تکنولوژی

یک زوج هندی اولین مراسم ازدواج در متاورس را برگزار می‌کنند!

یک زوج هندی اولین مراسم ازدواج در متاورس را برگزار می‌کنند!

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

اگر به موضوعات مرتبط با فناوری علاقه‌مند باشید، حتماً تا به حال در مورد متاورس شنیده‌اید. این اصطلاح اخیراً در سرتاسر جهان به یک کلمه رایج تبدیل شده و شرکت‌هایی مانند متا (فیسبوک سابق) و مایکروسافت سعی می‌کنند با توسعه محصولات و تجربیات جدید سهمی از آینده متاورس داشته باشند. متاورس در حقیقت یک محیط مجازی است که در آن کاربران می‌توانند به واسطه آواتارهای شخصی و متحرک خود، با یکدیگر تعامل داشته باشند.

در تازه‌ترین خبر از این دنیای عجیب و نوظهور، به تازگی یک زوج هندی تصمیم گرفته‌اند تا مراسم ازدواج خود را در متاورس و در محیطی با حال‌و‌هوای فیلم‌های هری پاتر برگزار کنند!

اولین مراسم ازدواج در متاورس!

دنیش کاشتریان که در دانشگاه فناوری مادراس هند به عنوان مشاور پروژه فعالیت دارد، اخیراً خبر ازدواج خود در متاورس را در توییتر اعلام کرده است. هم کاشتریان و هم نامزدش از طرفداران پروپاقرص هری پاتر هستند و از همین رو تصمیم گرفته‌اند تا مراسم ازدواج خود را در محیطی با تم هری پاتر برگزار کنند.

ایده برگزاری مراسم ازدواج در فضای مجازی چیز جدیدی نیست و در سال 2020، زمانی که مردم به دلیل افزایش شدید موارد ابتلا به ویروس کرونا در خانه‌های خود حبس بودند، شاهد بودیم که افراد زیادی در فضای مجازی اقدام به جشن گرفتن مناسبت‌ها و ترتیب دادن مهمانی‌ها و رویدادهای مختلف کردند. در همین زمینه، فرماندار ایالت نیویورک آمریکا، حتی یک فرمان اجرایی برای اجازه ازدواج در اپلیکیشن زوم به تصویب رساند!

مراسم ازدواج در متاورس

با این حال، ازدواجی که در متاورس جشن گرفته می‌شود قاعدتاً باید متفاوت‌تر و تعاملی‌تر از یک تماس تصویری ساده و خسته کننده در زوم باشد. در اینجا، مهمانان می‌توانند در یک محیط مجازی (در این مورد، قلعه هاگوارتز!) با یکدیگر تعامل داشته باشند. شایان ذکر است که این مراسم عروسی بر روی بلاک چین Polygon و با همکاری استارت آپ TardiVerse Metaverse برگزار خواهد شد.

مراسم این زوج هندی در متاورس، برای روز 6 فوریه (17 بهمن) برنامه‌ریزی شده و مهمانان قبل از پیوستن به جشن، خواهند توانست آواتار خود را انتخاب کرده و لباس‌های آن را از لباس هندی گرفته تا لباس‌های غربی، شخصی‌سازی کنند.

در مورد هدایای عروسی هم باید گفت، مهمانان می‌توانند هدایای خود را به صورت پرداخت دیجیتال و حتی ارز دیجیتال به زوج خوش بخت بدهند. پذیرایی با انواع و اقسام غذاها در فرهنگ هندی‌ها بسیار رایج است اما مسلماً نمی‌توان انتظار داشت در متاورس بتوان غذایی میل کرد! هر چند که غذاهایی نمادین برای آواتارها در نظر گرفته شده است!

نظر شما در مورد اولین ازدواج متاورسی دنیا چیست؟ آیا چنین ایده‌ای جذابیت کافی برای تبدیل شدن به یک فرهنگ عمومی را دارد؟ نظرات خود را از طریق بخش کامنت‌ها با ما در میان بگذارید و البته منتظر داستان‌های جالب دیگر از این دست باشید.

بامن

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا