علم و دانش

هوش مصنوعی جنجالی رسما وارد خدمات یک اپلیکیشن ایرانی شد!

هوش مصنوعی جنجالی رسما وارد خدمات یک اپلیکیشن ایرانی شد!

ChatGPT یک نمونه اولیه از چت‌بات دیالوگ‌محور مبتنی بر هوش مصنوعی است که می‌تواند زبان طبیعی انسان را متوجه شود و متون نوشتاری بسیار دقیقی مشابه انسان تولید کند. این ابزار هوش مصنوعی به ترند روز دنیا و ایران تبدیل شده است، اما دسترسی به آن برای کاربران ایرانی با محدودیت‌هایی روبه رو است.

حال تاکسی آنلاین تپسی امکان گفتگو با ChatGPT را برای کاربرانش فراهم ساخته است. افراد با مراجعه به نسخه وب اپلیکیشن تپسی و انتخاب گزینه «از هوش مصنوعی بپرس» می‌توانند به صورت رایگان از این قابلیت استفاده کنند.

این پلتفرم در پیغامی هشدار می‌دهد که مسئولیت پاسخگویی به سؤالات برعهده این هوش مصنوعی است‌. همچنین عملکرد این قابلیت جدید تپسی برای برخی کاربران با اختلال و کندی همراه است، اما با این حال نقش قابل توجهی در عمومی‌سازی هوش مصنوعی در میان کاربرانش خواهد داشت.

بیشتر بخوانید:

  • مغز درد را حس نمی‌کند، پس چرا سردرد می‌گیریم؟

  • این دوربین ها هلی کوپترهای هوانیروز را همپای هلی کوپترهای روسی و آمریکایی کرد !

  • عکس | رونمایی از ناوشکن چینی مهمان نیروی دریایی در آب های خلیج فارس / شکارچی اف ۳۵ مجهز به چشم اژدها!

تپسی هوش مصنوعی Chat GPT را  وب‌اپلیکیشن خود اضافه کرد

گفتنی است پیش از این تپسی از برخی کارکردهای هوش‌مصنوعی در سیستم چت با رانندگان استفاده کرده بود.

لازم به ذکر است امکان استفاده از ChatGPT با آی‌پی ایران وجود ندارد و برای استفاده از چت‌بات چت جی پی تی باید از ابزارهای تغییر آی‌پی استفاده کرد. علاوه‌براین، OpenAI از شماره‌های ایران پشتیبانی نمی‌کند، بنابراین باید به سراغ شماره‌های مجازی رفت که چنین چالش‌هایی با اقدام جدید تپسی، رفع شده است.

این چت‌بات جدیدترین دستاورد شرکت تحقیقاتی OpenAI است که ایلان ماسک یکی از بنیان‌گذاران آن محسوب می‌شود. این شرکت با همکاری یکی از سرمایه‌گذاران سیلیکون ولی به نام «سم آلتمن» در اواخر سال 2015 تأسیس شد و هدفش توسعه هوش دیجیتال برای کمک به بشریت بوده است.

این چت‌بات به‌اندازه‌ای محبوبیت پیدا کرده که یکی از غول‌های فناوری، یعنی مایکروسافت، چند وقت پیش از سرمایه‌گذاری چند میلیارد دلاری در OpenAI خبر داد. البته ردموندی‌ها در گذشته هم یک میلیارد دلار در این شرکت سرمایه‌گذاری کرده بودند.

58321

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا