بازی

هفت نکته مهم در انتخاب و خرید اسکرابر که بایستی بدانید

هفت نکته مهم در انتخاب و خرید اسکرابر که بایستی
بدانید

«آوین صنعت» در ادامه پیرامون اصول انتخاب یک دستگاه اسکرابر مقاله مفصلی را برایتان ترتیب داده است.

اسکرابر دستگاهی است که بصورت مکانیزه سطح صاف را مورد شستشو و خشک کردن همزمان قرار می دهد. دستگاه اسکرابر بر اساس نحوه کاربری و منبع تغذیه دستگاه دارای تنوع و رده بندی است. اما هدف تولید کنندگان این محصول نظافت صنعتی از تنوع پذیری این محصول صرفاً انطباق کامل با راندمان کاری می باشد.

در واقع بایستی با انتخاب یک رده بیشترین راندمان کاری را بهره مند شویم. به عنوان مثال اگر نوعی را انتخاب نماییم که بخاطر ابعاد و اندازه قابلیت مانور پذیری در آن محیط را نداشته باشد، مسلماً راندمان کاری دستگاه اسکرابر و نیروی انسانی در کمترین حد خود قرار می گیرد. در ادامه سعی داریم شما خواننده عزیز را با اصول انتخاب یک دستگاه اسکرابر آشنا سازیم، تا زمانیکه قصد خرید داشته باشید بدون هیچگونه نگرانی به انتخاب این محصول بپردازید. در قسمت ذیل به معرفی این اصول انتخابی می پردازیم.

1-میزان تردد افراد در سطح محیط

میزان تردد معمولاً با توجه به متراژ محیط در نظر گرفته می شود. در صورتی که میزان تردد افراد باعث ایجاد ترافیک بالا در سطح محیط گردد، مسلماً بایستی از دستگاه اسکرابر دستی استفاده نماییم، اما همین دستگاه اسکرابر دستی در دو نوع اسکرابر برقی و اسکرابر باتری دار وجود دارد.

مسلماً در محیط هایی که ترافیک تردد افراد زیاد است بایستی از اسکرابر دستی از نوع باتری دار استفاده نماییم. مسلماً وجود کابل برق در زمین شوی برقی باعث دست و پاگیر بودن آن دستگاه می شود. پس بهتر است از اسکرابر باتری دار استفاده نماییم که در تامین انرژی خود از کابل برق استفاده نمی نماید. به عنوان مثال در یک مجتمع تجاری با توجه به تردد افراد در سطح راهرو و لابی مجتمع، استفاده از دستگاه اسکرابر شارژی توصیه می شود. و یا اینکه در سطح یک بیمارستان استفاده از دستگاه زمین شوی باتری دار توصیه می گردد.

2-متراژ محیط

یکی از نکات مهم در انتخاب دستگاه زمین شوی صنعتی توجه به متراژ محیط می باشد. در محیط هایی که متراژ محیط بیش از 4000 هزار متر مربع هستند، بایستی از دستگاه اسکرابر خودرویی در شستشوی مکانیزه استفاده نمود. انتخاب اسکرابر دستی در محیط هایی با متراژ بالا می تواند در دراز مدت باعث خسته شدن اپراتور و بالا رفتن هزینه های خدمات پس از فروش آن دستگاه می شود.

هفت نکته مهم در انتخاب و خرید اسکرابر که بایستی
بدانید

3-وجود برق شهری (برق تکفاز) و پریز برق در فواصل مناسب در سطح محیط

در محیطی که امکان استفاده از برق شهری وجود ندارد، مسلماً استفاده از زمین شوی برقی معنایی ندارد. لذا حتماً بایستی از اسکرابر باتری دار استفاده نماییم. و حتی دسترسی مناسب به پریز برق در فواصل هر پنجاه متر در میان می تواند در انتخاب بین اسکرابر برقی و اسکرابر باتری دار نقش مهمی داشته باشد.

4- توجه به شرایط بهداشتی محیطی که می خواهیم برای نظافت صنعتی آن از دستگاه اسکرابر استفاده نماییم

در بسیاری از محیط ها بخاطر شرایط بهداشتی ویژه آن محیط، امکان استفاده از کف شوی برقی بخاطر استفاده از کابل برق وجود ندارد. به عنوان مثال در یک اتاق عمل، یا واحد مراقبت های ویژه بیمارستان و یا اتاق تمیز Clean Room یک شرکت دارویی بخاطر انتقال آلودگی از طریق کابل برق از یک نقطه به نقطه دیگر امکان استفاده از زمین شوی برقی در آن محیط وجود ندارد.

5-توجه به جنس کفپوش محیط

در محیط هایی که از کفپوش های زبر با اصطکاک بالا در طی حرکت کردن استفاده می نمایند، بهتر است از اسکرابر دستی با موتور ترکشن استفاده نماییم. در واقع اسکرابر دستی با داشتن موتور حرکتی جداگانه جهت حرکت دستگاه می تواند شتاب دستگاه را در محیط هایی با کفپوش زبر (کفپوش سیلیسی) را بالا ببرد.

بالا بردن شتاب دستگاه باعث ایجاد کنترل بیشتر دستگاه اسکرابر در حین حرکت می شود. همچنین درمحیط هایی با کفپوش زبر بهتر است از دستگاه اسکرابر با برس استوانه ای استفاده شود. در واقع برس استوانه ای نسبت به برس گرد (دیسکی) دارای سطح مقطع کمتر، فشار بیشتر و اصطکاک کمتر در حین حرکت می شود.

وجود دستگاه اسکرابر با برس دیسکی بخاطر سطح مقطع بیشتر باعث ایجاد اصطکاک بیشتر و در نتیجه فشار بیشتر به الکتروموتور چرخش برس دستگاه می گردد.

6-توجه به ظرفیت و ولتاژ باتری ها در اسکرابر شارژی

در محیط هایی که دارای متراژ بالا هستند حتماً بایستی به آمپراژ باتری های آن دستگاه اسکرابر توجه نماییم. هر چقدر ظرفیت باتری ها بیشتر باشد، مسلماً آن دستگاه اسکرابر میتواند با سرعت بالاتر شارژ و با سرعت کمتر و زمان بیشتر دشارژ شود.

اسکرابر سرنشین دار در دو نوع اسکرابر سرنشین دار با باتری 24 ولت و اسکرابر سرنشین دار با باتری 36 ولت وجود دارد. مسلماً اسکرابر باتری دار با ولتاژ 36 ولت دارای توان و قدرت بیشتر نسبت به رده 24 ولت است. در محیط هایی که بصورت مداوم دستگاه اسکرابر خودرویی از رمپ هایی با شیب نسبتاً بالا (بیش از 20 درجه) بین طبقات جابجا می شود، بهتر است از اسکرابر خودرویی با باتری 36 ولت استفاده نماییم.

ضمن اینکه توجه داشته باشید که قیمت اسکرابر در این دو مدل مسلما با هم تفاوت هایی دارد. بهتر است قبل از تصمیم گیری برای انتخاب و خرید هر یک از این دستگاه ها، با مشاورین متخصص در این باره صحبت کنید.

هفت نکته مهم در انتخاب و خرید اسکرابر که بایستی
بدانید

7-قابلیت مانور بالا یا قدرت حرکتی بالا در انتخاب زمین شوی خودرویی

موتور حرکتی در دستگاه زمین شوی خودرویی بنا به تنوع در دو قسمت تک چرخ جلو و یا در اتصال با دو چرخ عقب دستگاه قرار گرفته است. در مواردی که موتور حرکتی با تک چرخ جلو دستگاه اسکرابر سرنشین دار پردازش می شود، دستگاه اسکرابر دارای قابلیت مانور بالاتر نسبت به حالت دوم (اتصال موتور حرکتی با جفت چرخ عقب)، به عنوان مثال در انبارهایی که دارای قفسه بندی متعدد هستند و یا مجتمع تجاری هایی که دارای تراکم بیشتر یا تردد بیشتر هستند بهتر است از دستگاه اسکرابر با راننده با قابلیت مانور بالا استفاده شود و اما قرارگیری موتور حرکتی بر روی جفت چرخ عقب، که دارای توانمندی بیشتر حرکت دستگاه می شود. به عنوان مثال در بالا رفتن اسکرابر راننده دار از روی رمپ ها، نیازمند توان بالاتر در حرکت دستگاه می باشد.

سخن پایانی

در پایان پیشنهاد نویسنده به شما عزیزان این است که جهت انتخاب و خرید دستگاه اسکرابر با کارشناسان فروش شرکت آوین صنعت تماس حاصل فرمایید تا با مشورت و معرفی صحیح این محصولات بتوانید بهترین انتخاب و خرید اسکرابر را با توجه به نیاز خود داشته باشید. برای دریافت اطلاعات تماس، شرکت آوین صنعت را در اینترنت جستجو کنید.

 پایان رپورتاژ آگهی/.

این مطلب صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و بیکینگ هیچ مسئولیتی را در رابطه با آن نمی‌پذیرد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا