سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

زمان انتشار: 27 سپتامبر 2025 ساعت 13:04

دسته بندی: علم و دانش

شناسه خبر: 957354

زمان مطالعه: 6 دقیقه

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

امیرمسعود عابدین: مرسدس بنز یک بار با مدل X کلاس تلاش کرد تا وارد بازار وانت‌های لوکس شود، که اساساً یک نیسان ناوارا با نشان و طراحی مرسدس بود. فروش این خودرو کمتر از حد انتظار بود و حدود ۱۶,۷۰۰ دستگاه در سال ۲۰۱۸ در اروپا، استرالیا و آفریقای جنوبی فروخته شد. در سال ۲۰۱۹، این تعداد به تقریباً ۱۵,۳۰۰ دستگاه کاهش یافت. در ماه می ۲۰۲۰، مرسدس تصمیم به توقف تولید X کلاس گرفت و این پروژه تبدیل به درس عبرتی برای خودروسازان و رقبایی مانند بی‌ام‌و شد.

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

برند کوئربر، معاون ارشد بخش مدیریت برند و محصول بی‌ام‌و، به BMWBlog گفت که این خودروساز هیچ علاقه‌ای به تولید وانت ندارد. کوئربر به این نشریه گفت: «وانت؟ نه. وانت بخشی نیست که ما به آن فکر کنیم». او تأکید کرد که این نوع بدنه با فلسفه برند بی‌ام‌و مطابقت ندارد.  

«نه» به وانت، «آری» به سدان

کوئربر خاطرنشان کرد که بی‌ام‌و اصولاً مدل‌هایی را ترجیح می‌دهد که مستقیماً با هویت اصلی آن هماهنگ باشند. او گفت در حالی که ترند خودروهای آفرود جالب است، اما یک وانت کامل فراتر از برند بی‌ام‌و است. مدل‌های خاصی که ذات بی‌ام‌و را به نمایش می‌گذارند، قابل قبول هستند، اما خودرویی با قسمت بار و انتظارات یک وانت، خیر. بی‌ام‌و ممکن است نسخه‌های آفرود از شاسی‌بلندهای موجود را بررسی کند، اما ایجاد خودرویی مانند X-Class در نقشه راه آن نیست.

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

در عوض، بی‌ام‌و تمرکز خود را بر روی سدان‌ها دوچندان کرده است. در مصاحبه‌ای با GoAuto استرالیا، اولیور هایلمر که مسئول طراحی برای Neue Klasse، خودروهای کامپکت، مینی و بی‌ام‌و M است، سدان را هسته اصلی این برند توصیف کرد. او گفت در حالی که برخی فکر می‌کردند سدان‌ها ممکن است کم‌رنگ شوند، اما آنها پایدار مانده‌اند. بی‌ام‌و قصد دارد تعداد زیادی مدل جدید را در سه سال آینده عرضه کند؛ در حالی که اکثر آنها شاسی‌بلند خواهند بود، سدان الکتریکی جدید i۳ (بر پایه پلتفرم Neue Klasse)، نسخه‌هایی با موتور احتراق داخلی (ICE) از سری ۳ با طراحی Neue Klasse و همچنین سدان‌های M با عملکرد بالا نیز عرضه خواهند شد.  

علاقه بی‌ام‌و به سدان‌ها و استیشن‌واگن‌ها

چرا بی‌ام‌و وانت نمی‌سازد؟

فلسفه طراحی هایلمر بر روی یک تغییر به سمت بیان ظریف‌تر و طراحی آرام‌تر تأکید دارد. عناصر کلیدی امضای بی‌ام‌و مانند جلوپنجره کلیوی و پیچ Hofmeister باقی خواهند ماند، اما نحوه برخورد با آنها (اندازه، مقیاس، نسبت) بسته به مدل تطبیق داده خواهد شد. مانند بی‌ام‌و iX۳ جدید، جلوپنجره‌های بزرگ و تهاجمی در بسیاری از مدل‌های آینده کوچک‌تر خواهند شد. انتظار می‌رود زبان طراحی Neue Klasse تا سال ۲۰۲۷ به ده‌ها مدل اعمال شود.

سدان‌ها تنها بخشی نیستند که بی‌ام‌و از آن حمایت می‌کند. مدل‌های تورینگ آن، پیشگام احیای استیشن‌واگن‌ها هستند. حتی ولوو، که به خاطر استیشن‌واگن‌هایش شناخته شده بود، اخیراً این بخش را رها کرده است. با این حال، بی‌ام‌و تقاضایی بیش از حد انتظار برای M۵ تورینگ را تجربه می‌کند، به حدی که ممکن است مونیخ به زودی تصمیم خود را مبنی بر عدم عرضه M۳ تورینگ تغییر دهد.

منبع: carbuzz

۵۸۳۲۲

حتما بخوانید : رونمایی از آیفون یک میلیارد تومانی /عکس
برچسب ها
خودروسازان
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • چرا قطار کمربند ایمنی ندارد؟
    چرا قطار کمربند ایمنی ندارد؟ 2 ماه پیش
  • آب رادیواکتیو؛ معجزه دروغینی که به جای شفا، استخوان‌ها را می‌خورد
    آب رادیواکتیو؛ معجزه دروغینی که به جای شفا، استخوان‌ها را می‌خورد 2 ماه پیش
  • چهره جدید ماشینی که قرار بود جایگزین پراید شود / عکس
    چهره جدید ماشینی که قرار بود جایگزین پراید شود / عکس 2 ماه پیش
  • راز جابه‌جایی ماهواره نظامی / چه کسی «اسکای‌نت-1A» را دزدید؟
    راز جابه‌جایی ماهواره نظامی / چه کسی «اسکای‌نت-1A» را دزدید؟ 2 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 14 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 14 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 14 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 14 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 14 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور