هاست پرسرعت
کسب و کار

مهم‌ترین فاکتور گوگل در رتبه‌ دادن به سایت شما

مهم‌ترین فاکتور گوگل در رتبه‌ دادن به سایت شما

—————- رپورتاژ آگهی —————–

به طور حتم صاحبان کسب ‌و‌ کار‌ها یا وب‌سایت‌ها به دنبال معیار یا راهکارهایی جهت افزایش رتبه سایت در گوگل هستند. تا در نتیجه دیده شدن سایت، مسیر موفقیت کار آن‌ها هموار‌تر شود. مطمئنا این عزیزان جهت دستیابی به این موفقیت یا افزایش بازدید سایت خود، فاکتور‌های رتبه‌ بندی گوگل را زیر و رو خواهند کرد. تا با انتخاب بهترین فاکتور مانند: تولید محتوا با کیفیت یا بک‌ لینک معتبر، تعامل با کاربران سایت را افزایش دهند. بنابراین شناخت و داشتن آگاهی از فاکتور‌های رتبه‌ بندی گوگل به سایت، بسیار لازم خواهد بود.
زیرا گوگل از ابزار پر کاربرد هدایت مشتریان به سوی یک سایت یا کسب ‌و‌ کار‌ آنلاین است. همچنین تیم سئوی سایت با استفاده از فاکتور‌های افزایش رتبه سایت توسط گوگل، خواهان کنار زدن رقبا خود هستند. البته افراد با توجه به عدم شفافیت دیدگاه گوگل در رابطه با معیار‌ یا فاکتور‌های رتبه‌ بندی سایت، سعی در استفاده از آزمون ‌و‌ خطا یا پیروی از معیار‌های معرفی شده از سوی کارکنان گوگل، بازدید سایت خود را افزایش دهند. در صورت علاقه‌مندی به کسب اطلاعات بیشتر درباره معیار‌های موثر جهت افزایش رتبه سایت در گوگل، با ما تا انتها این مطلب همراه باشید.
 

فاکتور‌های افزایش رتبه سایت در گوگل

طی سال‌های اخیر رقابت بین سایت‌های مختلف کسب ‌و‌ کار‌ بسیار زیاد بوده و صاحبان آن‌ها جهت پیروز شدن در رقابت با رقبا خود، به دنبال راه‌های افزایش رتبه سایت یا صفحه وب در گوگل هستند. آن‌ها با مطالعه روش‌های آموزش سئو در کنار فاکتور‌های تاثیرگذار افزایش رتبه سایت در گوگل، خواهان بهینه‌سازی سئو سایت هستند. بدون شک در صورت استفاده درست مدیران از فاکتور‌های افزایش رتبه‌ بندی سایت و ارائه خدمات بهتر به کاربران، افراد بیشتری جذب کرده و در نتیجه افزایش رتبه صفحات سایت، درآمد بیشتری نصیب آن‌ها خواهد شد. در ادامه با فاکتور‌ و معیار‌های مهم افزایش رتبه سایت در گوگل، بیشتر آشنا خواهید شد.
 

تولید محتوا تازه و با کیفیت

از معیار‌های مهم افزایش رتبه سایت در گوگل، تولید محتوا با کیفیت و تازه است. صاحبان سایت‌ها با تولید محتوا‌های تازه یا آپدیت مقالات و محتوا‌های قدیمی، از افت بازدید سایت خود جلوگیری خواهند کرد. البته محتوا تولید شده، باید دارای مشخصات منحصر به فردی بوده و از ویزگی‌های مهم محتوا با کیفیت، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
·       مفید و مختصر
·       کامل و جامع یا پاسخ دادن به تمام پرسش‌های کاربر
·       کپی نکردن محتوا از مقالات سایت‌های دیگر
 

 فاکتور گوگل در رتبه‌ دادن

 

بک لینک

از فاکتور‌های اصلی گوگل جهت افزایش رتبه سایت، استفاده از بک لینک خواهد بود. متخصصان در توضیح این معیار رتبه‌ بندی گوگل، دو سایت را معرفی خواهند کرد. پس از لینک دادن سایت اول به سایت دوم، گوگل این امر را نشان دهنده میزان اعتبار سایت دوم دانسته و در نتیجه آن، رتبه سایت دوم در گوگل افزایش پیدا خواهد کرد.
بک لینک اساس فاکتور قدیمی Page Rank  بوده و براساس مطالعه بیش از 1 میلیارد صفحه در وب، رابطه مستقیمی بین تعداد لینک‌ها با ترافیک ارگانیک سایت یا افزایش بازدید‌کنندگان وجود دارد. البته در بین روش‌های مختلف بک لینک، فاکتور relevance (مرتبط بودن) و authority (آتوریتی) در افزایش رتبه‌ بندی سایت موثر‌تر هستند.
 

مدت زمان حضور کاربر در سایت

در صورتی که سایت دارای محتوا‌های با کیفیت و کامل باشد، کاربران مدت زمان بیشتری در سایت حضور خواهند داشت. گوگل مدت زمان حضور کاربرد در سایت را مد نظر قرار داده و سپس براساس آن، به ارزشمند بودن محتوا‌های سایت پی خواهد برد. بنابراین نتیجه تولید محتوا با کیفیت و مدت طولانی حضور کاربرد برای مطالعه یا مشاهده آن محتوا، منجر به افزایش رتبه سایت در گوگل خواهد شد.
 

سرعت لود یا باز شدن صفحه

از معیار‌های مهم افزایش رتبه سایت در گوگل، سرعت لود صفحه بوده و به طور معمول کاربران بین 3 تا 5 ثانیه منتظر باز یا لود شدن صفحه سایت خواهند بود. بنابراین در صورتی که سایت در این مدت زمان باز شده و در نتیجه صفحه وب نیاز کاربر را پاسخ دهد، گوگل برای آن سایت اعتبار بیشتر قائل خواهد شد. نتیجه این اعتبار یا امتیار ویژه‌ای که گوگل به سایت عطا خواهد کرد، افزایش رتبه سایت و پیشی گرفتن از رقبا خواهد بود.
 

پروتکل  HTTPS

امنیت و استفاده سایت از پروتکل  HTTPS، برای گوگل بسیار مهم است. سایت‌های مانند: فروشگاه‌های اینترنتی که کاربر جهت حضور در آن باید نام کاربری و رمز عبور استفاده کند، باید گواهینامه ssI را داشته باشند. وجود این گواهینامه، نشان دهنده امنیت و بهره‌مندی سایت از پروتکل  HTTPS است.
 

ریسپانسیو بودن یا نسخه موبایل سایت

گوگل از سال 2015 به بعد معیار ریسپانسیو بودن سایت را در لیست فاکتور‌های افزایش رتبه سایت در گوگل قرار داده است. امروزه تقریبا بیشتر افراد از موبایل یا گوشی هوشمند برای جستجو یک موضوع در گوگل بهره خواهند برد. بنابراین در صورت سازگاری سایت با موبایل، می‌توان از افزایش بازدید آن مطمئن بود. البته صاحبان سایت‌ها به طور مرتب، باید نسخه موبایلی صفحه وب خود را مورد ارزیابی قرار دهند تا از مناسب بودن آن، اطمینان داشته باشند. از نکات مورد توجه در نسخه موبایلی سایت، می‌توان به موارد زیر پرداخت:
·       استفاده از فونت مناسب جهت خواندن محتوا‌های سایت در گوشی تلفن همراه
·       امکان ریسپانسیو شدن در سایر دستگاه‌های الکترونیکی
·       امکان استفاده از منو و همچنین گزینه‌های Call to Action
 

انتشار پست در شبکه‌های اجتماعی

از نظر گوگل انتشار محتوا‌های  سایت در شبکه‌های اجتماعی، تاثیر مستقیم بر سئو سایت یا افزایش رتبه سایت ندارد؛ اما به صورت غیر مستقیم در فرایند بهبود رتبه سایت نقش دارد. البته در صورت استفاده از این معیار رتبه سایت در گوگل علاوه بر لینک دادن شبکه‌های اجتماعی به سایت، محتوا مورد نظر در اختیار کاربران پلتفرم‌های مانند: اینستاگرام قرار خواهد گرفت.
 

جستجوی صوتی

امروزه تقریبا بالای 70 درصد از مردم سراسر دنیا هنگام سرچ یک موضوع، از جستجو صوتی استفاده خواهند کرد. بدون تردید در صورت استفاده از این معیار، می‌توان به افزایش رتبه صفحه وب در گوگل امیدوار بود. طراحان هنگام طراحی سایت، می‌توانند از برنامه‌های مانند: Cortona جهت ارائه خدمات جستجو صوتی به کاربر استفاده کنند. همچنین استفاده از voice search در افزایش رتبه‌ بندی سایت نیز تاثیر دارد.
 

تگ تایتل

گوگل به واسطه تایتل سایت، متوجه موضوع یا مبحث ارائه شده در سایت شده و همچنین تصمیم خود را جهت ارائه رتبه در ازای چه کلمه‌ای، خواهد گرفت. به طور حتم انتخاب تایتل درست برای سایت، باید مناسب با کلمه کلیدی بوده و همچنین فاکتور جذابیت در فرایند انتخاب آن، رعایت شود. از دید بسیاری از متخصصان اولین فاکتور افزایش رتبه سایت در گوگل، مختص تگ تایتل بوده و بنابراین در صورت انتخاب درست، می‌توان از افزایش رتبه سایت اطمینان داشت.
 

انتخاب کلمات کلیدی و کلمات فرعی مناسب

هنگام نوشتن محتوا با کیفیت در انتخاب کلمات کلیدی و فرعی مناسب با موضوع، باید دقت بسیار کرد تا این معیار نقش خود را در افزایش رتبه سایت به درستی ایفا کند. بدون شک آشنایی نویسنده با رفتار کاربرد و هدف او از مطالعه آن مطلب، انتخاب کلمه کلیدی و فرعی مناسب را آسان خواهد کرد.
 

 فاکتور گوگل در رتبه‌ دادن

 

مزیت افزایش رتبه سایت در گوگل

امروزه با توجه به افزایش تعداد سایت‌ها و همچنین بالا رفتن رقابت در بین آن‌ها، رتبه سایت در گوگل بسیار با اهمیت خواهد بود؛ زیرا رتبه سایت تاثیر مستقیمی بر میزان کسب درآمد دارد. به عبارتی دیگر هر اندازه رتبه سایت بالا‌تر باشد، به همان اندازه درآمد کسب شده از سایت نیز افزایش پیدا خواهد کرد. صاحبان سایت‌‌ها به ویژه فروشگاه‌های اینترنتی با استفاده از روش‌های سئو، مسیر افزایش رتبه در گوگل را هموار خواهند کرد تا علاوه بر دست‌یابی به این مزیت بالا رفتن رتبه سایت، از مزایا دیگر آن نیز بهره‌مند شوند.
 اما از مزیت‌های اصلی افزایش رتبه سایت، می‌توان به لیست زیر اشاره کرد:
·       بدون شک در صورت افزایش رتبه سایت در فضای وب، گوگل اعتبار بیشتری برای آن صفحه قائل خواهد شد. بالا رفتن رتبه سایت در فضای گوگل، منجر به جذب اعتماد بیشتر کاربران شده و نتیجه تعامل بیشتر با کاربران، باعث بالا رفتن اعتبار سایت خواهد شد.
·       کاربران اینترنت هنگام سرچ یک موضوع، صفحات یا سایت‌های اول گوگل را باز کرده و در نتیجه حضور این عزیزان، میزان بازدید سایت افزایش پیدا خواهد کرد. بنابراین در صورتی که سایت در زمینه فروش کالای مانند: لباس یا کفش طراحی شده باشد، این مسئله نقش مهمی در فرایند فروش آن محصولات ایفا خواهد کرد.
·       افزایش رتبه سایت در فضای گوگل، باعث دریافت بیشتر کلیک شده و نتیجه افزایش کلیک‌ها سایت، نقش مهمی در ثابت ماندن رتبه صفحه وب ایفا خواهد کرد. به عبارتی دیگر هر اندازه تعداد کلیک‌های سایت افزایش پیدا کند، به همان اندازه بر بالا رفتن رتبه سایت در گوگل تاثیر خواهد گذاشت.
·       مزیت اصلی افزایش رتبه سایت یا صفحه وب در گوگل، دستیابی به درآمد بیشتر خواهد بود. بدون شک دلیل اصلی سایت‌های هنگام استفاده از معیار‌های تاثیرگذار بر رتبه‌ بندی در گوگل، افزایش درآمد است.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا