سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

گوگل تبلیغات را به حالت هوش مصنوعی در جستجو اضافه می‌کند!

زمان انتشار: 25 می 2025 ساعت 12:23

دسته بندی: اینترنت

شناسه خبر: 925113

زمان مطالعه: 7 دقیقه

گوگل تبلیغات را به حالت هوش مصنوعی در جستجو اضافه می‌کند!

گوگل تبلیغات را به حالت هوش مصنوعی در جستجو اضافه می‌کند!

گوگل روز چهارشنبه برنامه‌های خود برای افزودن تبلیغات به «حالت هوش مصنوعی» (AI Mode) در جستجوی گوگل را اعلام کرد. این حالت که تجربه‌ای مبتنی بر هوش مصنوعی در گوگل سرچ است، به کاربران اجازه می‌دهد سوالات خود را بپرسند و پاسخ‌هایی تولیدشده توسط هوش مصنوعی دریافت کنند، همچنین امکان پیگیری سوالات بعدی و مشاهده لینک‌های مرتبط به وب‌سایت‌ها را فراهم می‌کند.

به گزارش بیکینگ و به نقل از تک کرانچ، گوگل اعلام کرده که تبلیغات ممکن است «در صورت مرتبط بودن» در پایین پاسخ‌های AI Mode و «به صورت یکپارچه» در آن نمایش داده شود. به عنوان مثال، اگر در پاسخ به یک پرسش، معرفی یک سازنده وب‌سایت مفید باشد، گوگل ممکن است تبلیغی مرتبط برای کمک به شروع کار به کاربران نمایش دهد. سپس کاربران می‌توانند سوالات بیشتری درباره ایده‌های کسب‌وکار، نوع محتوایی که باید تولید کنند و شناخت بهتر مخاطبان خود بپرسند.

با توجه به اینکه تبلیغات منبع اصلی درآمد گوگل است و این شرکت تنها در سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۵ بیش از ۶۶ میلیارد دلار درآمد تبلیغاتی داشته، ورود تبلیغات به این بخش نوظهور جستجو اجتناب‌ناپذیر بود. اما این موضوع ممکن است برای کاربران خوشایند نباشد؛ براساس نظرسنجی اخیر پلتفرم  CivicScience، ۳۶ درصد از بزرگسالان آمریکایی نسبت به تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی بدبین هستند و می‌گویند کمتر احتمال دارد از برندی که در تبلیغات خود از AI استفاده می‌کند خرید کنند.

به گزارش بیکینگ و به نقل از آناژورنال، گوگل اعلام کرده که تبلیغ‌دهندگان فعلی که از کمپین‌های  Performance Max، Shopping  و Search با «مطابقت گسترده» استفاده می‌کنند، واجد شرایط نمایش تبلیغات خود در AI Mode خواهند بود. کاربران در ایالات متحده در هر دو نسخه دسکتاپ و موبایل، تبلیغات جستجو و خرید را در این حالت مشاهده خواهند کرد.

گوگل تبلیغات را به حالت هوش مصنوعی در جستجو اضافه می‌کند!

چندین رقیب گوگل نیز در حال آزمایش یا برنامه‌ریزی برای افزودن تبلیغات به محصولات هوش مصنوعی خود هستند. به عنوان مثال، موتور جستجوی هوش مصنوعی پره‌پلکستی (Perplexity) از نوامبر گذشته تبلیغات را راه‌اندازی کرده و ممکن است داده‌های خارج از پلتفرم خود را برای هدف‌گیری بهتر تبلیغات جمع‌آوری کند.

مایکروسافت نیز چند سال پیش به طور آزمایشی تبلیغات را در چت‌بات کوپایلوت (Copilot) خود اجرا کرد. اوپن اِی‌آی هم اعلام کرده که ممکن است در آینده مدل کسب‌وکاری مبتنی بر تبلیغات را برای تکمیل اشتراک‌ها اتخاذ کند.

گوگل همچنین اعلام کرده که تبلیغات را در بخش «خلاصه‌های هوش مصنوعی» (AI Overviews) که پاسخ‌های خلاصه و خودکار به سوالات کاربران ارائه می‌دهد، گسترش خواهد داد. در این بخش، تبلیغات جستجو و خرید به زودی در دسکتاپ آمریکا نمایش داده می‌شوند و سپس در کشورهای منتخب و در هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ به زبان انگلیسی توسعه خواهند یافت. این تبلیغات با برچسب «حمایت‌شده» (Sponsored) مشخص می‌شوند.

این اقدام گوگل نگرانی‌هایی را در میان برخی ناشران ایجاد کرده که معتقدند این سیاست می‌تواند درآمد تبلیغاتی آنها را تهدید کند. گوگل گفته است که نگرانی‌های ناشران را در طراحی تجربه‌های جستجوی هوش مصنوعی و محصولات تبلیغاتی خود در نظر می‌گیرد و با آنها همکاری می‌کند تا تعادل مناسبی برقرار شود.

در نهایت، افزودن تبلیغات به تجربه‌های هوش مصنوعی گوگل، گامی مهم در جهت تجاری‌سازی این فناوری و حفظ درآمدهای کلان تبلیغاتی این غول فناوری محسوب می‌شود، اما چالش‌هایی نیز در زمینه رضایت کاربران و ناشران به دنبال دارد.

حتما بخوانید : اپل دسترسی به وای‌فای عمومی را ساده می‌کند

مجله خبری بیکینگ

برچسب ها
گوگل
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • بر بازدید ترین ترند شبکه های اجتماعی 1 روز پیش
  • فیلترشکن، آفتی پنهان برای اینترنت کشور
    فیلترشکن، آفتی پنهان برای اینترنت کشور 2 ماه پیش
  • وزیر ارتباطات: با افزایش نامتعارف قیمت تعرفه‌های اینترنتی مخالفیم
    وزیر ارتباطات: با افزایش نامتعارف قیمت تعرفه‌های اینترنتی مخالفیم 2 ماه پیش
  • قطع اینترنت فیبرنوری در  افغانستان باعث اختلال در خدمات بانکی شد
    قطع اینترنت فیبرنوری در افغانستان باعث اختلال در خدمات بانکی شد 2 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 16 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 16 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 16 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 16 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 16 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور