فناوری

نورهای سبز آسمان هاوایی سلاح ترسناک چین از فضا برای نابودی ارتش آمریکا !

نورهای سبز آسمان هاوایی سلاح ترسناک چین از فضا برای نابودی ارتش آمریکا !

غزال زیاری- کارشناسان آمریکایی هشدار داده‌اند که دولت چین در حال انجام اقدامات جاسوسی در ایالت استراتژیک هاوایی آمریکاست تا در صورت بروز جنگ با آمریکا، اطلاعاتی کافی را برای حمله موشکی غافلگیرانه به این کشور در اختیار داشته باشد.

لازم به ذکر است در منطقه پیرل هاربر در اوآهو در جزیره هاوایی، یک پایگاه نظامی ایالات متحده آمریکا واقع شده که سال‌ها قبل مورد حمله ژاپن قرار گرفته بود و همان حمله، عملا دولت آمریکا را وارد جنگ جهانی دوم کرد.

چند هفته پیش بود که نورهای سبزرنگی بر فراز آسمان هاوایی رویت شد که در ابتدا این نورها به ماهواره‌های ناسا نسبت داده شد؛ کمی بعد مشخص و تائید شد که این نورها، از ماهواره نظارت چینی داکی1 ساطع شده‌اند و همین موضوع، حالا باعث ایجاد ابهامات متعددی شده؛ از جمله اینکه چین چرا می‌خواهد تا در مورد سطوح آلودگی یا شرایط جوی هاوایی کسب اطلاع کند؟

در این میان کارشناسان هشدار داده‌اند که احتمالا دولت چین به دنبال گردآوری اطلاعاتی درباره پایگاه‌های نظامی آمریکاست تا خود را برای یک حمله غافلگیرانه آماده کند تا در صورت وقوع جنگ احتمالی بین آمریکا و چین، کاملا آماده باشد.

ریک فیشر، متخصص مرکز ارزیابی واستراتژی بین المللی در امور چین، دراین باره معتقد است که این نورهای لیزر، مصداق بارزی از استفاده دوگانه چینی‌ها از فناوری غیرنظامی برای اهداف نظامی است. او دراین رابطه به سان آنلاین گفته:« لیزرهای داکی 1، به‌صورت تخصصی، چگالی جو را کنترل کرده و این قابلیت را دارند که جهت‌های مختلف باد را تشخیص دهند. این دقیقا داده‌های موردنیاز چین است تا بتواند به صورت دقیقی، کلاهک‌های هسته‌ای خودروهای کوچک چندگانه یا کلاهک‌های جدیدتر هایپرسونیک را هدف قرار دهد. »

fc4a786e1a.jpg

او ادامه داد:« این موشک‌های هایپرسونیک (مافوق صوت)، در ارتفاع پائین حرکت می‌کنند و می‌توانند در شرایط نامساعد آب و هوایی جوی، تحت تاثیر قرار بگیرند.» او بر این باور است که جنگ بر سر تایوان، ممکن است یک سورپرایز بزرگ را در هاوایی به همراه داشته باشد که این بار توسط چین اتفاق بیفتد. در این صورت، دیگر پایگاه‌های آمریکا در ژاپن، کره‌جنوبی و سواحل اقیانوس آرام در ایالات متحده آمریکا نیز ممکن است مورد هدف چینی‌ها قرار بگیرند.

دولت چین اخیرا سیستم موشکی مافوق صوت خود را به شدت گسترش داده تا در صورت وقوع جنگ، از آن برای دور نگه داشتن گروه‌های حامل آمریکایی از سرزمین چین بهره ببرد. این موشک‌ها، تهدید بزرگی برای جنگنده‌های آمریکایی که احتمالا برای حمله به چین مورد استفاده قرار بگیرند، خواهند بود.

دوربین رصدخانه ملی نجوم ژاپن، ویدیویی را ضبط کرده که در آن به وضوح می‌توان نورهای لیزر سبز را در کسری از ثانیه در آسمان دید. در این جزیره، تاسیسات نظامی متعددی از جمله مقر فرماندهی آمریکایی Indo-Pacific واقع شده است.

ری لورو، رئیس سابق ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا در این باره گفته:« من اطمینان ندارم و این نظر شخصی من است که چرا چینی‌ها که احتمالا یکی از آلاینده‌های اصلی کره زمین هستند، اطلاعات مربوط به آلاینده‌ها را در آن سوی اقیانوس جمع‌آوری می‌کنند.»

بیشتر بخوانید:

  • مغز درد را حس نمی‌کند، پس چرا سردرد می‌گیریم؟

  • این دوربین ها هلی کوپترهای هوانیروز را همپای هلی کوپترهای روسی و آمریکایی کرد !

نیکلاس افتیمیادس، محقق ارشد مدعو در کینگز کالج لندن که یکی از مقامات بازنشسته اطلاعاتی وزارت دفاع آمریکاست، همین نگرانی‌ها را بازتاب داده و گفته:« چرا چین باید به این مسائل اهمیت بدهد؟ دلایل علمی و زیست‌محیطی چین برای توجه به شرایط جوی هاوایی چیست؟»

نورهای سبز آسمان هاوایی ترفند جادویی چین از فضا برای از کار انداختن ارتش آمریکا !

او به سان آنلاین گفته که ممکن است از این نورهای لیزر برای تهیه نقشه توپوگرافیک جزیره استفاده شده باشد تا از آن دسته نقشه‌هایی که در حملات موشکی مفید خواهند بود، تهیه شود:« استفاده از لیزرها در لایه‌های بالایی اتمسفر، در تعیین سطح آلودگی و در مورد جزیره هاوایی، در مواردی مثل توزیع خاکستر آتشفشانی کمک خواهد کرد. نور لیزری که به زمین برخورد می‌کند، در تهیه نقشه‌های توپوگرافی سه بعدی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نقشه‌ها برای توسعه همه چیز، از برنامه‌های جغرافیایی گرفته تا پشتیبانی از موشک‌های کروز و حملات دیگر کاربردی خواهند بود.»

رویت این نورهای سبزرنگ در شرایطی رخ داد که درگیری دیپلماتیک بزرگی بین آمریکا و چین، بر سر پرواز یک بالون جاسوسی چین که در نهایت برفراز آسمان آمریکا سرنگون شد، رخ داده بود. چینی ها مدعی هستند که این بالون، یک بالون هواشناسی بوده ولی مقامات آمریکایی همچنان تاکید دارند که این بالون برای نظارت بر سایت‌های نظامی حساس مورد استفاده قرار می‌گرفته.

این بالون بعد از عبور از آسمان آلاسکا و کانادا، وارد آسمان آمریکا شد و در نهایت در روز چهارم فوریه به دستور جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، در سواحل جنوبی کارولینا سرنگون شد.

سیاستمداران آمریکا، از هر دو حزب، موضع تندی در مقابل چین گرفته‌اند و از سوی دیگر چینی‌ها نیز تندتر از قبل علیه آمریکایی‌ها صحبت می‌کنند.

اخیرا کین گانگ، وزیر امور خارجه جدید چین به آمریکا هشدار داد که در صورت عدم تغییر سیاست‌هایش، احتمال وقوع درگیری وجود دارد. بلافاصله بعد از صحبتهای او، شی جین پنگ، رهبر چین به اعضای حزب چین اعلام کرد که ارتش آزادی‌بخش خلق چین، باید به نیروی جنگی تراز اول و در کلاس جهانی مجهز شوند.

منبع: express

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا