نرم افزار - سخت افزار

حافظه SSD جیبی که می‌تواند به هر دستگاهی متصل شود

حافظه SSD جیبی که می‌تواند به هر دستگاهی متصل شود

امروزه افراد برای نیازهای ذخیره‌سازی و انتقال فایلشان علاوه بر مخزن ابری (که همیشه در دسترس نیست) و فلش مموری (که سرعت آن تقریباٌ در حد حافظه‌های HDD است) به دنبال یک ابزار ذخیره‌سازی قابل‌حمل و فوق‌سریع می‌گردند. شرکت OWC یک راهکار همه‌منظوره برای این مطالبه ارائه کرده است که اندکی بزرگتر از یک فلش درایو USB است.
 
به گزارش بیکینگ و به نقل از اسلش‌گیر، این شرکت یک SSD قابل حمل به نام Envoy Pro mini عرضه کرده است که سایز آن تقریباٌ به اندازه یک دانگل HDMI است که در اوائل دوران رواج یافتن ابزارهای استریمینگ ویدئویی محبوبیت بالایی داشت. آنچه این ابزار نسل جدید را متمایز می‌سازد این است که می‌تواند تقریباٌ با هر دستگاهی کار کند چرا که از اتصال‌های USB-A و USB-C پشتیبانی می‌کند. این ابزار نیازی به کابل ندارد، و وقتی کارتان تمام شد به راحتی می‌توانید آن را در جیبتان بگذارید و به حلقه کلیدهایتان آویزان کنید و به سراغ کار بعدیتان بروید.
 

حافظه SSD جیبی که می‌تواند به هر دستگاهی متصل شود

انووی پرو مینی، علاوه بر چندمنظورگی کانکتورهایش، از نظر کاربردی نیز چندمنظوره است. این درایو کوچک علاوه بر انتقال دیتا بین دستگاه‌ها، می‌تواند به عنوان یک «ماشین زمان اپل» یا بکاپ File History ویندوز نیز عمل کند. جالبتر از اینها قابلیت آن برای بالا آوردن (boot up) و اجرای یک سیستم عامل ثانویه مانند لینوکس یا یک سیستم‌عامل ریکاوری است. از آنجا که این دستگاه از یک SSD پرسرعت استفاده می‌کند، اپ‌ها می‌توانند ظرف تنها چند ثانیه اجرا شوند.
 
قیمت یکی از بزرگترین نقطه ضعف‌های محصولات SSD است، ولی شرکت OWC توانسته است قیمت مصرف‌کننده را نیز بهبود ببخشد. قیمت پیش‌سفارش OWC Envoy Pro mini از 79 دلار برای یک درایو 250GB شروع می‌شود و قیمت مدل 500 گیگابایتی آن 109 دلار است. بالاترین ظرفیت آن 1 ترابایت به قیمت 179 دلار است. متاسفانه مدل 2 ترابایتی برای آن عرضه نشده است، حداقل فعلا.
 

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا