بازی

فروش نمونه اولیه پردازنده AMD Ryzen 5 7600X در چین

فروش نمونه اولیه پردازنده AMD Ryzen 5 7600X در چین

براساس گزارش‌های منتشر شده، پردازنده دسکتاپ Ryzen 5 7600X در بازار سیاه چین تا ۱۵۰۰ دلار به فروش می‌رسد. تراشه‌ی Zen 4 شرکت AMD هنوز یک نسخه‌ی اولیه محسوب شده و از نظر عملکردی در سطح پایین‌تری نسبت به نسخه نهایی قرار دارد. درواقع نتایج منتشر شده از سرعت کلاک ۴.۴ گیگاهرتزی این CPU حکایت دارند درحالی که گفته می‌شود فرکانس عملکرد نسخه‌ای که درنهایت به‌دست مصرف‌کننده خواهد رسید به ۴.۷ گیگاهرتز خواهد رسید.

تراشه‌ای که در تصاویر منتشر شده دیده می‌شود، یک کد OPN روی بدنه خود دارد که نشان می‌دهد در اوایل ماه می ۲۰۲۲ تولید شده است. بنابراین احتمالا عملکرد این CPU بسیار ضعیف‌تر از نسخه نهایی و پر از باگ بوده و خرید آن به هیچ عنوان توصیه نمی‌شود. جدیدترین نمونه‌هایی که AMD از تراشه‌های نسل جدید خود به نمایش گذاشته، نسخه‌ای از پردازنده‌ی AMD Ryzen 7 7700X بود که در ماه ژوئن نتایج آن منتشر شد.

فروش پردازنده AMD Ryzen 5 7600X در چین

فروش پردازنده AMD Ryzen 5 7600X در چین

قیمت پردازنده ۶ هسته‌ای AMD Ryzen 5 7600X در برخی موارد به ۹۹۹۹ یوان هم می‌رسد که معادل ۱۰۰۰ دلار آمریکا است. فروشنده‌ی این تراشه توضیح داده که به خریدارانی که به او پیام ارسال کنند تخفیف هم می‌دهد. البته هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این CPU کار می‌کند ارائه نشده اما یک ویدیو از ظاهر آن منتشر شده که البته چیز خاصی را نشان نمی‌دهد.

پردازنده AMD Ryzen 5 7600X یکی از مدل‌های رده پایین سری Zen 4 است که به ۶ هسته و ۱۲ رشته مجهز شده است. این CPU از فرکانس عملکرد ۴.۷ گیگاهرتز در حالت پایه و ۵.۳ گیگاهرتز در حالت بوست برخوردار است. توان مصرفی آن نیز ۱۰۵ وات بیان شده که خیلی بالاتر از توان ۶۵ واتی نسخه قبلی آن است. این CPU از ۳۸ مگابایت حافظه کش استفاده می‌کند و قرار است ماه آینده به همراه دیگر مدل‌های این سری معرفی و عرضه شود.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا