سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

آئودی کیو۴ اسپورت‌بک؛ خودروی خوب اما نه چندان جذاب

زمان انتشار: 30 می 2022 ساعت 12:15

دسته بندی: نرم افزار - سخت افزار

شناسه خبر: 193525

زمان مطالعه: 9 دقیقه

آئودی کیو۴ اسپورت‌بک؛ خودروی خوب اما نه چندان جذاب

آئودی کیو۴ اسپورت‌بک؛ خودروی خوب اما نه چندان جذاب

یکی از جنبه‌های انقلاب خودروهای برقی که کمتر مورد توجه قرار گرفته است، این است که چقدر تفاوت‌های سنتی میان محصولات «مرغوب» لوکس (premium) و «بازاری پررونق» (mainstream) را کاهش خواهد داد؛ شاید بتوان گفت «یک انقلاب خاموش». برای نمونه در گذشته «ظرافت» مرزی متمایزکننده بود. روزهایی که گفته می‌‌شد تنها صدایی که داخل رولز‌رویسی که با سرعت می‌رود می‌توان شنید، صدای ساعت است، اما داخل یکی مینی، حتی وقتی خودرو متوقف باشد، نمی‌توان با همسفر خود گفت‌و‌گو کرد؛ تفاوت بسیار بود و روشن.

ویژگی‌ها
آئودی کیو۴ (Q4) اسپورت‌بک ۵۰ ایی-ترون کوآترو (Audi Q4 Sportback 50 e-tron Quattro)

قیمت: ۶۴.۸۲۰ پوند (آزمایش‌شده؛ حدود قیمت از ۴۴.۰۴۰ پوند شروع می‌شود.)

ظرفیت موتور: دو موتور الکتریکی در جلو و عقب، ۴ چرخ محرک، با باتری ۸۲ کیلو وات ساعت

قدرت (اسب بخار): ۲۹۵

بالاترین سرعت: ۱۱۲مایل (تقریبا ۱۸۰ کیلومتر) بر ساعت

شتاب صفر تا ۶۰ مایلی (تقریبا ۹۶ کیلومتر) بر ساعت: ۶.۲ ثانیه

مصرف سوخت: معادل ۱۱۸ مایل (تقریبا ۱۹۰ کیلومتر) برای هر باک

برد: ۲۴۰ مایل (تقریبا ۳۸۶ کیلومتر)

انتشار کربن: صفر

با این حال، اکنون رانشگرهای الکتریکی چنین تمایزهایی را تا حد زیادی منسوخ کرده‌اند. اگر مایل باشید، هنوز هم می‌توانید پول خود را صرف خرید خودرو بزرگ‌تری کنید که طراحی داخلی بهتر یا نشان مجلل‌تری دارد، اما خریدن خودرو فوق‌العاده ساکت چندان آسان نیست.
 

آئودی کیو۴ اسپورت‌بک؛ خودروی خوب اما نه چندان جذاب

برای همین منظور است که «آئودی پریمیوم» با نام کامل مدل «کیو۴ اسپورت‌بک ۵۰ ایی-ترون کوآترو» با قدرت ۲۲۹ اسب بخار، ۲۲۰ کی دابلیو اس لاین (S line) نظرم را جلب کرد. این خودرو خواهر مدل‌های دیگر شاسی‌بلندهای برقی متوسط تا بزرگ گروه فولکس ‌واگن است: اسکودا انیاک، فولکس ‌واگن آی‌دی۴، و سئات بورن آینده (Seat Born). (همچنین یک مدل کیو۴ با ظاهر نه چندان شیک هم وجود دارد.) همه آن‌ها طبق «پلتفرم» برقی ماژولار (قطعه قطعه) گروه فولکس واگن ساخته شده‌اند، به این ترتیب، از نظر مهندسی زیربنایی، تا حد زیادی مشابه یکدیگرند.

تفاوت‌ ظرافت میان اسکودا انیاک (Skoda Enyaq) فولکس‌ واگن آی‌دی۴ و آئودی کیو۴ اسپورت‌بک حتی کم‌تر از تفاوت میان اسکودا اوکتاویا (Skoda Octavia)، فولکس واگن گلف و آئودی آ۴ (A4) است که همه‌شان از موتورهای احتراق داخلی مشابه برخوردارند. این تمایز به هر حال داشت آن قدر کم‌رنگ می‌شد که یکی از رئیس‌های آئودی چند سال پیش گفت که نمی‌فهمد چرا همه به‌جای آئودی، اسکودا نمی‌خرند که ارزان‌تر است.

از میان این سه خودرو، اسکودا بهترین قیمت را دارد و طراحی داخلی و بیرونی‌اش ناخوشایند است؛ فولکس واگن آی‌دی۴ گنده‌تر و بدقواره‌تر از اندازه واقعی‌اش به نظر می‌رسد اما داخلش نوآورانه و جذاب است، و آئودی۴… خب، جلو پنجره بزرگ آئودی را دارد، اسپورت‌تر به نظر می‌آید، و داخلش انتظارهای معمول خریدار آئودی را برآورده می‌کند. با توجه به اینکه این آئودی برای پز دادن است، شاید رینگ‌های آلیاژی ۲۱ اینچی غول‌پیکر (به قیمت ۱۲۷۵ پوند گران‌تر) را ترجیح دهید. اما در غیر این صورت، به نظر نمی‌رسد که این خودرو الکتریکی پرمدعا هیچ چیز جالبی داشته باشد.

مثل دیگر خودروها، ماشین خوبی است. نشستن در مدل اسپورتش حتی ممکن است گردنتان را بشکند (خوشبختانه گزینه‌های «اقتصاد-‌ارجح‌تر» موجود است). مانند بقیه همتایان خود سنگین به نظر می‌رسد. اما چهار چرخ محرک مدل کوآترو در آزمایش من روی خودروها (یک موتور برقی برای چرخ‌های جلو و یکی برای عقب) به اندازه کافی سریع و مطمئن بود. همچنین برد خوبی هم دارد: ۲۰۰ تا ۲۵۰ مایل ( تقریبا ۳۲۰ تا ۴۰۰ کیلومتر) با مراقبت معقول، به لطف داشتن باتری بزرگ و کافی (۸۲ کیلو وات ساعت).

طبق معمول، ایراد آن، مدت زمانی است که برای شارژ شدن مصرف می‌کند: ساعت‌های متمادی برای شارژ خانگی «سریع»، اما اگر بتوانید یکی از آن سریع‌ترین شارژرها را بیابید، شاید نیم ساعت طول بکشد که با ۱۰۰ مایل اضافه «پر شود» و این مشکلی فزاینده است، زیرا تعداد خریداران خودروهای برقی از میزان نصب شارژرهای سریع قابل استفاده پیشی می‌گیرد. همچنین، باید در مورد خودروهای غیربرقی و ون‌هایی که در محل شارژ خودروهای برقی پارک می‌کنند، اندک عوامل بازدارنده‌ای وجود داشته باشد، و اینکه آیا خودروهای هیبریدی شارژشدنی (plug-in hybrids) برای دسترسی به این شارژرها،  خودروهای برقی به حساب می‌آیند یا نه.
 

آئودی کیو۴ اسپورت‌بک؛ خودروی خوب اما نه چندان جذاب

می‌توانم با اطمینان کامل کیو۴ اسپورت‌بک ایی-ترون را با هر ظاهری که دارد- با باتری کوچک‌تر یا بزرگ‌تر و چهار چرخ محرک یا محرک عقب، توصیه کنم. اما در حالت عادی نمونه دارای باتری کوچک‌تر و دو چرخ محرک برای بیشتر نیازها کاملا کافی است.

رانندگان آئودی ناامید نخواهند شد. با این حال، مزیت فناوری این مدل خودرو، طراحی و ظرافت به‌شدت در حال کاهش آن است و دلیل آن نه تنها وجود رقبای داخلی‌اش، اسکودا (و احتمالا سئات)، بلکه وجود مدل‌های جدید کیای برقی۶ (EV6) و هیوندایی یونیک۵ (Ioniq5) است. اگر چندان تحت تاثیر هزینه‌های بحران زندگی قرار نگرفته‌اید و می‌توانید هر یک از این جدیدترین مدل‌های چشمگیر را تهیه کنید، ناامید نخواهید شد.

منبع: ایندیپندنت

حتما بخوانید : سیستم عامل کروم از نرم‌افزار ویرایش ویدیوی محبوب اپل برخوردار می‌شود

مجله خبری بیکینگ

برچسب ها
آئودی کیو۴ اسپورت‌بک خودرو ماشین
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • چرا نباید پولتان را برای قطعات قدیمی رایانه هدر دهید
    چرا نباید پولتان را برای قطعات قدیمی رایانه هدر دهید 10 ساعت پیش
  • کاربردهای شگفت‌انگیز پورت USB-C در تلفن‌های همراه
    کاربردهای شگفت‌انگیز پورت USB-C در تلفن‌های همراه 10 ساعت پیش
  • همکاری سامسونگ و انویدیا برای ساخت «مگاکارخانه هوش مصنوعی» و تحول در تولید نیمه‌هادی‌ها
    همکاری سامسونگ و انویدیا برای ساخت «مگاکارخانه هوش مصنوعی» و تحول در تولید نیمه‌هادی‌ها 10 ساعت پیش
  • آمریکا مانع فروش تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا به چین می‌شود
    آمریکا مانع فروش تراشه‌های هوش مصنوعی انویدیا به چین می‌شود 10 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 13 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 13 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 13 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 13 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 13 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور