بررسی تغییرات فصل چهارم از چپتر سوم بازی فورتنایت

بررسی تغییرات فصل چهارم از چپتر سوم بازی فورتنایت
شرکت اپیک گیمز از شروع چپتر سوم فورتنایت سعی کرد تغییرات اعمال شده روی نقشه بازی و جهان فورتنایت را فصل به فصل بهتر کند و حال در جریان فصل سوم که ۲۷ شهریور ماه در دسترس قرار گرفت، شاهد مواردی هستیم که حس و حال تازهای را به بازی القا کردهاند. برای مثال ظاهر Chrome اضافه شده به این فصل موارد جدیدی را به گیمپلی بازی اضافه میکند و باعث ایجاد استراتژیهای مختلف حین نبرد میشود. در ادامه نگاهی دقیقتر به تغییرات فصل Paradise فورتنایت چپتر سه خواهیم انداخت تا تغییرات اعمال شده را با شما به اشتراک بگذاریم.
تغییرات نقشه بازی در فصل Paradise
از نظر تغییرات نقشه، اکثر نقاط بازی همانند فصل گذشته است، اما شاهد اضافه شدن چشماندازهای جدیدی هستیم. چشماندازهایی مثل Cloudy Condos (محیط Condo Canyon سابق) و Herald’s Sanctum که بیشتر آنها آغشته به ماده Chrome هستند. البته که فعلا در شروع فصل بهسر میبریم و رفته رفته با رسیدن به اواسط و انتهای فصل، شاهد پخش شدن بیشتر ماده Chrome در نقشه فورتنایت بوده و تغییرات بیشتری روی نقشه بازی اعمال میشود. همچنین اشاره کنم که همانند فصلهای گذشته، با شروع فصل و اولین تجربهتان، باید نقشه بازی را باز کنید که این کار با رفتن به محیطهای دارای اسم (با علامت سؤال نمایش داده شدهاند) انجام میشود.
دراینمیان اشاره کنم که یک گردباد از ماده Chrome هم به بازی اضافه شده که با ورود به آنها جدا از اینکه میتوانید دسترسی سادهتری به نقاط مختلف نقشه داشته باشید، تغییراتی را هم روی کاراکتر شما اعمال میکنند که در ادامه بیشتر به این ویژگی نگاه خواهیم کرد.
تغییرات گیمپلی
یکی از اصلیترین تغییرات اعمال شده در گیمپلی فورتنایت در فصل چهارم از چپتر سوم، آغشته شدن بعضی از محیطهای بازی به ماده Chrome است. شاید فکر کنید که این ماده صرفا تغییرات ظاهری را اعمال کرده است. این در حالی است که دیوارهایی که دارای ماده کروم هستند، قابلیت این را دارند که بازیکنان به داخل آنها رفته و به سمت دیگر دیوار بروند. حال فرض کنید که یک خانه در این حالت قرار دارد و بدون این از در اصلی وارد شوید، از هر یک از دیوارهای خانه میتوانید به داخل خانه وارد شوید.
همچنین شاهد آیتم جدیدی به اسم Chrome Splash هستیم که ازطریق آن میتوانید کارهای مختلفی را انجام دهید. برای مثال با پرتاب آن به دیوارها، قابلیت رد شدن از آنها را فعال خواهید کرد یا اگر Chrome Splash را به پای خود بزنید، سرعت دویدنتان بیشتر شده و جلوی آسیب دیدن شما در لحظه افتادن از ارتفاع را هم میگیرد. از دیگر آیتمها و سلاحهای اضافه شده به بازی هم میتوانبه EvoChrome Shotgun، EvoChrome Burst Rifle و Port-A-Bunker اشاره کرد. درواقع Port-A-Bunker شباهتهایی به Port-A-Fort دارد، اما ساختاری عادلانهتر دارد.
اگر نزدیک گردباد جدید از ماده کروم شوید، جدا از اینکه میتوانید به نقطه دیگری از محیط پرواز کنید، یک ظاهر کروم شکل به خود گرفته و میتوانید از داخل موارد مختلف عبور کرده و مزیتهای دیگری را دریافت کنید. از دیگر موارد ذکر شده به گیمپلی فصل Paradise هم میتوانبه اضافه شدن Slide Kick اشاره کرد. زمانیکه روی زمین سُر میخورید، اگر نزدیک به سایر بازیکنان این کار را انجام دهید، آنها را کمی به عقب پرتاب خواهید کرد و این کار باعث میشود تا به آنها آسیب برسانید. همچنین Vaultهای بازی دیگر نیازمند تعداد همتیمی برای باز شدن نیست و باید کلیدهای مخصوصی را پیدا کنید. هرقدر که ارزش Vault کمتر باشد، تعداد کلیدهای کمتری برای بازشدن نیاز است.
تغییرات بتل پس Paradise
همانند فصلهای گذشته، با شروع فصل Paradise هم شاهد اضافه شدن آیتمهای تزئینی و کاراکترهای جدید به بتل پس بازی هستیم. معمولا اپیک گیمز برای بتل پسهای خود از کاراکترهای ابرقهرمانی و معروف مدیاهای دیگر استفاده میکند و در این فصل هم شاهد اضافه شدن اسپایدر گوئن به بازی فورتنایت هستیم که بازیکنان میتوانند در جریان آخرین سطح از بتل پس، او را دریافت کنند. دراینمیان اشاره کنم که سیستم انجام مأموریتها و سیستم کسب ستاره، همانند قبل بوده و تغییر خاصی اعمال نشده است.
در انتها نظر شما کاربران بیکینگ دراینباره چیست؟