بازی

معرفی سریال آدم درست را راه بده (Let the Right One In)

معرفی سریال آدم درست را راه بده (Let the Right One In)

در سال ۲۰۰۴ یک نویسنده سوئدی به نام جان ایواید لیندکویست رمان ترسناکی با نام Let the Right One In را چاپ کرد که سبکی خون آشامی داشت. این رمان حول محور ارتباط یک پسر ۱۲ ساله به نام اسکار و همچنین یک کودک خون آشام به نام الی (با چند قرن سن) می‌چرخد. داستان این رمان در اوایل دهه ۱۹۸۰ و بخش سطح پایینی از استکهلم جریان دارد. موضوع این داستان بیشتر از هر چیزی تلاش می‌کند تا جنبه‌های تاریک بشریت و مشکلاتی مانند اضطراب وجودی، انزوای اجتماعی، تک والدی، طلاق، اعتیاد به الکل، قلدری در مدرسه، تعرض به کودکان، خودزنی، قتل و غیره را شرح دهد.

این رمان چندین بار مورد اقتباس قرار گرفت؛ دو فیلم سینمایی، یک نمایش و یک اثر تلویزیونی براساس آن ساخته شد. حتی یک بار دیگر هم در سال ۲۰۱۷ قرار بود شرکت تی‌ان‌تی سریالی را براساس این رمان بسازد اما فقط در حد همان قسمت آزمایشی پیش رفت و متوقف شد. اولین‌بار در سال ۲۰۰۸ یک کارگردان سوئدی به نام توماس آلفردسون داستان این رمان را در قالب یک اثر سوئدی اقتباس کرد. بعد از ۲ سال، نسخه دیگری توسط مت ریوز ساخته و با نام Let Me In (بگذار وارد شوم) روی پرده سینماها نمایش داده شد. بعد از گذشت ۱۱ سال، دوباره سازندگان به سراغ آن رفتند تا این داستان را باری دیگر با نام Let the Right One In اقتباس کنند.

دمیان بیچیر و مدیسون تیلر بیز در سریال Let the Right One In

اوایل سال ۲۰۲۱ شبکه شوتایم ساخت یک قسمت آزمایشی از این سریال را در دستور کار قرار داد. بعد از چند ماه، این شبکه به ادامه ساخت سریال فرد درست را راه بده چراغ سبز نشان داد و قرار شد که ۱۰ قسمت برای فصل ابتدایی ساخته شود. دمیان بیچیر در نقش مارک کین، آنیکا نونی رز در نقش نائومی کول، گریس گامر در نقش کلیر لوگان، مدیسون تیلور بیز در نقش النور کین، ایان فورمن در نقش آیزیا کول و غیره به‌عنوان بازیگران اصلی این سریال ترسناک و روانشناختی ایفای نقش می‌کنند. منتقدانی هم که این اثر را تماشا کرده بودند، میانگین امتیاز نسبتا متوسطی را برایش ثبت کردند.

به‌گفته‌ی آنها سریال Let the Right One In به هیچ عنوان به پای نسخه سینماییِ اول نمی‌رسد اما اینطور هم نیست که بگوییم هیچ لذتی را فراهم نمی‌کند؛ برعکس، بینندگانی که این ماجراجویی خون آشامی را به خانه و تلویزیون‌های خود دعوت می‌کنند، می‌توانند بازی‌های بسیار جذابی از بازیگران ببینند و حسابی سرگرم شوند. البته از طرف دیگر، برخی منتقدان هم اعتقاد داشتند که ساخت یک نسخه‌ی دیگر از این داستان، هیچ ضرورتی نداشت و همان دو نسخه‌ی سینمایی، برای انتقال این ماجراجویی کافی بود. اما درهرصورت باز هم دلیل بر این نمی‌شود که ما یک اثر خون آشامی جذاب دیگر را تماشا نکنیم و از آن لذت نبریم.

اعضای خانواده کول در حال صحبت با هم در سریال Let the Right One In

داستان سریال Let the Right One In حول محور مارک و دخترش النور می‌چرخد. ۱۰ سال پیش اگر آن‌ها را می‌دیدید، زندگی بی‌نقص و بسیار زیبایی داشتند؛ مادر النور هنوز زنده بود و همه چیز روند طبیعی خود را داشت. تا اینکه النور در یک حادثه ناگهانی، تبدیل به خون آشام می‌شود؛ اتفاقی که زندگی بی‌نقص آن‌ها را ازاین‌رو به آن رو کرد. حالا بعد از گذشت ۱۰ سال، دیگر نمی‌توان آن‌ها را با قبل مقایسه کرد؛ مادر النور دیگر زنده نیست، این دختر کوچک در سن ۱۲ سالگی (احتمالا برای همیشه) گیر کرده است و پدر او به هر دری می‌زند تا گرسنگی دخترش را برطرف کند و در عین حال راه درمانی برایش پیدا کند.

النورِ کوچک زندگی بسیار محدود و بسته‌ای دارد و فقط می‌تواند در ساعات تاریکی از خانه بیرون برود؛ تمام روز هم درحالی‌که پدرش سخت مشغول کار کردن و زنده نگه داشتنِ جفتشان است، زمان خود را در خانه می‌گذراند. آن‌ها پیش از این، مدام در حال جابه‌جایی بودند؛ زیرا مارک مدام در حال تحقیق بود تا ببیند که در کدام شهر قتل‌های زنجیره‌ای رخ می‌دهد (برای اینکه کسی به خون آشام بودن دخترش شک نکند) یا سرنخی از اینکه چه کسی دخترش را به خون آشام تبدیل کرده، پیدا کند. آن‌ها بالاخره تصمیم می‌گیرند تا شهر قدیمی خود بازگردند؛ زیرا یک سری قتل‌های عجیب و غریب زنجیره‌ای در این شهر رخ می‌دهد.

النور در حال گاز گرفتن گردن آیزایا در سریال Let the Right One In

مارک اطمینان دارد که این بار شرایط متفاوت خواهد بود. زیرا فکر می‌کند هم می‌تواند به‌راحتی برای دخترش خون پیدا کند، هم مسبب خون آشام شدن او را شناسایی کند و هم عزیزانی را دارد که در این شرایط سخت کنارش باشند. در سوی دیگر داستان، پسربچه‌ای به نام آیزایا وجود دارد که عاشق تردستی و شعبده‌بازی است. این پسربچه به خاطر مهارتی که در این کار دارد، همیشه تنها و در انزوا است؛ زیرا مدام مورد آزار و اذیت دیگران قرار می‌گیرد و هیچکس دوست ندارد با او دوست باشد. به همین دلیل، کم کم النور و آیزایا به هم نزدیک می‌شوند و ارتباط دوست‌داشتنی‌ای بین آن‌ها شکل می‌گیرد.

سوالی که ممکن است همان ابتدای سریال برایتان پیش بیاید این است که قسمت اول، مثل خیلی مجموعه‌های دیگر واقعا خوب و جذاب است؛ آیا می‌توان به قسمت‌های بعدی امیدوار بود؟ آیا قسمت‌های بعدی افت می‌کند و جذابیت خود را از دست می‌دهد؟ داستان به مرور زمان بهبود پیدا خواهد کرد؟ اما می‌توانید مطمئن باشید که از تماشای آن لذت می‌برید و پشیمان نمی‌شوید؛ البته اگر به این دسته سریال‌ها و داستان‌ها علاقه دارید و غیرواقعی بودن ژانر آن خیلی در ذوق شما نمی‌زند. حالا اگر از علاقمندان به این سریال‌ها و ژانر خون آشام و داستان‌های این چنینی هستید، اصلا سه سریال زیر را از دست ندهید؛ زیرا کاملا باب میل خودتان است.


سریال های شبیه سریال آدم درست را راه بده

نینا دوبرو پاول وسلی در کاور سریال The Vampire Diaries

سریال The Vampire Diaries

سریال خاطرات خون‌آشام

  • بازیگران: نینا دوبرو، پاول وسلی و ایان سامرهالدر
  • سال پخش: ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۷
  • ژانر: فانتزی، درام و ترسناک

خلاصه داستان: استیفن و دیمن سالواتور بعد از چندین قرن درگیری و دعوا به شهر اصلی خود یعنی مستیک فالز در ویرجینیا بازمی‌گردند. استیفن که برادر فداکار، شجاع و سراسر عذاب وجدان است، با یک دختر دبیرستانی به نام الینا گیلبرت برخورد می‌کند و بلافاصله عاشق او می‌شود. این در حالی است که دیمن، برادر جذاب اما خطرناک و خودخواه، به‌دنبال همین دختر افتاده است تا از برادرش انتقام بگیرد؛ برای اینکه در سال ۱۸۶۴، او را تبدیل به خون آشام کرده بود.


کاترین مک‌نامارا و دومینیک شروود در سریال Shadowhunters

سریال Shadowhunters

سریال شکارچیان سایه

  • بازیگران: کاترین مک‌نامارا، دومینیک شروود و آلبرتو روزند
  • سال پخش: ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹
  • ژانر: فانتزی، درام و اکشن

خلاصه داستان: کلاری فری یک نوجوان عادی است که با مادرش در بروکلین زندگی می‌کند. یک روز او متوجه می‌شود که از نسل شکارچیان سایه است؛ انسان‌هایی که با خون فرشته متولد شدند و برای محافظت از دنیای ما از دست شیاطین، مبارزه می‌کنند. کلاری، بعد از اینکه متوجه ربودن مادرش می‌شود، با سه شکارچی سایه به نام جیس، الک، ایزابل و دوست صمیمی خود یعنی سایمون متحد می‌شود. آن‌ها به ماجراجویی برای پیدا کردن مادر کلاری و بازیابی گذشته‌اش می‌روند.


شخصیت رز به همراه دیگر نگهبانان دامپیر در سریال Vampire Academy

سریال Vampire Academy

سریال آکادمی خون آشام

  • بازیگران: سیسی استرینگر، دنیلا نیوز و کرون مور
  • سال پخش: ۲۰۲۲
  • ژانر: فانتزی و درام

خلاصه داستان: در دنیایی پر از امتیاز و زرق و برق، دوستی دو دختر جوان از طبقات مختلف، شرایط را چندین برابر برایشان سخت‌تر می‌کند؛ زیرا آن‌ها باید خود را برای اتمام دوره تحصیلی و ورود به جامعه خون آشام‌های سلطنتی آماده کنند.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا