سایت خبری
famaserver
  • صفحه نخست
  • تکنولوژی
  • علم و دانش
  • بازی
  • فناوری
  • اینترنت
  • موبایل
سایت خبری
برترین عناوین خبری
  • خرید بیمه: سنتی یا آنلاین؟ کدامیک تجربه بهتری برای مشتریان ایجاد می‌کند؟

سرتیتر خبرها

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

با آیفون ۱۷ دیگر عکس‌های سلفی خراب نمی‌شود!

2 ماه پیش
معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

معیوب‌ترین گوشی‌های هوشمند جهان؛ آیفون و سامسونگ در میانه جدول خرابی

2 ماه پیش
جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

جنجال خط و خش‌های آیفون ۱۷؛ اپل علت واقعی را توضیح داد

2 ماه پیش
شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

شارژ ۸۰ درصدی باتری: افسانه یا واقعیت؟ (تحلیل علمی)

2 ماه پیش
آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

آموزش: دلیل کند شدن و ری‌استارت مداوم گوشی‌های اندرویدی چیست؟

2 ماه پیش
وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

وان‌پلاس ۱۵: تاریخ عرضه جهانی و مشخصات فنی فاش شد

2 ماه پیش
قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

قیمت مقرون به صرفه آیفون ۱۷ در آمریکا

2 ماه پیش
چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

چرا باید حالت هواپیما را در گوشی فعال کنیم؟ مزایا و کاربردهای شگفت‌انگیز

2 ماه پیش
کاهش 20 درصدی واردات تلفن همراه در 5 ماهه امسال

کاهش ۲۰ درصدی واردات تلفن همراه در ۵ ماهه امسال

2 ماه پیش
۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

۵ عادت مخرب که گوشی هوشمند شما را نابود می‌کند

2 ماه پیش

معرفی بازار خرید اجتماعی «شیریک»: استارتاپی برای خرید شریکی و به صرفه

زمان انتشار: 11 ژانویه 2022 ساعت 13:59

دسته بندی: اینترنت

شناسه خبر: 4198

زمان مطالعه: 13 دقیقه

معرفی بازار خرید اجتماعی «شیریک»: استارتاپی برای خرید شریکی و به صرفه

معرفی بازار خرید اجتماعی «شیریک»: استارتاپی برای خرید شریکی و به صرفه

پلتفرم خرید اجتماعی شیریک از سال 99 فعالیت خود را با هدف ایجاد بازار آنلاین از تولید به مصرف آغاز کرد. به گفته مدیرعامل این مجموعه، آن‌ها با ارائه راهکارهای نوین بستری را برای عرضه کالا با قیمت عمده و منصفانه فراهم ساخته‌اند که با حذف واسطه‌ها محقق می‌شود. 

با شیوع کرونا در دنیا شاهد گسترش فرهنگ خرید آنلاین در میان مردم سراسر جهان و بالاخص ایران بودیم. افراد به راحتی و بدون دغدغه‌های همیشگی چون ترافیک، اتلاف وقت و خطر ابتلا به بیماری‌ها ناشی از حضور در مراکز تجمعی؛ به راحتی می‌توانند نیازهای خود را از طریق پلتفرم‌های فروش آنلاین رفع کنند.

پلتفرم «شیریک» نیز یکی از هزاران فروشگاه آنلاین است که سعی در ارائه تجربه خرید اینترنتی متفاوت دارد. داستان راه‌اندازی این مجموعه اگرچه به ماه‌های پیش از کرونا باز می‌گردد اما راه‌اندازی محصول و ارائه خدمات به مشتریان از ابتدای سال 1399 آغاز شده است.

«بهمن خورسندی»، مدیرعامل و هم‌‌بنیان‌گذار و «امیرحسین خوشبین» هم‌‌بنیان‌گذار شیریک در گفتگو با بیکینگ به ماجرای راه‌اندازی این پلتفرم، مزیت این فروشگاه نسبت به سایر رقبا و برنامه‌های آتی‌شان سخن گفتند.

پلتفرم شیریک

به گفته خورسندی شیریک توسط مدیران بامیلو راه‌اندازی شده و ایده آن برگرفته از پلتفرم Pinduoduo است. این پلتفرم در حال حاضر بزرگترین بازار «خرید اجتماعی» و بازار آنلاین محصولات کشاورزی در چین به حساب می‌آید:

«هم‌بنیان‌گذاران شیریک در آخرین حراجمعه برگزار شده توسط بامیلو، که به اواخر سال 97 باز می‌گردد، با مدل پیندودو آشنا می‌شوند. در سال 98 پس از تحقیق و تحلیل لازم برای آشنایی با این مدل، از اواسط 98 کار توسعه اپلیکیشن خرید اجتماعی شیریک کلید خورده و از فروردین 99 نیز راه‌اندازی می‌شود.»

اما هم‌زمانی راه‌اندازی شیریک با کرونا نه تنها به این شرکت آسیب نزد بلکه مزایایی نیز برای آن‌ها داشت. خوشبین اعتقاد دارد امکان دورکاری نیروها و تسریع در جا انداختن فرهنگ خرید آنلاین، از جمله نتایج مثبت کرونا برای شیریک بود.

خرید شریکی در شیریک

کالاها در شیریک با دو قیمت خرید یک نفره و دو نفره به کاربران نمایش داده می‌شود. اگر کاربر به دنبال خرید یک نفره باشد، کالا را با قیمتی بالاتر اما منصفانه دریافت خواهد کرد که به گفته شیریک، باز هم از سایر فروشگاه‌های آنلاین پایین‌تر است.

اما سود اصلی خریداران در شیریک، انتخاب روش خرید دو نفره است. در این حالت کاربر با قیمتی پایین‌تر و در واقع به قیمت عمده می‌تواند کالای مورد نظر خود را خریداری کند، اما به شرطها و شروطها.

در خرید دو نفره بایستی یک فرد دیگر نیز محصول مورد نظر شما را خریداری کند. این روش خرید 4 حالت متفاوت دارد. در حالت اول کاربر پس از ثبت سفارش خود، لینک کالای انتخابی را با سایر دوستان و آشنایان خود به اشتراک می‌گذارد و منتظر قبول دعوت حداقل یکی از آن‌ها در بازه زمانی 24 ساعت تعیین شده می‌ماند تا خریدش نهایی شود.

در روش دوم افراد می‌توانند از کوپن‌هایی که شیریک در اختیارشان می‌گذارد استفاده کنند. کوپن‌هایی که در تعداد مختلف در پنل کاربری برای فروش قرار داده شده است. با استفاده از یک کوپن بدون انتظار برای قبول دعوت کاربر می‌توان خرید خود را نهایی کرد.

معرفی بازار خرید اجتماعی «شیریک»: استارتاپی برای خرید شریکی و به صرفه

در حالت سوم پس از انتخاب محصول، لیستی از کاربران در انتظار برای خرید دونفره نمایش داده می‌شود که افراد می‌توانند با استفاده از کوپن‌های خود، به یکی از این افراد در حال انتظار بپیوندند و خرید را نهایی کنند.

آسان ترین روش خرید دونفره، مربوط به ورود فرد از طریق لینک اشتراک ‌گذاری شده دوستانش است. کافی‌است بر روی لینک ارسال شده کلیک کرده و خرید را ثبت کنند. با این انتخاب، علاوه بر اشتراک در خرید دونفره با دوستانشان و نهایی کردن خرید آن‌ها، کالای مورد نظر خود را نیز به قیمت عمده دریافت خواهند کرد.

شیریک؛ بازار مجازی از تولید به مصرف

گستره محصولات شیریک متنوع بوده و به گفته مدیرعامل این مجموعه آن‌ها تلاش کرده‌اند در تمام دسته‌بندی‌های شناخته شده در اکثر فروشگاه‌های اینترنتی، محصولات خود را عرضه کنند؛ اگرچه تاکید بیشتر آن‌ها روی ارائه «میوه» است:

«میوه در مدل کسب‌وکاری ما بسیار جذاب است و دلیل آن نیز به نیاز دائمی افراد و بازگشت به فروشگاه برای خرید میوه، قیمت پایین و وجود واسطه‌های بسیار در این حوزه باز می‌گردد؛ که به دنبال حذف این واسطه‌گری‌ها هستیم.»

انواع میوه و سبزیجات، کالاهای متنوع سوپرمارکتی، گل و گیاه، آرایشی و بهداشتی، مد و لباس، خانه و آشپزخانه، ابزار آلات و لوازم خودرو، صنایع دستی، کتاب، لوازم التحریر و اسباب بازی و لوازم کودک از جمله کالاهایی است که در شیریک عرضه می‌شود.

آنطور که خورسندی به بیکینگ گفت آن‌ها توانسته‌اند در کمپین شب یلدایی خود، به رکورد فروش یک و نیم تن میوه در یک روز دست پیدا کنند. رقمی که شاید در نگاه اول بالا نبوده اما با توجه به آمار فروش رقبای اصلی آن‌ها، اعداد و ارقام قابل توجهی است.

معرفی بازار خرید اجتماعی «شیریک»: استارتاپی برای خرید شریکی و به صرفه

اما در حالی که صدها فروشگاه آنلاین در کشور وجود دارد، افراد چرا برای خرید، شیریک را انتخاب می‌کنند؟ مدیرعامل شیریک در پاسخ به این سوال بیکینگ گفت:

«ارزش پیشنهادی اصلی شیریک، بحث قیمت محصولات است. با توجه به اینکه تولید کننده و مصرف کننده نهایی به صورت مستقیم با هم در ارتباط هستند، محصولات با قیمت عمده در اختیار خریداران خرد قرار می‌گیرد. شیریک نیز هیچ کمیسیونی در این زمینه دریافت نمی‌کند.»

به گفته وی در آینده‌ای نزدیک با توسعه قابلیت‌های جدید در شیریک، کاربران علاوه‌ بر تجربه خرید، یک تجربه سرگرمی نیز خواهند داشت و با مجموعه‌ای از گیمیفکشن‌ها سرگرم خواهند شد. هم بنیان‌گذار شیریک در این باره بیشتر توضیح داد:

«مدل کسب‌وکاری ما براساس تجارت اجتماعی (Social Commerce) است که هنوز کامل نشده است. محصولات شیریک برای کاربران شخصی‌سازی خواهد شد و برای دریافت کالا با قیمت مناسب‌تر، راه‌های متنوع‌تری به او پیشنهاد خواهد شد. به طور مثال کاربران با آوردن چند کاربر دیگر خریدی رایگان خواهند داشت یا با اشتراک گذاری در شبکه‌های اجتماعی مختلف، تخفیف‌های متنوعی بگیرند.»

از برنامه درآمدزایی تا برنامه توسعه‌ای

بنابه گفته مدیرعامل شیریک، آن‌ها هیچ کمیسیونی برای اتصال تولیدکننده و مصرف کننده دریافت نمی‌کنند؛ پس برنامه درآمدزایی این پلتفرم چیست؟ خورسندی در پاسخ به این سوال بیکینگ گفت:

«درآمدزایی اصلی ما هنوز شروع نشده است. برنامه داریم تا همانند پلتفرم‌های آگهی آنلاین که برای دیده شدن بیشتر آگهی‌های کاربران به ارائه سرویس‌های پولی و اختیاری روی آورده‌اند؛ با بالا رفتن تعداد محصولات و فروشنده‌ها در شیریک از این روش برای درآمدزایی استفاده کنیم.»

به گفته او البته این مدل درآمدی از یک سال آینده محقق خواهد شد. البته در کنار آن، فروش کوپن‌ها یکی دیگر از راه‌های درآمدزایی شیریک است.

خورسندی در پایان به بحث گسترش فعالیت شیریک در سراسر کشور اشاره کرد و آن را یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایشان اعلام کرد: «از اول برایمان اهمیت داشت که برخلاف سایر فروشگاه‌ها بتوانیم در زمینه فروش میوه به کل کشور خدمات ارائه دهیم. اما این مهم نیاز به یک سری زیرساخت‌ها از نظر لجستیکی و… داشته که با توسعه پنل فروشندگان، می‌توانیم تا آخر سال کارهای مقدماتی گسترش خدمات شیریک در کل ایران را کلید بزنیم.»

مجله خبری بیکینگ

برچسب ها
برچسب‌ها فروشگاه آنلاین
اشتراک گذاری

اخبار مرتبط

  • بر بازدید ترین ترند شبکه های اجتماعی 1 روز پیش
  • فیلترشکن، آفتی پنهان برای اینترنت کشور
    فیلترشکن، آفتی پنهان برای اینترنت کشور 2 ماه پیش
  • وزیر ارتباطات: با افزایش نامتعارف قیمت تعرفه‌های اینترنتی مخالفیم
    وزیر ارتباطات: با افزایش نامتعارف قیمت تعرفه‌های اینترنتی مخالفیم 2 ماه پیش
  • قطع اینترنت فیبرنوری در  افغانستان باعث اختلال در خدمات بانکی شد
    قطع اینترنت فیبرنوری در افغانستان باعث اختلال در خدمات بانکی شد 2 ماه پیش

دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دسته بندی موضوعات

  • ارتباطات 160
  • امنیت 293
  • اینترنت 3435
  • بازی 8814
  • برنامه نویسی 34
  • تبلیغات 21
  • تکنولوژی 29541
  • دانش‌بنیان 1
  • رمز ارز 1252
  • سیستم عامل 203
  • شبکه اجتماعی 622
  • علم و دانش 14927
  • فناوری 7413
  • کاریکاتور 556
  • کسب و کار 670
  • موبایل 724
  • میزبانی وب 40
  • نرم افزار - سخت افزار 413

جدیدترین مقالات

  • افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد
    افزایش راندمان کاری با طراحی دکوراسیون اداری استاندارد 15 ساعت پیش
  • بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟
    بلیط اتوبوس تهران انزلی چطور در تعطیلات به موقع رزرو کنیم؟ 15 ساعت پیش
  • کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟
    کاربرد جت پرینتر لیزری در صنایع مختلف چیست؟ 15 ساعت پیش
  • چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟
    چرا قیمت بک لینک‌ها متفاوت است و چه عواملی بر آن تاثیر می‌گذارند؟ 15 ساعت پیش
  • بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف
    بهترین گوشی‌های گیمینگ در قیمت‌های مختلف 15 ساعت پیش

لینکهای پیشنهادی

سرور مجازی | خرید هاست | دانلود نرم افزار | کلاس آنلاین | رپورتاژ خارجی

میزبانی در هاست ویندوز فاماسرور