فناوری

بررسی راه‌های مختلف برای حفظ گیاهان در ایستگاه‌های فضایی

بررسی راه‌های مختلف برای حفظ گیاهان در ایستگاه‌های فضایی

مایکل هاپکینز، فضانورد ناسا، روی اجزای هیدروپونیک برای مطالعه مدیریت آب گیاهی کار می‌کند. او همچنین در حال بررسی راه‌هایی برای حفظ گیاهان در ایستگاه فضایی بین‌المللی است. براساس گزارش‌ها، نیروی هوایی آمریکا در حال تأمین مالی یک مطالعه برای شناسایی کاربرد‌های فناوری رشد گیاهان ناسا برای تغذیه سربازان در فضا است.

به گزارش سایت spacenews؛ فعالیت فضایی Rhea Systems Eden Grow در ۱۶ مارس اعلام کردند که برنده یک قرارداد تحقیقاتی فاز ۱ نوآوری در کسب و کار‌های کوچک شدند تا کاربرد‌های احتمالی فناوری هواپیک را برای رشد محصولات در مکان‌های نامناسبی که برخی از واحد‌های نیروی فضایی مستقر هستند بررسی کنند.

آئروپونیک یک نسخه تخصصی‌تر از هیدروپونیک است که برای رشد گیاهان در ماسه یا شن به جای خاک استفاده می‌شود. با فرآیند آئروپونیک، ریشه‌های محصول در هوا آویزان شده و با یک محلول مواد مغذی مایع غبارآلود می‌شوند. گرگ استوت، سرپرست محقق در Eden، قبلا در ناسا روی روش‌های رشد گیاهان در ایستگاه فضایی بین‌المللی کار می‌کرد.

پرتاب فضایی ۴۵ نیروی فضایی آمریکا، مستقر در فلوریدا، یک تأسیسات هیدروپونیک را برای پشتیبانی از عملیات پرتاب در فرودگاه کمکی Ascension Island، واقع در وسط اقیانوس اطلس، اداره می‌کند.

 حفظ گیاهان در ایستگاه‌های فضایی

بارت ووماک، مدیر عامل Eden، گفت:” دانشمندان ما انواع روش‌های رشد جدید را در ایستگاه فضایی بین‌المللی توسعه داده‌اند، و این تکنیک‌ها می‌توانند برای تغذیه نیرو‌های نظامی مورد استفاده قرار گیرند.” این شرکت قصد دارد برای دریافت جایزه فاز ۲ SBIR برای اجرای نمایش کشاورزی میکرو و اعتبار سنجی فناوری برای استقرار گسترده‌تر یا موارد استفاده خاص در مکان‌های دورافتاده مانند Ascension Island اقدام کند.


بیشتر بخوانید

  • ایستگاه فضایی بین المللی یک آزمایش ارتباطات کوانتومی را تجربه خواهد کرد

مجله خبری بیکینگ فضای مجازی دريچه فناوری

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا