لوییس همیلتون میخواهد نمونه مدرن فراری F40 را بسازد

لوییس همیلتون میخواهد نمونه مدرن فراری F40 را بسازد
وقتی لوئیس همیلتون با مرسدس در فرمول یک قهرمانی میکرد، علاقهی خود را به توسعهی یک نسخهی ویژه از ابرخودرو AMG One اعلام کرد؛ اما موضوع مذکور به سال ۲۰۱۹ برمیگردد و از آن زمان هیچ خبری از نسخهی اختصاصی این هایپرکار با پیشرانهی فرمول یک منتشر نشده بود. اکنون همیلتون بهعنوان رانندهی تیم فراری، میگوید که دوباره به همکاری برای ساخت یک خودروی خیابانی با نشان فراری علاقه دارد. او حتی نامی هم برای آن انتخاب کرده است: F44.
به گزارش Motorsport، همیلتون گفته است میخواهد در توسعهی یک نسخهی خیابانی سوپراسپرت فراری که ادای دینی به مدل F40 باشد، مشارکت کند. ساخت جانشینی شایسته برای این سوپراسپرت افسانهای کار سادهای نیست، نه فقط به دلیل اهمیت آن در تاریخ فراری، بلکه چون F40 آخرین مدلی بود که انزو فراری شخصاً قبل از مرگش در سال ۱۹۸۸ تأیید کرد.
همیلتون میگوید: «یکی از کارهایی که واقعاً دوست دارم انجام دهم، طراحی یک فراری است. میخواهم یک F44 بسازم. پایهی کار را F40 قرار میدهم، با دندهی مکانیکی واقعی؛ پروژهای که در سالهای آینده روی آن کار خواهم کرد.»
انتخاب F40 تعجبآور نیست. همیلتون در اولین روز رسمی حضورش در فراری، کنار این خودروی V8 در مارانلو عکس گرفت. حتی قبل از تغییر تیم، همیلتون با درآمد خود مجموعهای چشمگیر از فراریها از جمله 599 GTO و لافراری بههمراه نسخههای کابریو آنها را جمعآوری کرده بود. اگرچه F40 اکنون در گاراژ او نیست، اما گزارشها حاکی است که لاندو نوریس، رقیب همیلتون در مکلارن، یکی از ۱۳۱۱ دستگاه تولیدشده بین سالهای ۱۹۸۷ تا ۱۹۹۲ را در اختیار دارد.
درحالیکه ایدهی همیلتون احتمالاً در نگاه اول تنها یک آرزوی شخصی به نظر برسد، گزارشها نشان میدهند که فراری بهطور جدی در حال بررسی احیای مدل F40 است. چند ماه پیش، مجلهی تاپگیر ادعا کرد این خودرو احتمالاً به جمع مدلهای بسیار محدود سری Icona بپیوندد؛ مجموعهای که پیشتر میزبان مدلهای Monza SP1/SP2 و Daytona SP3 بود. شایعات نشان میدهد خودرو مذکور نه بر پایهی F80 جدید، بلکه بر اساس شاسی لافراری ساخته خواهد شد و از بخش هیبریدی پیشرانهی V12 خود صرفنظر خواهد کرد.
فراری پیشتر هم به F40 ادای احترام کرده است. در سال ۲۰۱۸، این شرکت خودروسازی مدل SP38 را بهعنوان یک پروژهی تکنمونهای بر پایهی 488 GTB رونمایی کرد. پروژهی سفارشی مذکور که به درخواست «یکی از وفادارترین مشتریان فراری» ساخته شده بود، از طراحی یکی از نمادینترین خودروهای دههی ۸۰ میلادی الهام گرفته بود.
اوج لذت و هیجان؛ تجربه رانندگی با یکی از خاصترین خودروهای فراری [تماشا کنید]
خوشصداترین فراری دنیا، آن خودرویی نیست که فکرش را میکنید
البته اکنون آنچه همیلتون پیشنهاد میدهد و آنچه گزارشها از آن حکایت دارند، چیزی فراتر از این است؛ یک ادای احترام تمامعیار به F40 که احتمالاً در آیندهی نزدیک شاهد آن باشیم.