هاست پرسرعت
بازی

آخر هفته چی بازی کنیم: از توتال وار تا تجربه‌ای داستان‌محور

آخر هفته چی بازی کنیم: از توتال وار تا تجربه‌ای
داستان‌محور

در این قسمت از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، یک بازی استراتژی داریم و اثری با محوریت سفر در زمان معرفی می‌کنیم. همراه بیکینگ باشید.

در قسمتی دیگر از مقاله‌های آخر هفته چی بازی کنیم، سراغ معرفی دو بازی رفته‌ایم. چندی پیش بود که نسخه جدید مجموعه توتال وار معرفی شد و اگر شما هم با این اتفاق هوس سر زدن به این مجموعه را کرده‌اید، اثری برای شما در نظر گرفته‌ایم و برای بازی دوم هم سراغ یکی از ماد‌های اسکایریم می‌رویم که محبوبیتش، باعث شد تا تبدیل به یک بازی کامل شود. 

نبردهای دریایی در بازی Total War: Rome 2

بازی Total War: Rome II

نسخه جدیدی از مجموعه توتال وار چندی پیش معرفی شد و همین را بهانه‌ای کردم تا این هفته سراغ این مجموعه برویم. بازی‌های مجموعه توتال وار همیشه به‌عنوان آثار استراتژی پرجزییاتی شناخته می‌شوند که حتی در زیرمجموعه وارهر، سراغ فضایی فانتزی هم رفته‌اند. با این حال نسخه‌ای که در نظر گرفته‌ام، Total War: Rome II است که هم تجربه به‌نسبت جدید‌تری به‌حساب می‌آید و هم اینکه فضای تاریخی آن می‌تواند برای افراد زیادی جذابیت داشته باشد. 

قدمت مجموعه توتال وار، به سال ۲۰۰۰ برمی‌گردد که بازی Shogun: Total War منتشر شد و سبک جالب بازی در ترکیب استراتژی نوبتی با نبرد‌های همزمان در مقیاس بزرگ، توانست نظر خیلی از طرفداران این ژانر را جلب کند. اما یکی از محبوب‌ترین بازی‌های مجموعه در کشور خودمان در آن زمان، نسخه Rome بود که سال ۲۰۰۴ منتشر شد و حتی خیلی از افرادی که پیش‌تر طرفدار این سبک نبودند، به‌لطف نبرد‌هایی با ظاهر حماسی که در آن تعداد زیادی از نیرو‌ها با یکدیگر روبه‌رو می‌شوند، جذب این مجموعه شدند. Total War: Rome II در اصل با هدف تکرار محبوبیت این نسخه ساخته شد و با اینکه حاشیه‌هایی هم داشت، ولی در مجموع اثر قابل‌احترامی است. 

میدان نبرد بزرگ در بازی Total War: Rome 2

در مجموعه توتال وار داستان چندان عامل تاثیرگذاری نیست و در واقع این خود شما هستید که با انتخاب از بین تمدن‌ها و گروه‌های موجود، سرنوشت آن را رقم می‌زنید و Total War: Rome II هم از این قاعده مستثنی نیست. وقایع کمپین تک‌نفره بازی، ۲۷۲ سال پیش از میلاد مسیح آغاز می‌شود و می‌توان آن را برای ۳۰۰ سال و بیش‌تر هم ادامه داد. در روی نقشه بازی تمدن‌های زیادی قابل‌انتخاب هستند و یکی از کارهایی که استودیو کریتیو اسمبلی سعی کرده در این نسخه به شکلی نسبتا متفاوت‌تر از نسخه اول Rome انجام دهد، طراحی منحصربه‌فرد هریک از این گروه‌ها است که ویژگی‌ها، تکنولوژی‌ها و نیرو‌های خاص خودشان را دارند و حتی مثلا در نبرد‌ها هم رفتار متمایزی از هم نشان می‌دهند و مثلا نوع جنگیدن گروهی از بربر‌ها، کاملا متفاوت از نیرو‌های آموزش‌دیده رومی‌ها است. 

جنبه نوبتی بازی، پُر از جزییات ریز و درشت است و مثلا جنبه دیپلماسی بازی پیشرفت زیادی کرده و هوش مصنوعی طراحی‌شده برای این منظور، باعث می‌شود تا شاهد اتفاق‌های متفاوت و حتی غیرقابل پیش‌بینی در تعامل با سایرین باشیم. اما در کنار این بخش از بازی، نبرد‌ها هم در Total War: Rome II عظیم‌تر از همیشه به‌تصویر کشیده می‌شوند. همزمان حدود هزار نیرو می‌توانند در این نبرد‌ها به‌تصویر کشیده شوند و در مجموع شاهد میدان‌های نبرد حماسی هستیم که در آن‌ها همزمان نیرو‌های پیاده‌نظام و سواره‌نظام باهم می‌جنگند و انواع تجهیزات مثل منجنیق‌ها هم قابل‌استفاده است. 

Total War: Rome II در زمان عرضه وجه اشتراک جالبی با برخی از بازی‌های امروزی داشت و آن هم مشکلات فنی متعدد بازی بود! این مساله روی نمره‌های بازی و تجربه کاربران تاثیرگذار بود ولی به مرور زمان، سازندگان بخش زیادی از این مسائل را حل کردند و مخصوصا با انتشار نسخه Emperor بود که توانستیم تجربه‌ای بدون مشکلات اینچنینی از بازی داشته باشیم و تازه خیلی از ویژگی‌های مثبت آن خود را نشان دادند. پس اگر به سبک استراتژی و مخصوصا از نوع توتال وار آن علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم سراغ این بازی بروید. 

پوستر بازی The Forgotten City

بازی The Forgotten City

برای دومین بازی این هفته، به‌سراغ The Forgotten City برویم. این بازی در اصل سال ۲۰۱۵ در قالب یک ماد برای اسکایریم منتشر شد و آنقدر داستان جذابی داشت که خیلی زود مورد استقبال قرار گرفت و بیش از سه میلیون بار دانلود شد. همین موضوع سازندگان را تشویق کرد تا در قالب یک بازی جداگانه هم The Forgotten City را با محتوایی کامل‌تر و حتی در جنبه‌هایی متفاوت از ماد منتشر کنند و خب این نسخه هم پس از انتشار، توانست تجربه‌ای واقعا با‌کیفیت را تقدیم مخاطبان کند. 

نیک پیرس، خالق اصلی The Forgotten City، پیش از این ماد و بازی، تجربه ساخت ماد برای بازی فال‌اوت: نیو وگاس را هم داشت و از این طریق وارد جهان ساخت ماد شده بود. با این حال The Forgotten City پروژه به‌مراتب بزرگ‌تری بود و پیرس چیزی حدود ۱۷۰۰ ساعت زمان صرف ساخت آن کرد. این ماد پس از انتشار شدیدا محبوب شد و در لیست موفق‌ترین ماد‌های اسکایریم قرار گرفت؛ اتفاقی که باعث شد پیرس در سال ۲۰۱۶ از شغل ثابت خودش استعفا بدهد و با جمع کردن تیمی کوچک، رسما پروسه تبدیل این ماد به یک بازی مستقل را کلید بزند. سازندگان در این دوره بازی را با موتور آنریل ۴ توسعه دادند و علاوه بر آن، خیلی از جزییات از جمله فضاسازی کلی هم به‌کل متحول شد. به همین ترتیب ویژگی‌های جدیدی از جمله صداگذاری دیالوگ‌ها در دستور کار قرار گرفت. 

دورنمای شهر در بازی The Forgotten City

The Forgotten City پروسه ساخت نسبتا سختی برای توسعه‌دهندگان خود داشت و خود پیرس بعدها عنوان کرد که در مقطعی، حتی ۸۰ ساعت در هفته زمان صرف کامل کردن بازی می‌کرد. در نهایت هم بازی The Forgotten City سال ۲۰۲۰ منتشر شد و قطعا ارزش این همه تلاش را داشت. داستان بازی در مورد شخصیتی در قرن ۲۱ و جهان امروزی است که در پی اتفاقی، به دو هزار سال قبل و شهری باستانی و مرموز می‌رود. حال این کاراکتر باید راهی برای برگشت به زمان خودش پیدا کند اما در این مسیر، تا دلتان بخواهد ماجراجویی و اتفاق‌های پر رمز و راز انتظار او را می‌کشند. 

داستان The Forgotten City واقعا پرجزییات و لذت‌بخش است. دیالوگ‌ها به هوشمندانه‌ترین شکل ممکن نوشته شده‌اند و یک حالت لوپ‌مانند هم در بازی داریم که باعث می‌شود هر بار که شکست خوردید، از اشتباه‌های خودتان درس بگیرید و سعی کنید در دوره بعدی آن را تکرار نکنید. در نهایت هم ۴ پایان مختلف انتظار بازیکن را می‌کشند که یکی از یکی جذاب‌تر طراحی شده‌اند. پس اگر به بازی‌هایی با داستان غنی علاقه دارید، پیشنهاد می‌کنم اصلا The Forgotten City را دست کم نگیرید. 

در پایان مثل همیشه لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این هفته با بیکینگ و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید. 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا