سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

چرا خودروسازان استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت آینده را کنار گذاشته اند؟

زمان انتشار: 2 فوریه 2022 ساعت 20:43

دسته بندی: اینترنت

شناسه خبر: 14887

زمان مطالعه: 7 دقیقه

چرا خودروسازان استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت آینده را کنار گذاشته اند؟

چرا خودروسازان استفاده از هیدروژن به عنوان سوخت آینده را کنار گذاشته اند؟

در حال حاضر هدف اصلی صنعت خودروسازی کاهش تولید کربن است. اما بسیاری از شرکت‌ها استفاده از هیدروژن را به کلی کنار گذاشته‌اند. خودروهای مجهز به سلول سوختی هیدروژنی (FCEV) همین حالا باید به طور انبوه وارد مرحله تولید شوند.

اما به جای توسعه خودروهای سلول سوختی٬‌ کشورهای پیشرو و صنعتی در حال حذف خودروهای احتراق داخلی از بازارهای خودرو هستند.

هیوندای نکسو

به طور مثال در کشور انگلستان با هدف کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای٬‌ تولید سالانه 5 گیگاوات انرژی از طریق هیدروژن معادل تقریبا 2 نیروگاه هسته‌ای تا سال 2030 میلادی اعلام شده است. با این وجود خبری از خودروهای هیدروژنی نیست.

در حال حاضر تنها دو خودرو هیدروژنی در بازار خودروی انگلستان عرضه می‌شود. هیوندای نکسو و تویوتا میرای که در سال گذشته تنها 12 دستگاه به فروش رسیده است.

تویوتا کرولا هیدروژنی

این در حالی است که در مجموع 190 هزار دستگاه خودروی برقی در بازار انگلستان فروخته شده که 12 درصد از کل فروش خودروها بوده است.

با وجود سال‌ها تحقیق و توسعه سلول‌های سوختی هیدروژنی، بسیاری از خودروسازان از این فن آوری استفاده نمی‌کنند.

هوندا سال گذشته مدل سلول سوختی Clarity خود را به دلیل تقاضای کم کنار گذاشت.

هوندا clarity

مرسدس نیز برنامه سری F-Cell خود را به دلیل هزینه‌های بالا متوقف کرده است.

جنرال موتورز و جگوار لندرور در حال کار بر روی توسعه سلول های سوختی هستند. گرچه به نظر نمی‌رسد جگوار لندرور دیگر این پروژه را ادامه دهد.

تویوتا به عنوان تنها خودروسازی که به صورت عملی سلول های سوختی را به کار گرفته است اما حتی این شرکت هم جاه طلبی‌های خود برای این فناوری را تعدیل کرده است و آن‌ها سلول‌های سوختی را یک فرصت مهم و کلیدی برای آینده صنعت خودروسازی نمی‌بینند.

تویوتا یاریس هیدروژنی

اما مشکل سلول‌های سوختی و هیدروژن کجاست؟

از جمله مهم ترین مشکلات می‌توان به کمبود زیر ساخت اشاره کرد. به طور مثال در انگلستان تنها 14 ایستگاه عمومی سوخت هیدروژن وجود دارد.

تویوتا در دهه 2000 میلادی با معرفی خودروهای هیبریدی این بازار را قبضه کرد. زیرا به سوخت اضافه نیاز نداشتند. اما مشکل اصلی خودروهای هیدروژنی دسترسی به سوخت آن است.

مشکل بعدی هزینه‌های سرسام آور استفاده از خودروهای هیدروژنی است.

کشنده هیدروژنی هیوندای

هیوندای تخمین زده که تا سال 2030 میلادی هزینه استفاده از هیدروژن به خودروهای برقی فعلی نخواهد رسید٬‌ این در حالی است که قیمت باتری هر روز در حال کمتر شدن است.

از طرف دیگر برای ساخت پیل‌های سوختی نیاز به پلاتینیوم، ایریدیوم و الکترولیز است. این‌ها مواد نایاب در طبیعت هستند.

در طرف مقابل اما باتری‌ها روز به روز نیاز کمتری به مواد طبیعی دارند و بشر در حال تولید مواد اولیه خود ساخته است.

مرسدس اکتروس هیدروژنی

تویوتا در حال کار بر روی استفاده از هیدروژن در موتورهای احتراق داخلی موجود است. گرچه تا بدین لحظه تویوتا تنها یک موتور خود را توانسته تبدیل کند و به نظر می‌رسد که هدف اصلی آن استفاده در مسابقات اتومبیل رانی است.

با وجود این که امکان گسترش خودروهای هیدروژنی روز به روز کمتر می‌شود. اما این امیدها برای خودروهای تجاری و به ویژه کشنده‌ها بیشتر شده است.

بی ام و i Hydrogen

مهم ترین ویژگی هیدروژن امکان استفاده از مخازن بزرگ سخت و برد حرکتی بالای آن است. در نتیجه می‌تواند گزینه بسیار مناسبی برای خودروهای تجاری باشد.

واکسهال قصد دارد تا سال آینده میلادی ون هیدروژنی خود را معرفی کند. رنو نیز قصد دارد تا سال 2023 این کار را انجام دهد.

هیوندای، دایملر و ولوو نیز با همکاری شرکت چینی هایزون قصد دارند تا کشنده هیدروژنی تولید کنند.

با این وجود بسیاری از تولیدکنندگان اعتقاد دارند که هیدروژن سوخت دهه آینده است.

همچنان سوال کلیدی پابرجاست. آیا خودروهای هیدروژنی می‌توانند رشد پر شتابی همانند خودروهای برقی را تجربه کنند یا خیر؟

پاسخ فقط با گذر زمان و مشخص شدن پیشرفت‌های تکنولوژیک در زمینه کاهش هزینه های تولید باتری و استخراج هیدروژن مشخص خواه شد

مجله خبری بیکینگ

برچسب ها
برچسب‌ها تویوتا
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • بر بازدید ترین ترند شبکه های اجتماعی 2 روز پیش
  • فیلترشکن، آفتی پنهان برای اینترنت کشور
    فیلترشکن، آفتی پنهان برای اینترنت کشور 2 ماه پیش
  • وزیر ارتباطات: با افزایش نامتعارف قیمت تعرفه‌های اینترنتی مخالفیم
    وزیر ارتباطات: با افزایش نامتعارف قیمت تعرفه‌های اینترنتی مخالفیم 2 ماه پیش
  • قطع اینترنت فیبرنوری در  افغانستان باعث اختلال در خدمات بانکی شد
    قطع اینترنت فیبرنوری در افغانستان باعث اختلال در خدمات بانکی شد 2 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 22 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 22 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 22 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 22 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 22 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور