بازی

مهم ترین بازی های تیر ۱۴۰۲ که نباید از دست بدهید

مهم ترین بازی های تیر ۱۴۰۲ که نباید از دست بدهید

در اولین ماه از تابستان ۱۴۰۲، شاهد انتشار چند بازی مهم خواهیم بود که در این ویدیو و مقاله به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. 

با فرا رسیدن فصل تابستان، کم کم باید به ماه‌هایی که در آن‌ها شاهد انتشار تعداد زیادی بازی نخواهیم بود، عادت کنیم. معمولا این فصل بازی‌های به‌نسبت کم‌تری از حیث تعداد منتشر می‌شود و خیلی از گیمر‌ها به‌سراغ آثار قدیمی‌تری که هنوز تجربه نکرده‌اند یا بازی‌های آنلاین می‌روند. با این حال هنوز هم در تیر ماه چند بازی مهم داریم که البته قرار بود با حضور Immortals of Aveum یک بازی بیش‌تر هم داشته باشیم که این اثر، تاخیر خورد. در ادامه لطفا ویدیو معرفی بازی‌های تیر را تماشا کنید تا بعد هم معرفی کوتاهی از هرکدام داشته باشیم:

برای حمایت از بیکینگ لطفا ویدیو را در یوتیوب تماشا کنید

Clive در بازی Final Fantasy 16

بازی Final Fantasy XVI

  • تاریخ انتشار: ۱ تیر
  • پلتفرم: پلی استیشن 5

گل سرسبد و مهم‌ترین بازی تیر ۱۴۰۲، چیزی نیست جز Final Fantasy XVI که چند روز پیش منتشر شد. جدید‌ترین نسخه فاینال فانتزی انحصاری پلی استیشن 5 است و نمره‌های آن هم خبر از بازی بزرگی می‌دهند که می‌تواند یک سرگرمی درست و حسابی در فصل تابستان برای کاربران این کنسول باشد. 

Final Fantasy XVI جهانی بزرگ و داستانی حماسی دارد و مبارزه‌های آن هم به‌صورت اکشن و همزمان جریان دارند. سازندگان پیش از انتشار هم اعلام کرده بودند که قصد دارند با بهره گرفتن از قدرت پردازشی کنسول نسل نهمی سونی، تجربه‌ای چشم‌نواز‌تر از همیشه در مجموعه فاینال فانتزی ارائه دهند و از این نظر هم شاهد بازی با‌کیفیتی هستیم. نسخه جدید فاینال فانتزی از حیث داستانی هم به شکلی است که اگر نسخه‌های قبلی را بازی نکرده باشید مشکلی در آن نخواهید داشت و می‌توان بدون نگرانی از این نظر به تجربه بازی پرداخت. 

شخصیت اصلی بازی Oxenfree 2: Lost Signals

بازی  Oxenfree II: Lost Signals

  • تاریخ انتشار: ۲۱ تیر
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ، کامپیوتر، پلی استیشن 4، پلی استیشن 5، اندروید و iOS

برای رسیدن به دومین بازی مهم این ماه، باید تا ۲۱ تیر صبر کنیم که در آن، Oxenfree II: Lost Signals از راه می‌رسد. نسخه اول این بازی از آن دست آثار مستقل است که همیشه جایی در لیست بازی‌های مستقل موفق پیدا می‌کند و نسخه دوم بازی، قرار است با همکاری شرکت نتفلیکس منتشر شود. 

مثل نسخه اول، تمرکز اصلی بازی روی روایت داستان خواهد بود و وقایع بازی، ۵ سال پس از اتفاق‌های نسخه قبلی رخ می‌دهد. البته سازندگان اعلام کرده‌اند که با‌وجود چنین پیوستگی بین دو نسخه از بازی، حتی افرادی که قسمت قبلی را تجربه نکرده باشند هم می‌توانند تجربه خوبی از Oxenfree II: Lost Signals داشته باشند. در این نسخه پای یک فرقه عجیب و غریب هم به بازی باز شده و یک بار دیگر، تصمیم‌هایی که می‌گیریم، تاثیر زیادی در روند بازی خواهد داشت. همچنین از حیث طراحی هنری هم شاهد سبک آشنایی هستیم و کماکان همه‌چیز زیبا به نظر می‌رسد. حتی دستگاه رادیویی معروف نسخه قبلی هم قرار است در این نسخه نقش مهمی داشته باشد. 

مبارزات بازی Exoprimal

بازی Exoprimal

  • تاریخ انتشار: ۲۳ تیر
  • پلتفرم: کامپیوتر، ایکس باکس وان، ایکس باکس سری ایکس | اس، پلی استیشن 4 و پلی استیشن 5

شرکت کپکام سال ۲۰۲۳ را با ریمیک رزیدنت ایول ۴ و همینطور بازی استریت فایتر ۶، طوفانی آغاز کرده و ادامه می‌دهد و ۲۳ تیر هم قرار است بازی Exoprimal را از این شرکت شاهد باشیم. البته که وقتی اسم دایناسور در یک بازی از کپکام شنیده می‌شود، انتظارمان بیش‌تر نسخه‌ای از Dino Crisis است ولی خب Exoprimal هم حال و هوای خاص خودش را دارد. 

Exoprimal یک تجربه رقابتی است که در آن گیمر‌ها به رقابت و نبرد با یکدیگر می‌پردازند و البته این وسط باید حواسشان به دایناسور‌ها هم باشد که به هیچکدام از طرفین رحم نخواهند کرد! برای مثال در یکی از حالت‌های اصلی بازی، دو تیم پنج نفره از گیمر‌ها باید ماموریت‌هایی را که هوش مصنوعی به آن‌ها می‌دهد انجام بدهند و هرکدام سریع‌تر موفق به این کار شوند، برنده خواهد بود. این وسط دایناسورها هم بلای جان هر دو تیم خواهند بود. در کل Exoprimal تجربه اکشن سریع و هیجان‌انگیز به‌نظر می‌رسد و باید دید موفق به ادامه دادن روند موفقیت‌های کپکام خواهد شد یا خیر. 

موجودات مختلف و بامزه بازی Pikmin 4

بازی Pikmin 4

  • تاریخ انتشار: ۳۰ تیر
  • پلتفرم: نینتندو سوییچ

آخرین بازی مهم این ماه، Pikmin 4 است که به‌عنوان جدید‌ترین انحصاری نینتندو سوییچ، ۳۰ تیر از راه خواهد رسید. قضیه از این قرار است که کاپیتان Olimar، شخصیت آشنای مجموعه، روی یک سیاره عجیب و غریب سقوط کرده و جالب اینکه تیم نجات اعزام‌شده برای کمک به او هم وضعیت مشابهی داشته است! اینجاست که گیمر در نقش یک نیروی تازه‌کار، وارد میدان می‌شود و باید برای نجات این افراد تلاش کند. 

گیمر‌ها می‌توانند ظاهر شخصیت اصلی بازی را به‌شکل دلخواه طراحی کنند و پس از آن با مدیریت گروهی از پیکمین‌ها که هرکدام قابلیت‌های مختلفی دارند، باید معما‌ها را حل کنند و به نبرد با دشمنان بپردازند. Pikmin 4 جدا از داشتن حالت تک‌نفره، از امکان بازی به شکل Co-Op هم پشتیبانی می‌کند و انتظار می‌رود یک بار دیگر شاهد تجربه مفرحی از این مجموعه باشیم. 

در پایان لطفا نظرات خود را در مورد بازی‌های این ماه با بیکینگ و کاربرانش به‌اشتراک بگذارید.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا