لجستیک ایران در آستانه بلوغ دیجیتال؛ روایت عددهای دیجیاکسپرس در سال ۱۴۰۳

لجستیک ایران در آستانه بلوغ دیجیتال؛ روایت عددهای دیجیاکسپرس در سال ۱۴۰۳
دیجیاکسپرس، بازوی لجستیکی گروه دیجیکالا، در گزارش عملکرد سال ۱۴۰۳ خود تصویری روشن از تحول زیرساختهای حملونقل دیجیتال در ایران ارائه داده است؛ تحولی که نشان میدهد لجستیک کشور به مرحلهای تازه از بلوغ دیجیتال نزدیک شده است.
دادههای این گزارش، از رشد حجم مرسولهها تا کاهش زمان تحویل و توسعه شبکه انسانی، حکایت از گذار اکوسیستم تجارت الکترونیک ایران از فاز «رساندن سریع» به فاز «مدیریت هوشمند و مقیاسپذیر» دارد.
افزایش مقیاس، حفظ سرعت
بر اساس این گزارش، دیجیاکسپرس در سال ۱۴۰۳ بیش از دهها میلیون مرسوله را در سراسر کشور جابهجا کرده و در ۹۵ درصد موارد، تحویل بهموقع را محقق کرده است. در سالی که گذشت ناوگان اکسپرس ۵۴.۶ میلیون کیلومتر پیمایش کردهاند و بیش از ۳۴ میلیون بسته را به دست مشمتراین رساندند.
رشد چشمگیر حجم بستهها در عین حفظ کیفیت و سرعت، نشان میدهد که زیرساخت لجستیکی گروه دیجیکالا توانسته با افزایش تقاضای خرید آنلاین همگام شود.تهران پرارسال ترین شهر ایران بود و نزدیک به ۱۶ میلیون بسته را در سال گذشته شهروندان تهرانی دریافت کردهاند. بعد از تهران بیشترین ارسالها به شهرهای کرج، اصفهان، مشهد، رشت و تبریز بوده است.
بیشترین تعداد بسته ارسالی در یک روز به ۲۷ بهمن ۱۴۰۳ اختصاص دارد که نزدیک به ۱۵۰ هزار بسته به دست مشتریان رسید و و اساسا باید گفت ۹ میلیون و پانصد هزار بسته در فصل زمستان به دست صاحبین خود رسیدند. گفتنیست دیجی اکسپرس اعلام کرده بیش از ۹۵ درصد بستهها به موقع به دست مردم رسیدهاند.















