بازی

کارت گرافیک پرچمدار RX 7900 XTX به پایین‌ترین قیمت خود رسید

کارت گرافیک پرچمدار RX 7900 XTX به پایین‌ترین قیمت خود
رسید

مدل کاستوم کارت گرافیک RX 7900 XTX از برند PowerColor درحال حاضر با قیمت ۸۲۹ دلار در دسترس قرار گرفته تا به پایین‌ترین قیمت خود از زمان عرضه برسد.

حدود یک هفته پیش شرکت XFX به اولین برندی تبدیل شد که کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX را با قیمت ۸۸۰ دلار روانه بازار کرد. این پایین‌ترین قیمتی بود که برای این کارت در آن زمان تعیین شد. حالا و با گذشت کمتر از یک هفته، PowerColor کارت گرافیک کاستوم Radeon RX 7900 XTX خود را با قیمت ۸۲۹ دلار به فروش می‌رساند.

این شرکت قیمت کارت‌های گرافیک Hellhound و Red Devil خود را کاهش داده و هر دو سری را با قیمت زیر ۹۰۰ دلار به فروش می‌رساند. چیزی که شاید کمتر از یک ماه پیش نمی‌توانستیم انتظار آن را داشته باشیم. این قیمت‌ها در فروشگاه آمازون نیز اعمال شده که ازطریق یک کد تخفیف ۱۰۰ دلاری روی این محصولات قابل خرید است.

البته این تخفیف طی مدت زمان محدودی در دسترس قرار خواهد داشت و به‌زودی فرصت به اتمام خواهد رسید. با‌این‌حال پوشش این خبر می‌تواند به گیمرها نشان دهد که قیمت مدل‌های رده بالای سری RDNA3 تا چه حد می‌تواند پایین‌تر برود. کارت گرافیک RX 7900 XTX سال گذشته و با قیمت ۹۹۹ دلار معرفی شد. اما از آن زمان تاکنون قیمت این محصول برخلاف مدت cut-down آن که با نام RX 7900 XT معرفی شده بود رو به افزایش بود. RX 7900 XT تاکنون نتوانسته جایگاه خود را برای رقابت با محصولات هم رده خود از سری RTX 40 پیدا کند.

کارت گرافیک Radeon RX 7900 XTX

پردازنده گرافیکی AMD Navi 31 پرچم‌دار معماری RDNA 3 تیم قرمز است که توان پردازش گرافیکی محصولات سری Radeon RX 7900 XTX/XT را تأمین می‌کند. AMD در این نسل دیگر واحدهای پردازشی یا CU را کنار گذاشت و از اصطلاح WGP یا پردازنده‌های گروه کاری استفاده می‌کند. هر یک از این WGPها شامل دو واحد CU می‌شوند، اما دو برابر کلاسترهای SIMD32 بیشتری نسبت به سری RDNA 2 دارند.

به این ترتیب پردازنده AMD Navi 31 XTX شامل ۱۲۲۸۸ هسته و یک رابط گذرگاه ۳۸۴ بیت است که از ۱۹۲ مگابایت حافظه مجموع Infinity Cache و یک دای ۳۰۸ میلی‌متر مربعی GPU با فناوری ساخت ۵ نانومتری TSMC برخوردار است. این مقادیر منجر به ارائه توان پردازش گرافیکی ۶۱ ترافلاپس در این کارت می‌شوند.

AMD و شرکای تجاری آن تاکنون از اعمال تخفیف روی پرچمداران سری RDNA 3 سرباز زدند و قیمت این محصولات حدود ۲ ماه است که به شکل محسوسی کاهش پیدا می‌کند. البته تا به اینجای کار الگوی مشخصی در کاهش قیمت پردازنده‌های گرافیکی به چشم می‌خورد و نشانه‌هایی از شروع قریب الوقوع جنگ قیمت‌ پردازنده‌های گرافیکی جدید به چشم می‌خورد. امید آن می‌رود که این کاهش قیمت‌ها برای تمامی برندها و تمام نقاط جهان نیز اعمال شوند.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا