فناوری

پرتاب موشکی که ابری درخشان در آسمان ایجاد کرد

پرتاب موشکی که ابری درخشان در آسمان ایجاد کرد

مجله خبری بیکینگ – با پرتاب موشک اطلس V ۵۱۱، ابری درخشان در آسمان ایجاد شد. این موشک در قسمت فوقانی خود سوخت اضافی را در فضا منتشر می‌کند.

به گزارش Spase.com، اگر  در نیمکره غربی زمین در حال تماشای ستاره‌ها باشید، ممکن است پدیده‌ای سبز رنگ را ببینید. این پدیده یک ابر نوری است که توسط تخلیه سوخت موشک در فضا تشکیل شده است. این ماموریت توسط موشک اطلس V ۵۱۱ از پایگاه نیروی هوایی کیپ کاناورال ۴۱ فلوریدا انجام شد.

دو ماهواره‌ فضایی GSSAP ۵ و GSSAP ۶ توسط موشک اطلس V ۵۱۱ در مداری نزدیک به ژئوسنکرون زمین که حدود ۲۲ هزار و ۳۰۰ مایل (۳۶۰۰۰ کیلومتر) بالای خط استوا قرار دارد، مستقر خواهند شد که این مأموریت USSF ۸ نام دارد. با توجه به اطلاعات دریافتی پس از پرتاب موشک اطلس، اولین ماهواره به نام (GSSAP ۵) در مدار سنکرون زمین رها و پس از ۱۰ دقیقه (GSSAP ۶) به آن مکان فرستاده شده است.

کد ویدیو

موشک اطلس  V ۵۱۱ پس از پرتاب در مرحله دوم، سوخت استفاده نشده (اضافی) خود را به فضا می‌ریزد. تخلیه سوخت این موشک ابر نورانی ایجاد می‌کند. این تخلیه سوختی بعد از جداسازی ماهواره‌ها از موشک اتفاق می‌افتد. گفته شده که تخلیه سوخت اضافی روشی معمول برای تمامی پرتاب‌های تقویت کننده سنتاور است.

تخلیه سوخت در فضا

تخلیه سوختی ناگهانی این موشک به عنوان یک ابر دنباله‌دار در حال انبساط در صورت فلکی شکارچی ظاهر می‌شود که با چشم غیرمسلح نیز قابل رویت است. تخلیه سوختی این موشک منجر به تولید ابر‌های سبز و بنفش خیره کننده‌ای در آسمان شب شده است. گفته شده، چنین تخلیه‌های سوختی از ماهواره‌ها قبلا نیز اتفاق افتاده بود. این تخلیه سوختی از قسمت بالایی موشک اطلس انجام شده است.

فضاپیما‌هایی که زباله‌های فضایی ایجاد می‌کنند، سایر وسایل نقلیه فضایی را در معرض خطر قرار می‌دهند؛ بنابراین برای به حداقل رساندن خطر انفجار آن‌ها، سوخت‌ها در فضا تخلیه می‌شوند. در چنین شرایطی سوخت به سرعت در فضا پراکنده می‌شود و هیچ تهدیدی برای محیط زیست ایجاد نمی‌کند.

پرتاپ موشکی


بیشتر بخوانید

  • حضور خدمه ناسا در ایستگاه فضایی تا ۲۰۳۰ تمدید شد

انتهای پیام/

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا