بازی

مشکلات توسعه بازی Fable به دلیل اختلاف داخلی در استفاده از انجین

مشکلات توسعه بازی Fable به دلیل اختلاف داخلی در استفاده از انجین

رویداد گیم اواردز امسال با نمایش‌ها و معرفی‌های بسیاری از سوی شرکت‌های مختلف بازی‌سازی همراه بود. بااین‌حال غیبت آثار ایکس باکس و شرکت مایکروسافت در این رویداد به چشم طرفداران آمد. این شرکت بازی‌های بزرگی به مانند Starfield و Redfall را که در نیمه اول سال ۲۰۲۳ منتشر خواهند شد، در دست تولید دارد و هنوز هیچ اخبار جدیدی از آن‌ها منتشر نشده است. در همین حال چند انحصاری دیگر به مانند Senua’s Saga: Hellblade 2، بازی Contraband، ایندیا ناجونز، Avowed، فیبل و سایر بازی‌های انحصاری ایکس باکس نیز جزئیات جدیدی را در اختیار طرفدارها نگذاشته‌اند.

اخیرا جز کوردن از رسانه‌ی Windows Central در مقاله‌ای جدید در مورد این موضوع صحبت کرد و در ادامه اطلاعات جالبی از آشفتگی روند توسعه‌ی Fable را فاش کرد. کوردن توضیح داد که بعضی از توسعه‌دهندگان، قوانین مایکروسافت در مورد فعالیت پیمانکاران خارجی را مقصر می‌دانند که هم سبب سرگردانی‌های غیرضروری شده است و هم کاری می‌کند پروژه‌ها، کارکنان کلیدی خود را بیش از حد معمول از دست بدهند.

شخصیت اصلی بازی Fable و انعکاس شیطانی او

بااین‌حال به نظر می‌رسد که برخی اختلاف‌ها در سیاست‌های داخلی تیم توسعه در مورد انجین بازی‌سازی نیز وجود دارند. این اختلاف‌ها به مشکلات توسعه برای دو بازی Halo Infinite و Fable منجر شده است. به نظر می‌رسد مایکروسافت ترجیح می‌دهد به‌جای استفاده از یک موتور دیگر به مانند آنریل انجین، از ابزارهای داخلی خود استفاده کند؛ بنابراین پیمانکاران خارجی باید برای کار با این ابزارها آموزش ببینند و وقتی پروژه را به‌دلیل سیاست‌های مایکروسافت در میانه راه رها می‌کنند، مشکلات بیشتری ایجاد می‌شود.

مشکلات بازی Halo Infinite در زمان عرضه به خوبی مستند هستند، اما فاش شدن مشکلات در توسعه‌ی ریبوت Fable تا حدودی جدید است. کوردن در ماه ژوئن گفته بود که گزارش‌ها در مورد نگرانی‌های مربوط‌به این بازی نقش‌آفرینی فانتزی بیش از حد معمول است. وی در آن زمان باور داشت که توسعه‌ی بازی به خوبی پیش می‌رود. با اینکه روند کلی توسعه‌ی Fable می‌تواند خوب باشد، اما احتمال دارد تاکید مایکروسافت بر استفاده از ابزار داخلی و استفاده از پیمانکاران خارجی باعث تاخیرهای غیرضروری شود. بازی Fable در حال حاضر برای کامپیوتر و ایکس باکس سری ایکس | ایکس باکس سری اس در حال توسعه است.

شما می‌توانید نظرات خود درباره‌ی جدیدترین اخبار بازی فیبل را با ما به اشتراک گذارید.


مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا