تکنولوژی

گلکسی زد فولد 4 مجهز به شیار مخصوص قلم اس پن خواهد بود؟

گلکسی زد فولد 4 مجهز به شیار مخصوص قلم اس پن خواهد بود؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

گوشی‌های تاشو با صفحه نمایش انعطاف‌پذیر از نوظهورترین دستگاه‌ها در حوزه فناوری محسوب می‌شوند و در این بین می‌توان گلکسی زد فولد 3 را یکی از اولین گوشی‌های تاشو دانست که دوام قابل قبولی داشته و البته پشتیبانی از قلم اس پن، آن را به یک تبلت مینیاتوری جذاب تبدیل کرده است. اکنون، شایعه شده که سامسونگ قصد دارد با افزودن یک شیار ویژه قلم در گلکسی زد فولد 4 (Galaxy Z Fold 4)، پشتیبانی از قلم اس پن را در این سری به حد کمال خود برساند. با دیجی رو همراه باشید.

بر اساس گزارش جدیدی که امروز منتشر شده، سامسونگ با اضافه کردن شیار مخصوص قلم در گلکسی زد فولد 4، این گوشی تاشو را به همراه قلم اس پن و با پشتیبانی کامل از این ابزار جانبی در اختیار خریداران قرار خواهد داد. قلم اس پن ویژگی نمادین سری نوت سامسونگ بود و اخیراً نیز به گلکسی اس 22 اولترا اضافه شده است.

گلکسی زد فولد 3
قابی که سامسونگ برای قرار دادن اس پن در گلکسی زد فولد 3 طراحی کرده بود تقریباً یک فاجعه بود!

البته، جای تعجبی ندارد که سامسونگ به فکر جا دادن قلم اس پن در داخل گلکسی زد فولد 4 باشد. چرا که با وجود پشتیبانی زد فولد 3 از این قلم، قابی که سامسونگ برای قرار دادن اس پن طراحی کرده بود تقریباً یک فاجعه بود و در حالی که نمونه‌های متفرقه تاحدودی بهتر بودند، اما هنوز هم از حد ایده‌آل بسیار فاصله دارند. بنابراین، سامسونگ می‌خواهد با جاسازی قلم داخل خود گوشی، این مشکل را برای همیشه حل کند.

غیر از اضافه شدن قلم اس پن داخل گلکسی زد فولد 4، در گزارش اخیر ادعا شده که نمایشگر این گوشی حداقل از نظر اندازه با مدل‌های قبلی خود یکسان خواهد بود. ظاهراً صفحه نمایش داخلی زد فولد 4 از یک پنل 7.56 اینچی استفاده خواهد کرد که تنها 0.01 اینچ بزرگ‌تر از پنل داخلی زد فولد 3 است. در عین حال، صفحه نمایش بیرونی نیز مجهز به یک پنل 6.19 اینچی خواهد بود که حتی نسبت به نمایشگر 6.2 اینچی نسل فعلی کوچک‌تر هم شده است. این تفاوت‌ها بسیار جزئی هستند و نشان می‌دهند که سامسونگ به همان سبک طراحی فعلی خود پایبند بوده و قصد ندارد طراحی گوشی تاشو خود را به چیزی مانند «اوپو فایند ان» (Oppo Find N) نزدیک کند.

در این گزارش همچنین اشاره شده که دیگر گوشی تاشو سامسونگ یعنی گلکسی زد فلیپ 4 هم تغییراتی جزئی در بخش نمایشگر را داشته و با همان صفحه نمایش داخلی 6.7 اینچی عرضه خواهد شد. صفحه نمایش بیرونی نیز ظاهراً از 1.83 اینچ به 1.9 اینچ افزایش یافته است.

گلکسی زد فولد 3

نکته قابل توجه در خصوص اضافه شدن شیار قلم به گلکسی زد فولد 4 این است که چنین کاری احتمالاً تغییرات عمده‌ای را در سخت افزار فیزیکی گوشی به همراه خواهد داشت. در حال حاضر هر یک از دو نیمه زد فولد 3 به شکل قابل ملاحظه‌ای نازک‌تر از گلکسی نوت 20 اولترا و حتی گلکسی اس 22 اولترا هستند، در حالی که قلم اس پن خود به تنهایی تقریباً قطری به ضخامت بدنه این گوشی‌ها دارد! بنابراین، اگر قرار است یک شیار برای قلم تعبیه شود، احتمالاً سامسونگ چاره‌ای جز افزایش ضخامت بدنه گلکسی زد فولد 4 نخواهد داشت.

به عنوان کسی که اکثر اوقات با خوشحالی Galaxy Z Fold 3 را حمل می کند، این هدف واقعاً من را نگران می کند. در حالی که داشتن قلم S به صورت درخواستی مطمئناً برای این فرم فاکتور فوق العاده خواهد بود، یک Fold 3 بسته در حال حاضر بسیار ضخیم است. تنها چیزی که به احتمال یک گوشی ضخیم‌تر اضافه می‌کند این است که سامسونگ با گنجاندن این سیلو ذخیره‌سازی فضایی را برای باتری و احتمالاً ماژول‌های دوربین از دست می‌دهد و شاسی کمی ضخیم‌تر می‌خواهد.

با این حال، هیچگاه نباید نوآوری و خلاقیت طراحان سامسونگ را نادیده گرفت و از همین رو بسیار امیدواریم تا این شرکت کره‌ای قلم اس پن را با کمترین تبعات به گوشی تاشو نسل جدید خود اضافه کند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا