بازی

مایکروسافت: بازار واقعیت مجازی در حال حاضر بسیار کوچک است

مایکروسافت: بازار واقعیت مجازی در حال حاضر بسیار کوچک
است

رئیس استودیوهای ایکس باکس می‌گوید در حال حاضر بازار واقعیت مجازی بسیار کوچک است و همین دلیل عدم ورود مایکروسافت به این حوزه است.

به‌تازگی رئیس استودیوهای ایکس باکس یک مصاحبه با رسانه هالیوودریپورتر داشته است و از دلایل عدم ورود این پلتفرم به بازار واقعیت مجازی / واقعیت افزوده سخن گفته است. در همین مصاحبه مت بوتی گفت آثار ایکس باکس باید به ۱۰ میلیون بازیکن نزدیک شوند تا به موفقیت برسند.

او اظهار کرد: «فکر می‌کنم ما اندکی صبر خواهیم کرد تا تعداد مشتریان بیشتر شود. ما بسیار خوشبختیم که این آثار بزرگ را داریم که به مجموعه‌های ادامه‌دار با جامعه بزرگ تبدیل شده‌اند. ما ۱۰ بازی داریم که از زمان عرضه بیش‌از ۱۰ میلیون بازیکن داشته‌اند که دستاوردی بزرگ است. اما این مقیاس ما برای موفقیت یک بازی است و در VR و AR هنوز چنین امکانی وجود ندارد».

در ماه مارس، هیروکی توتوکی، رئیس سونی گفته بود تصور می‌کند PSVR2 فرصت خوبی برای فروش بیشتر از نسخه قبلش دارد که تا پایان ۲۰۱۹ توانسته بود بالای ۵ میلیون واحد بفروشد. هدست پلی استیشن وی آر ۲ در ماه فوریه عرضه شد و در ۶ هفته ابتدایی توانست نزدیک ۶۰۰ هزار نسخه بفروشد که از میزان فروش ابتدای عرضه هدست قبلی بالاتر است.

هدست واقعیت مجازی Meta Quest 2

متا هم با هدست‌های Quest VR فروشی تقریبا ۲۰ میلیون واحدی داشته است. گفتنی است در نوامبر ۲۰۱۹ اظهارات فیل اسپنسر، رئیس ایکس باکس درباره واقعیت مجازی باعث انتقاد برخی افراد شد؛ زیرا به‌نظر نگاهی تحقیرآمیز به این تکنولوژی بود. او VR را یک موقعیت تنها و منزوی دانست که با چشم‌انداز خودش از گیمینگ به‌عنوان تفریح دسته‌جمعی سازگار نبود. همچنین او گفته بود در بازخوردهای کاربران ایکس باکس هم کسی خواهان واقعیت مجازی نیست.

البته او بعدا سخنان خود را اصلاح کرد و گفت عاشق پیشروی گیمینگ در حوزه‌های مختلف است؛ اما تمرکز آن‌ها روی واقعیت مجازی نیست. در فوریه ۲۰۲۰ هم وی بیان کرد با اینکه ایکس باکس از واقعیت مجازی پشتیبانی نمی‌کند، اما او امیدوار است روزی این فضا به‌حدی مهم شود که بلافاصله وارد آن شویم. درنهایت اسپنسر سال بعد هم تاکید کرد ایکس باکس علاقه‌ای به ساخت سخت‌افزار واقعیت مجازی ندارد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا