فناوری

این موجود عجیب را هوش‌مصنوعی خلق کرده‌است!/ عکس

این موجود عجیب را هوش‌مصنوعی خلق کرده‌است!/ عکس

ادوبی هم سرانجام به عرصه ابزارهای هوش مصنوعی زایا وارد شد. این شرکت به‌تازگی از مدلی موسوم به Adobe Firefly پرده برداشته است که دو محصول براساس آن عرضه می‌شود. یکی از این محصولات شبیه DALL-E و Midjourney است که می‌توانند تصویر خلق کنند. دیگری می‌تواند به نوشته‌ها سبک هنری بدهد.

به‌گزارش تک‌کرانچ، ادوبی می‌گوید «فایرفلای» گام بعدی برای این شرکت در دنیای هوش مصنوعی است که مجموعه‌ای از مدل‌های پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این هوش مصنوعی که فعلاً در مرحله بتا قرار دارد و هزینه استفاده از آن مشخص نشده است، می‌تواند با دریافت ورودی‌های متنی دست به خلق تصویر بزند.

هوش مصنوعی فایرفلای با کمک صدها میلیون تصویر آموزش داده شده است و به‌زودی می‌تواند در برنامه‌هایی مثل Express، فتوشاپ، Illustrator و Adobe Experience Manager محتوا خلق کند. البته این محصول فعلاً فقط به‌صورت تحت وب در دسترس قرار دارد.

این موجود عجیب را هوش‌مصنوعی خلق کرده‌است!/ عکس

این هوش مصنوعی افزون بر تولید تصویر از روی ورودی‌های متنی، می‌تواند سبک‌های هنری مختلف را روی تصاویر اعمال کند. ادوبی می‌گوید آثاری که با مدل‌های فایرفلای ساخته شوند، حاوی فراداده‌هایی خواهند بود که نشان می‌دهد در ساخت آن‌ها از هوش مصنوعی استفاده شده است.

ادوبی Firefly تفاوتی مهم با سایر مدل‌های مشابه دارد

این شرکت ادعا می‌کند که مدل فایرفلای از نقایص اخلاقی و لجستیکی بسیاری از مدل‌های هوش مصنوعی مشابه خودداری کرده است. ادوبی برای آموزش مدل خود به‌صورت انحصاری از محتواهای Adobe Stock کمک گرفته که یک کتابخانه رسانه‌ای آزاد است. البته این شرکت از برخی محتواهای عمومی هم استفاده کرده است، اما می‌گوید تاریخ کپی‌رایت این محتواها منقضی شده بود. کاربران در آینده می‌توانند محتواهای خود را برای آموزش به این مدل بدهند.

البته ادوبی اضافه کرده است که درحال ارزیابی سازکاری به‌منظور کمک به مشارکت‌کنندگان در کتابخانه Stock است تا بتواند به‌نحوی درآمد حاصل از فایرفلای را با آن‌ها تقسیم کند. به‌علاوه، کاربران می‌توانند با کمک سیستمی به‌نام Do Not Train از آثار خود در این کتابخانه محافظت کنند و نگذارند هوش مصنوعی از آن‌ها برای آموزش خود بهره بگیرد.

ابزار اعمال افکت بر نوشته‌ها هم تقریباً عملکرد مشابهی دارد. با این هوش مصنوعی می‌توانید سبک‌های هنری مختلف را به عبارات خود اضافه کنید و شکل افکت یا رنگ پس‌زمینه را تغییر دهید.

۲۲۷۲۲۷

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا