بازی

نمایش بازه زمانی ۴۵ ساله از زندگی پدر بمب اتم در فیلم اوپنهایمر

نمایش بازه زمانی ۴۵ ساله از زندگی پدر بمب اتم در فیلم اوپنهایمر

همان‌طور که برخی از مخاطب‌ها باتوجه‌به تفاوت گریم و پوشش کیلین مورفی در تصاویر پشت صحنه‌ی فیلم Oppenheimer حدس زده بودند، اثر جدید کریستوفر نولان قرار است به بخش‌های متفاوتی از زندگی جولیوس رابرت اوپنهایمر بپردازد. فاصله‌ی زمانی دو بخش از فیلم اوپنهایمر از یکدیگر به ۴۵ سال می‌رسد. بااین‌حال هنوز دقیقا نمی‌دانیم که چند دوره‌ی متفاوت از زندگی این فیزیکدان نظری و استاد دانشگاه برکلی را در فیلم جدید نولان مشاهده خواهیم کرد.

جی. رابرت اوپنهایمر که نقش اساسی در پروژه‌ی منهتن برای ساخت بمب هسته‌ای داشت، در سال ۱۹۰۴ میلادی متولد شد و در سال ۱۹۶۷ از دنیا رفت. از آن‌جایی که وی ۶۲ سال عمر کرد، ظاهرا ممکن است از دوران نوجوانی تا پایان زندگی او را در فیلم Oppenheimer ببینیم.

کیلیان مورفی در نقش جولیوس رابرت اوپنهایمر، پدر بمب اتم در فیلم Oppenheimer به نویسندگی و کارگردانی کریستوفر نولان

وجود فاصله‌ی زمانی بلندتر از ۴ دهه بین قسمت‌هایی از فیلم Oppenheimer نمی‌تواند اثبات کند که این اثر قرار است مدت‌زمانی طولانی داشته باشد. در عین حال اگر نولان بخواهد به‌صورت نسبتا مفصل چند بخش از زندگی دانشمند نام‌برده را به تصویر بکشد، شاید فیلم اوپنهایمر نیز در گروه طولانی‌ترین آثار او قرار بگیرد. فعلا فیلم Interstellar با مدت‌زمان ۱۶۹ دقیقه به‌عنوان طولانی‌ترین اثر کریستوفر نولان در مقام کارگردان شناخته می‌شود.

کیلین مورفی در نقش اوپنهایمر و امیلی بلانت در نقش همسر او از جمله بازیگرهای فیلم Oppenheimer هستند. مت دیمون، رابرت داونی جونیور، فلورنس پیو، رامی ملک، دیوید دستمالچیان و کنت برانا نیز در این اثر نقش‌آفرینی کرده‌اند.

فیلم اوپنهایمر در تاریخ ۳۰ تیر ۱۴۰۲ (۲۱ ژوئیه ۲۰۲۳) اکران خواهد شد.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا