تکنولوژی

کشف جاده آجری زرد رنگ در اقیانوس آرام یادآور کارتون جادوگر شهر اوز [تماشا کنید]

کشف جاده آجری زرد رنگ در اقیانوس آرام یادآور کارتون جادوگر شهر اوز [تماشا کنید]

خدمه یک کشتی اکتشافی با نام «ناتیلوس» درحال پیمایش اقیانوس آرام بودند، متوجه جاده‌ای سنگفرش شده در کف اقیانوس شدند. محققان با الهام از کارتون جادوگر شهر اوز و جاده زردرنگی که دوروتی را به خانه باز می گرداند، این جاده را راهی برای رسیدن به شهر آرزوها توصیف کرده‌اند و آن را جاده آجری زرد نامیده‌اند.

در هنگام مطالعه منطقه‌ای به نام خط‌ الراس «Lili’uokalani» در اطراف بنای یادبود ملی دریایی «Papahānaumokuakea» در اقیانوس آرام، این جاده‌ سنگفرش شده کشف شده است.

دنیای زیر آب همیشه مملو از شگفتی‌هایی بوده که بشر را متحیر کرده است. داستان‌های علمی-تخیلی که از شهرها و تمدن‌های زیر آب می‌گویند، به این شگفتی‌ها دامن می‌زنند.

اخیرا خدمه یک گروه اکتشافی که

ویدئو این کشف عجیب هفته پیش در فضای مجازی منتشر شد که می‌توان آن را در زیر ببینید. خدمه این کشف خود را عجیب، جالب و دیوانه‌کننده نامیدند.

ناتیلوس یک کشتی اکتشافی است که با هدف شناسایی سیستم‌های بیولوژیکی فعال در زیر آب و کوه‌های دریایی – کوه‌هایی در زیر دریا که منشا آتشفشانی دارند – راهی اقیانوس آرام شده است.

این کشتی ماه آپریل را صرف مطالعه بستر اقیانوس کرده است و در طی این مطالعه با سنگ‌های شکسته‌ «هیالوکلاستیت» روبرو شده است. هیالوکلاستیت نوعی سنگ آتشفشانی است که در در اثر فوران‌های پرانرژی شکل می‌گیرد. این فوران‌های پرانرژی سبب می‌شود تجمع سنگ‌ها در کف اقیانوس افزایش یابد.

تیم تحقیقاتی پس از یافتن این نوع از سنگ‌های آتشفشانی در بستر اقیانوس آرام اعلام کرد: « الگوهای منظمی که این سنگ‌ها دارند، احتمالا به علت چرخه‌های گرمایش و سرمایش مرتبط با فوران است.»

سازمان «Ocean Exploration» یک سازمان غیردولتی است که اکتشافات این کشتی را تحت نظر دارد و ماجراجویی‌های آن را به صورت زنده پخش می‌کند.

ناتیلوس تاکنون موفق شده است اکتشافات خارق‌العاده‌ای از حیات دریایی داشته باشد. آن‌ها وجود یک گونه اختاپوس‌ ناشناخته و یک موجود ژلاتینی عجیب را از اوایل امسال به ثبت رساندند.

محققان عقیده دارند درک جاده آجری زرد و نحوه ایجاد شدن آن به درک بیشتر آنچه در زیر آب‌ها می‌گذرد، کمک می‌کند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا