار بگیرید تا منظورتان را با کمک مثال‌های فراوان و کاربردی به هوش مصنوعی مورداستفاده منتقل کنید.

۳- تخصص کافی نسبت به موضوع: فرض کنید که یک متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی بخواهد در به‌طور تحصصی درباره حقوق قضایی و قانون، پرامپت بنویسد! قطعاً نبود تخصص در بحث قوانین فرد را در جزئیات دچار مشکل خواهد کرد (در اینجا منظور از تخصص صرفاً داشتن مدرک نیست).

علاوه‌براین، زمانی که پاسخ هوش مصنوعی را دریافت کند نیز امکان اعتبارسنجی آن و رفع ایراد را نخواهد داشت. در نتیجه، تسلط نسبی به موضوع پرامپت یکی از نکات مهم به‌شمار می‌رود.

۴- زبان: تسلط به زبان به‌خصوص مهارت نگارش که بتوانید دقیقاً آنچه را لازم دارید با کلمات توصیف کنید، یکی دیگر از مهارت‌های اساسی پرامپت نویسی به‌شمار می‌رود.

فرض کنید که در داستان‌های فانتزی هری پاتر هستید و می‌خواهید طلسمی را روی لرد ولدومورت اجرا کنید، یک کلمه خطا می‌تواند نتیجه نهایی را دگرگون کند و عمل زیبایی موفق روی بینی ولدومورت انجام دهد. بنابراین، مهارت زبانی نقش پررنگی ایفا خواهد کرد.

۵- خلاقیت: استفاده از ابزار برای خلق تجربه‌ی جدید را می‌توان خلاقیت تعبیر کرد و ابزاری به وسعت هوش مصنوعی ظرفیت بسیار زیادی برای به‌کارگیری خلاقیت در خلق تجربه‌های جدید در اختیارتان قرار می‌دهد.

فرض کنید که همراه دقت، خلاقیت نیز چاشنی پرامپت نویسی هوش مصنوعی شود، قطعاً نتایج به‌دست‌آمده دیدنی خواهد بود و می‌توانید به‌خصوص با ابزارهای هوش مصنوعی مولد تصویر، صحنه‌های شگفت‌انگیزی خلق کنید.

جمع‌بندی

با‌ این تفاسیر، مسلط بودن به زبان انگلیسی برای کاربران ایرانیِ علاقه‌مند پرامپت نویسی هوش مصنوعی و توصیف و تکرار درخواست به‌صورت مؤثر، ضروری خواهد بود. هرچند با وجود خلاقیت شاید بتوانیم سناریویی طراحی کنیم که حتی عملیات پرامپت نویسی را به‌عهده یک هوش مصنوعی بگذاریم و از پرامپت آن در یک هوش مصنوعی دیگر استفاده کنیم. برای مثال، از چت‌جی‌بی‌تی پرامپتی ۱۰۰ کلمه‌ای دریافت کنیم و آن را برای میدجورنی ارسال کنیم. احتمالاً نتیجه جالب می‌شود.

اکنون نوبت شما کاربران زومیت است که تجربه خود را در زمینه پرامپت نویسی هوش مصنوعی با ما و سایر کاربران در میان بگذارید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا