فناوری

پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک درباره آینده انسان‌ها

پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک درباره آینده انسان‌ها

مرد شماره یک تسلا که در اظهارنظرهای جنجالی دست برتر را دارد پیش‌بینی می‌کند نسبت ربات‌های انسان نمای دارای هوش مصنوعی نسبت به انسان‌ها بسیار بیشتر از نسبت یک به یک خواهد بود. او می‌گوید:

شما می‌توانید استفاده‌های گوناگون از ربات‌ها در منازل، برخی صنایع و… را مشاهده کنید

پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک درباره آینده انسان‌ها

ماسک در زمان برگزاری جلسه مهم سهامداران ویدئویی به‌روز شده از پروتوتایپ ربات آپتیموس را به نمایش گذاشت و گفت به دنبال استفاده از این ربات در کارخانه‌های تسلا و همچنین فروش آن به عموم مردم است. مدیرعامل تسلا تصریح کرد:

نکته این است که به نظر من تسلا چیزی را ارائه می‌کند که دیگران نمی‌توانند و ما هوش مصنوعی را در دنیای واقعی داریم. شما می‌توانید به خودرو به عنوان یک ربات روی چهار چرخ فکر کنید و آپتیموس هم یک ربات روی پاهای خود است. من فکر نمی‌کنم کسی بتواند حتی به هوش مصنوعی تسلا در دنیای واقعی نزدیک شود.

بیشتر بخوانید:

  • عکس | یک کشف عجیب :فسیل سالم دایناسور زره پوش پس از ۱۰۰ میلیون سال!

  • تصاویر | گرانترین شاسی بلند چینی بمب جدید بازار تهران؟

  • عکس | ارابه جنگی پرنده بدون سرنشین «طالبان»!

پیش‌بینی ترسناک ایلان ماسک درباره آینده انسان‌ها

با تمامی این تفاسیر تسلا هنوز چارچوب زمانی مشخصی را برای عرضه ربات‌های آپتیموس خود ارائه نکرده است. اولین بار در سال ۲۰۲۱ بود که تسلا از ربات انسان نمای آپتیموس رونمایی کرد هرچند آن مراسم نیز خالی از حاشیه نبود. در سپتامبر ۲۰۲۲ نیز تسلا پروتوتایپ ربات خود را به همراه تیمی از مهندسان معرفی کرد زیرا که آپتیموس هنوز کاملاً آماده راه رفتن نبود. اما رباتی که چند روز پیش به نمایش گذاشته شد نسخه پیشرفته‌تر از ربات انسان نمای تسلا بود که راه می‌رفت و وظایف خود را انجام می‌داد. البته این بار نیز بجای اینکه ربات یاد شده در حضور افراد معرفی شود در ویدئویی از پیش‌ تولید شده کارهای مدنظر را به نمایش می‌گذاشت. ماسک درباره آپتیموس می‌گوید:

واضح است که ربات ما ورزش پارکور را انجام نمی‌دهد اما می‌تواند راه برود.

58321

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا