سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

۵ نکته که باید درباره قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا دانست

زمان انتشار: 6 مارس 2024 ساعت 11:54

دسته بندی: فناوری

شناسه خبر: 786737

زمان مطالعه: 8 دقیقه

۵ نکته که باید درباره قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا دانست

۵ نکته که باید درباره قوانین دیجیتالی جدید اتحادیه اروپا دانست

اتحادیه اروپا در ماه سپتامبر شش درگاه شامل آلفابت گوگل، آمازون، اپل، بایت‌دنس مالک تیک تاک، متا و مایکروسافت و همینطور ۲۲ پلتفرم از جمله فیس‌بوک، اینستاگرام و لینکدین را موظف کرده بود که باید از قوانین جدید تبعیت کنند.

آژانس مسافرتی آنلاین «بوکینگ» و شبکه اجتماعی «ایکس» متعلق به ایلان ماسک نیز هفته گذشته به کمیسیون اروپا اطلاع دادند که معیارهایی را برای پیوستن به این طرح اعمال کرده‌اند. در نتیجه انتظار می‌رود تعداد شرکت‌های حاضر در این فهرست افزایش یابد.

در اینجا نگاهی می‌اندازیم به پنج ماده اصلی گنجانده شده در این قانون که غول‌های فناوری را مجبور می‌کند تا در رویکرد خود تجدید نظر کنند:

نجات شرکت‌‌های دانش‌بنیان
شرکت‌های بزرگ فناوری هر ساله تریلیون‌ها دلار سود به دست می‌آورند و بخشی از این درآمدها را صرف خرید شرکت‌های دانش‌بنیان (استارتاپ‌ها) می‌کنند. این کار یک استراتژی برای از میدان به در کردن رقبا نیز هست چرا که اغلب یک شرکت بزرگ یک شرکت کوچک استارتاپی خلاق و بالقوه رقیب را می‌خرد و به این گونه محصول آن را در اختیار می‌گیرد.

بر اساس قوانین جدید همه خریدها صرف نظر از این که کوچک باشند یا بزرگ، باید به بازوی اجرایی اتحادیه اروپا یعنی کمیسیون اروپا مستقر در بروکسل اطلاع داده شوند. این کمیسیون همچنین به عنوان تنظیم‌کننده قدرتمند رقابت اتحادیه اروپا عمل می‌کند.

وحدت در زمینه پیام‌رسان‌ها
پس از رسوایی‌های متعددی که فیس‌بوک متعلق به متا را درگیر کرد، بسیاری از کاربران ترجیح دادند پیام‌رسان فیس‌بوک یا پیام‌رسان واتس‌اپ را با گزینه‌هایی مانند سیگنال یا تلگرام عوض کنند. با این حال قدرت بازار خدمات متا همچنان قوی است و این امر حفظ پیوندهای پیام‌رسانی با خانواده و دوستان را برای کسانی که از واتساپ استفاده نمی‌کنند، دشوار می‌کند.

برای حل این مشکل ابتکار اتحادیه اروپا این بوده است که قابلیت همکاری بین برنامه‌های پیام‌رسان را، در عین حفظ وضعیت رمزگذاری سرتا سری بین دو کاربر، به شرکت‌های سازنده پیام‌رسان‌ها تحمیل کند.

خرید منصفانه در آمازون
آمازون یک پلتفرم خرید عمده برای هزاران شرکت است تا کالاهای خود را به صورت آنلاین بفروشند. اما این ظن وجود دارد که غول آنلاین آمریکایی از نقشش به عنوان یک بازار، برای فروش بهتر محصولات خود به عنوان یک خرده‌فروش سوءاستفاده می‌کند.

قانون دیجیتال اتحادیه اروپا این تضاد منافع را ممنوع خواهد کرد و همچنین از بازارهای بزرگ آنلاین نظیر آمازون می‌خواهد که اطلاعات کلیدی را با مشتریان تجاری به اشتراک بگذارند.

رفع انحصار از اپ‌استور
در سرتاسر جهان اپل از حق انحصار خود بر اپ‌استور (فروشگاه اپلیکیشن اپل) دفاع کرده و شرکت‌ها را از استفاده از سیستم‌های پرداخت اختصاصی یا دانلود اپلیکیشن‌های خارج از فروشگاه اپل منع کرده است.

اپل همچنین بارها هشدار داده است که باز کردن آیفون‌ها به این روش‌ تهدیدی امنیتی است، با این حال طبق قانون جدید وادار شده است که در هر دو مورد تسلیم شود. اپل گفته است که از این قانون پیروی خواهد کرد، اما توسعه‌دهندگان اپلیکیشن و برخی شرکت‌های دیجیتال نظیر «اسپاتیفای» غول پخش موسیقی سوئدی با آن مخالفت کرده‌اند.

این در شراطی است که عدم رعایت این قانون می‌تواند جریمه‌هایی تا حد تریلیون‌ها دلار به همراه داشته باشد، به نحوی که تامین و پرداختش حتی برای بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان از نظر ارزش بازار زیاد است. 

شرکت‌هایی که به طور مکرر قانون را نقض کنند می‌توانند تا ۲۰ درصد فروش سالانه جهانی خود جریمه شوند.

از دیگر موادی که در قانون جدید پیش‌بینی شده این است که هر پلتفرم جامعی نظیر گوگل، اگر مشتریانش را برای استفاده از خدمات از پیش نصب‌شده مانند مرورگر وب، نقشه یا اطلاعات آب‌وهوا مجبور کند با جریمه مواجه خواهد شد.

شفافیت در تبلیغات
موتور جستجوی گوگل و فیس‌بوک و اینستاگرام متا بزرگترین تبلیغ‌کنندگان آنلاین جهان هستند. منتقدان می‌گویند این شرکت‌ها با جمع‌آوری داده‌های ارزشمند درباره مشتریان و نگه داشتن آن‌ها برای خودشان، از آن سوء استفاده می‌کنند.

اکنون کمیسیون اروپا غول‌های فناوری را مجبور می‌کند تا اطلاعات بیشتری را در مورد نحوه عملکرد تبلیغات و اثربخشی واقعی تبلیغات برای تبلیغ‌کنندگان و ناشران آنها فاش کنند.

این امر باعث می‌شود که شرکت‌ها برای شناخت مشتریان خود کمتر به گوگل یا فیس‌بوک پایبند باشند و به طور بالقوه شرکت‌ها را تشویق می‌کند تا پیام‌های بازرگانی خود را با استفاده از روش‌های جدیدتر پخش کنند.

حتما بخوانید : اپل پروژه واچ اولترا را لغو کرد

مجله خبری بیکینگ

برچسب ها
اتحادیه اروپا
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • انگشت حلقه و گوشی‌های هوشمند؛ عارضه‌ای پنهان که در حال فراگیر شدن است
    انگشت حلقه و گوشی‌های هوشمند؛ عارضه‌ای پنهان که در حال فراگیر شدن است 2 ساعت پیش
  • فسیل شدن مغز واقعیت دارد؟ هشدار پژوهشگران درباره خطرات ویدئوهای کوتاه
    فسیل شدن مغز واقعیت دارد؟ هشدار پژوهشگران درباره خطرات ویدئوهای کوتاه 2 ساعت پیش
  • نقطه عطف ۷۵ سالگی: وقتی تاب‌آوری بدن در پیری به پایان می‌رسد
    نقطه عطف ۷۵ سالگی: وقتی تاب‌آوری بدن در پیری به پایان می‌رسد 2 ساعت پیش
  • چرا Crater می‌تواند آینده خودروهای برقی آفرودی را تغییر دهد
    چرا Crater می‌تواند آینده خودروهای برقی آفرودی را تغییر دهد 2 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 4 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 4 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 4 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 4 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 4 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور