فناوری

عکس | طراحی عجیب و سینمایی سریع ترین جنگنده شناسایی دنیا !

عکس | طراحی عجیب و سینمایی سریع ترین جنگنده شناسایی دنیا !

لاکهید مارتین، شرکت شناخته شده فعال در حوزه دفاعی و هوافضا، اخیرا با ارسال توییتی، دریافت جایزه اسکار در بخش بهترین صدا را به عوامل فیلم «تاپ‌گان: ماوریک» تبریک گفت. این شرکت سپس با انتشار پستی دیگر، از هواپیمای شناسایی استراتژیک SR-71 Blackbird خود به‌نام «سریع‌ترین جنگنده شناسایی جهان» یاد کرد.

این توییت باعث سردرگمی قابل توجهی در میان مخاطبان شد، به‌ویژه با توجه آنکه جت خیالی موسوم به «دارک‌استار» که در فیلم Top Gun: Maverick به‌نمایش در آمده، شباهت‌های زیادی به هواپیمای مافوق صوت بدون سرنشین SR-7

این جنگنده از دل فیلم‌ها بیرون آمده‌است!/ عکس

جت دارک‌استار تاپ‌گان: ماوریک، جنگنده SR-72 بود؟

حتی پیش از انتشار «تاپ گان: ماوریک» نیز مشخص بود که در این فیلم از یک هواپیمای مرموز جدید استفاده خواهد شد که با SR-72 بی‌شباهت نیست. یکی از مقامات اسبق این شرکت نیز تایید کرده بود که در این فیلم «چشم‌اندازی زیرکانه» به نسل بعدی جنگنده SR-71 ارائه خواهد شد. اما کانسپت SR-72 تا چه حد در طراحی دارک‌استار به‌کار رفته است؟

اگرچه نمی‌توان پاسخ قطعی داد، اما ظاهرا جنبه‌هایی از طراحی SR-72 لاکهید و نمونه قبلی آن در تاپ گان به‌نمایش درآمده است. لاکهید پیش‌تر در سال 2016 از احتمال توسعه یک هواپیمای نمایشی با ابعاد F-22 رپتور خبر داده بود، تا از این طریق بتواند فناوری‌های آتی در نسل بعدی جنگنده SR-71 را نمایش دهد. بدین ترتیب، می‌توان حدس زد که طراحی هواپیمای نمایشی دارک‌استار تا حدی بر پایه قابلیت‌های واقعی است که برتری آن نسبت به SR-71 را نشان می‌دهد.

توییت اخیر این شرکت، اگرچه بحث‌های مختلفی را به‌وجود آورده، اما تلاش‌های لاکهید مارتین برای جابجایی مرزهای پرواز با سرعت بالا و به چالش کشیدن درک ما از تاریخچه پرواز را نیز برجسته کرده است. باید در آینده دید لاکهید چه رازهای دیگری را پنهان کرده، اما فعلا یک چیز واضح است؛ آینده هوانوردی هیجان‌انگیزتر و مرموزتر از همیشه به نظر می‌رسد.

227227

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا