هاست پرسرعت
تکنولوژی

کانال یوتیوب معروف «دود پرفکت» در مسیر «مستربیست» قدم برمی‌دارد

کانال یوتیوب معروف «دود پرفکت» در مسیر «مستربیست» قدم برمی‌دارد

نتفلیکس و سایر پلتفرم‌های استریمینگ به‌دنبال جذب یوتیوبرهای محبوب هستند؛ اقدامی که می‌تواند به قراردادهای پرسود برای کانال ورزشی دود پرفکت (Dude Perfect) یا مارک رابر، مهندس سابق ناسا منجر شود. به گزارش وال‌استریت ژورنال، این رقابت میان پلتفرم‌ها پس از موفقیت چشمگیر Beast Games از مستربیست شدت گرفته است.

آمازون تاکنون از برنامه‌های مستربیست حداقل ۱۰۰ میلیون دلار سود کسب کرده و درحال مذاکره برای تولید دو فصل دیگر است. جیمی دونالدسون، معروف به مستر بیست، ظاهراً برای تمدید قرارداد بیش از ۱۵۰ میلیون دلار برای هر فصل درخواست کرده است.

به گفته‌ی وال استریت ژورنال، نتفلیکس با مارک رابر و دود پرفکت مذاکراتی داشته است. بااین‌حال، محدودیت‌های این پلتفرم در تبلیغات درون‌برنامه‌ای یکی از چالش‌های همکاری با رابر محسوب می‌شود، زیرا او از طریق کانال یوتیوب خود، اشتراک بسته‌های رباتیک می‌فروشد. از طرف دیگر، مدل تجاری آمازون انعطاف بیشتری دارد و به‌ همین دلیل گزینه‌ی جذاب‌تری برای سازندگان محتوا محسوب می‌شود.

مقاله‌های مرتبط:
  • اسکویید گیمز دنیای واقعی؛ رکوردشکنی مستربیست با مسابقات ۱۰۰میلیون‌دلاری بیست‌گیمز

  • اتفاق تاریخی؛ مستربیست حالا پرمخاطب‌ترین یوتیوبر دنیا است

همکاری نتفلیکس با یوتیوبرها پدیده‌ی جدیدی نیست. این شرکت در سال ۲۰۱۶ با کالین بالینگر، معروف به میراندا سینگز، قرارداد امضا کرد و حاصل همکاری‌شان یکی از نخستین سریال‌های کمدی بود که یک یوتیوبر آن را ساخته است. در نمونه‌های اخیر می‌توان به پخش زنده‌ی مبارزه‌ی جیک پال و مایک تایسون و قرارداد نتفلیکس با Ms. Rachel، که در زمینه‌ی تولید محتوای آموزشی برای کودکان در یوتیوب فعالیت دارد، اشاره کرد.

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا