سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

موسس استودیو آرکین: بتسدا به شکل آزاردهنده ما را مجبور به استفاده از نام Prey کرد

زمان انتشار: 2 سپتامبر 2022 ساعت 21:36

دسته بندی: بازی

شناسه خبر: 275962

زمان مطالعه: 6 دقیقه

موسس استودیو آرکین: بتسدا به شکل آزاردهنده ما را مجبور به استفاده از نام Prey کرد

موسس استودیو آرکین: بتسدا به شکل آزاردهنده ما را مجبور به استفاده از نام Prey کرد

رافائل کولانتونیو، طراح بازی Prey و عضو ارشد سابق استودیوی آرکین در صحبت‌های اخیر خود صراحتا اعلام کرد که این بازی از ابتدا به‌عنوان یک دنباله یا ریمیک از نسخه‌ی اورجینال Prey تولید نشد و درواقع هیچ ارتباطی با آن بازی نداشت. او می‌گوید که بازی سال ۲۰۰۶ آنقدر موفق نبود که تغییر نام آن برای صاحب اثر از نظر ارتباط با جامعه‌ی مخاطبان غیرممکن باشد. بااین‌حال بتسدا برخلاف میل سازندگان، آن‌ها را مجبور به استفاده از نام Prey برای بازی کرد.

کولانتونیو بعدها به‌دلیل بالا گرفتن اختلافات در سال ۲۰۱۷ تصمیم به جدایی از آرکین گرفت. وی در مصاحبه با Academy of Interactive Arts and Sciences به اصرار بتسدا برای استفاده از این نام پرداخت و این کار را برای سازندگان این اثر، «بسیار بسیار آزاردهنده» به شمار آورد؛ به طوری که درنهایت رخ دادن این اتفاق او را متقاعد کرد که دیگر وقت رفتن است.

«من نمی‌خواستم اسم این بازی را Prey بگذاریم، ولی مجبور بودم که جلوی خبرنگاران طوری رفتار کنم که انگار این خواسته‌ی ما است. من از دروغ گفتن متنفرم و گفتن آن حرف‌ها خواسته‌ی شخصی من نبود. نه‌تنها من بلکه هیچ یک از افراد تیم نمی‌خواستند نام این بازی Prey باشد. این بازی هیچ ارتباطی با Prey نداشت».

شخصیت اصلی بازی Prey

«من سپاسگزارم که شرکت امکانات ساخت این بازی را در اختیار من قرار داد و با میلیون‌ها دلار هزینه به من و افراد تیم اعتماد کرد تا این بازی را بسازیم. اما یک سری جوانب هنری کار وجود دارد که وقتی آن‌ها را رعایت نکنید، به هنرمند و صاحب اثر توهین کرده‌اید. وقتی به ما گفتند باید این بازی را Prey نام‌گذاری کنید، ما مخالفت کردیم و استدلال ما هم این بود که با این کار یک نتیجه معکوس را از سوی طرفداران نسخه اورجینال Prey و همچنین کسانی که این بازی را دوست نداشتند، دریافت خواهیم کرد. با این کار دیگر آن‌ها به‌دنبال بازی ما نخواهند رفت و شانسی به آن نخواهند داد».

کولانتونیو این تصمیم را «یک لگد به‌صورت» سازندگان نسخه اورجینال Prey توصیف کرد و گفت که چند بار از تیم بابت انجام آن عذرخواهی کرده است. «هرگز قصد نداشتیم آی پی آن‌ها را بدزدیم و از آن خود کنیم. در نتیجه همه باختند و فروش بازی هم افتضاح بود. این تصمیم خیلی بدی بود».

پوستر بازی Prey

همچنین این کار یک ضربه بد به طرفداران نسخه اصلی بازی بود که مشتاقانه خواستار یک دنباله مناسب برای این بازی بودند. حتی بتسدا در سال ۲۰۱۱ یک پروژه را با انتشار یک تریلر سینمایی خیلی خوب معرفی کرد اما بعدها گفتند که این بازی با استانداردهای ما مطابقت نداشت و آن را لغو کردند.

بازی Prey از استودیوی آرکین باوجود اینکه به نظر خیلی‌ها یک بازی بسیار خوب بود، اصلا فروش خوبی نداشت. سردرگمی مخاطبان در ارتباط (یا عدم ارتباط) این بازی با نسخه اورجینال Prey، یکی از عوامل مؤثر روی شکست بازی بود.

در پایان نظرات خود را در این‌باره با بیکینگ و سایر کاربرها در میان بگذارید.


اینستاگرام بیکینگ
تلگرام بیکینگ
حتما بخوانید :

مجله خبری بیکینگ

برچسب ها
اخبار بازی
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • بزرگ‌ترین معامله تاریخ صنعت بازی: خرید EA توسط کنسرسیوم سعودی-آمریکایی
    بزرگ‌ترین معامله تاریخ صنعت بازی: خرید EA توسط کنسرسیوم سعودی-آمریکایی 19 ساعت پیش
  • بازی‌های پلی‌استیشن ۲ روی اندروید: نوستالژی زنده شد!
    بازی‌های پلی‌استیشن ۲ روی اندروید: نوستالژی زنده شد! 19 ساعت پیش
  • افزایش قیمت گیم پس باعث موج لغو اشتراک‌ها شد
    افزایش قیمت گیم پس باعث موج لغو اشتراک‌ها شد 19 ساعت پیش
  • ۹۰ درصد بازی‌های ویندوزی روی لینوکس اجرا می‌شوند
    ۹۰ درصد بازی‌های ویندوزی روی لینوکس اجرا می‌شوند 19 ساعت پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 21 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 21 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 21 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 21 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 21 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور