هاست پرسرعت
تکنولوژی

قیمت نرم افزار CRM چقدر است؟

قیمت نرم افزار CRM چقدر است؟

خرید بلیط هواپیما از سفرمارکت

در حال حاضر در دنیای کسب‌وکارها نرم افزار CRM یا نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری عبارت آشنایی است. دلیلش آن است که مشتری‌ها از اهمیت بالایی برخوردارند و هیچ کسب‌وکاری بدون پایگاه مشتری‌های خود وجود نخواهد داشت. به همین علت است که در حال حاضر صاحبان بسیاری از کسب‌وکارها به استفاده از این سیستم روی آورده اند. در این گزارش می خواهیم به بررسی این نرم افزار و قیمت آن در ایران بپردازیم. با ما همراه باشید.

اگر نمی دانید CRM چیست اینجا را بخوانید.

نرم افزار CRM چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

سیستم CRM مزایای بسیار زیادی را برای صاحبان کسب‌وکارها به همراه دارد. بر اساس بررسی‌های انجام شده اولین ویژگی مورد درخواست کاربران از یک نرم‌افزار CRM مدیریت تماس است که مورد تقضای 80 درصد از خریداران این سیستم قرار دارد. ردیابی تعاملات مشتری 80 درصد از درخواست‌های کاربران و برنامه‌ریزی وظایف و تنظیم یادآورها 75 درصد از تقاضای کاربران را به خود اختصاص داده است. با این حال باید بدانیم که مزایای سیستم مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب‌وکارها از این حد فراتر است. برخی از این ویژگی‌ها را می‌توانید در اینجا ببینید:

  • ابزارهای موجود در این سیستم کمک می‌کند تا درآمدتان را افزایش دهید.
  • با استفاده از نرم افزار CRM می‌توانید کاریز فروشتان را مدیریت کرده و سرنخ‌های بیشتری را جذب و پرورش دهید.
  • وقتی CRM داشته باشید می‌توانید کمپین‌های بازاریابی بهتری ایجاد کنید.
  • مدیریت بهتر تیم و نظارت بر عملکرد آنها به کمک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری به راحتی قابل انجام است.
  • ابزارهای موجود در نرم افزار CRM کمک می‌کند وضعیت کسب‌وکارتان را به شکلی دقیق تجزیه و تحلیل کنید و در مورد اقدامات بعدی به بهترین شکل تصمیم‌گیری کنید.
  • CRM کمک می‌کند تا بهره‌وری فروش در کسب‌وکارتان به شکل موثری افزایش یابد.

کاربردهای بسیار گسترده و مزایایی که این سیستم به همراه دارد، بر صاحبان کسب‌وکارها پوشیده نیست. با این حال هنوز هم خیلی از افراد از این سیستم بسیار کاربردی استفاده نمی‌کنند. شاید یکی از دلایل آن قیمت CRM باشد و تردیدی که این افراد در ارتباط با هزینه‌های آن دارند. در واقع باید گفت که بسیاری از آنها با چالش محاسبه‌ هزینه‌ی واقعی نرم افزار CRM مواجه هستند. اما بیایید نگاهی دقیق‌تر به قیمت این نرم افزار داشته باشیم.

چه عواملی بر قیمت CRM اثر می‌گذارد؟

در بحث قیمت نرم افزار CRM بهترین پاسخی که می‌توان داد این است که قیمتCRM  به عوامل زیادی بستگی دارد. به همین دلیل هنگام انتخاب این سیستم بسیار کاربردی لازم است نیازهای کسب‌وکارتان و خواسته‌هایی را که از آن دارید به شکلی دقیق مشخص کنید تا بتوانید مناسب‌ترین سیستم را انتخاب کنید. برخی از عواملی که بر روی قیمت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری اثر می‌گذارند عبارتند از:

  • قابلیت های سیستم CRM
  • ابری یا on-premises بودن نرم‌افزار
  • تعداد کاربران
  • سفارشی‌سازی نرم افزار CRM

تحلیل قیمت نرم افزار CRM

همان طور که گفتیم هزینه‌ سیستم سی آر ام از جمله موارد مهمی است که صاحبان بسیاری از کسب‌وکارها را در مورد استفاده از این سیستم کارآمد دچار چالش می‌کند. هنگامی که می‌خواهید قیمت نرم‌افزار CRM را محاسبه کنید لازم است برآوردی از اثرات این سیستم بر روی هزینه‌های کسب‌وکارتان داشته باشید تا بهتر بتوانید در ارتباط با آن تصمیم‌گیری کنید. برای انجام این کار لازم است مزایایی را که مدیریت ارتباط با مشتری برای کسب‌وکارتان فراهم می‌کند، در مقابل هزینه‌های عدم استفاده از این سیستم مقایسه کنید:

  • صرفه‌جویی در زمان: چه فرآیندهایی در شرکتتان به کمک نرم افزار CRM به شکل خودکار انجام می‌شود؟ در صورت نداشتن این سیستم انجام این وظایف به صورت دستی چه مقدار زمان می‌برد؟ هزینه‌‌ای که این زمان برای کسب‌وکارتان دارد چقدر است؟
  • سرعت بالاتر در انجام فرآیندهای مختلف: وقتی از یک سیستم مدیریت ارتباط با مشتری در کسب‌وکارتان استفاده کنید می‌توانید فرآیندهای مختلف را تسریع کنید و رضایت مشتری‌ها را بیشتر جلب کنید و البته به مشتری‌های بیشتری هم رسیدگی کنید. هزینه‌های مشتری‌های کمتر و رضایتمندی پایین‌تر آنها را در صورت عدم استفاده از سیستم سی آر ام بررسی کنید.
  • هزینه‌ خطای انسانی: هزینه‌ اشتباهات انسانی در مشاغلی که از CRM‌استفاده نمی‌کنند بسیار بالاست؛ از برآورد نادرست وضعیت کسب و کار و ثبت نادرست اطلاعات گرفته تا از دست رفتن مشتری‌ها و غیره. این اشتباهات چه میزان هزینه برای کسب‌وکارتان به همراه دارد؟ اگر از CRM استفاده کنید و این هزینه‌ها را حذف کنید چه اثری بر روی وضعیت کسب‌وکارتان خواهد داشت؟
  • هزینه‌ تصمیمات نادرست: بر اساس برخی از برآوردها 80 درصد از مشکلات یک کسب‌وکار ناشی از تصمیمات مدیریتی ضعیف است. نرم افزار CRM به مدیران و صاحبان کسب و کارها دید جامع‌تری ارائه می‌دهد و اطلاعات دقیق و ضروری را در اختیارشان قرار می‌دهند تا بتوانند سریع‌تر و دقیق‌تر تصمیم‌گیری کنند. هزینه‌های استفاده نکردن از این سیستم را در این مورد بررسی کنید.
  • هزینه‌ عملکرد ضعیف: وقتی که از CRM استفاده نکنید باید تلاش زیادی را در راستای متمایز شدن در میان رقبایتان انجام دهید که می‌تواند هزینه‌های بسیار بالایی را برای کسب‌وکارتان به همراه داشته باشد. اما به کمک این سیستم می‌توانید ارتباط خود با مشتری‌هایتان را به موقع و کارآمدتر کنید و از آن برای افزایش کارایی و بهبود عملکرد خود استفاده کنید که خود به خود در تمایزتان در میان رقبا نقش چشمگیری دارد.
  • هزینه‌ ناهماهنگی اعضای تیم: به هزینه‌هایی که ناهناهنگی کارکنانتان می‌تواند به همراه داشته باشد فکر کنید؛ از نارضایتی مشتری گرفته تا از دست رفتن آن و ضربه‌ای که به اعتبار کسب‌وکارتان وارد می‌شود. نرم افزار CRM از بروز ناهماهنگی و هزینه‌های سنگین ناشی از آن جلوگیری می‌کند.
  • هزینه‌ برخورد نامناسب کارکنان با مشتری: آیا می دانید که 82 درصد از مشتری‌ها به دلیل خدمات نامناسب یک کسب‌وکار دیگر به سراغش نمی‌روند و 77 درصد از آنها در صورت داشتن تجربه خریدی مثبت، آن کسب‌وکار را به دوستانشان پیشنهاد می‌کنند؟ حالا تصور کنید که اگر کارکنانتان برخورد نامناسبی با مشتری‌ها داشته باشند چه هزینه‌ای برای کسب‌وکارتان به همراه دارد. به کمک نرم‌افزار CRM می‌توانید بر عملکرد پرسنلتان نظارت داشته باشید و از ایجاد هزینه‌های ناشی از عملکرد نامطلوب آنها جلوگیری کنید.

با توجه به تمام صرفه‌جویی‌ها و تأثیراتی که سیستم CRM در هزینه‌های کسب‌وکارتان در پی دارد، احتمالاً تردیدتان نسبت به استفاده از این سیستم کمتر شده است. پس ببینیم قیمت کدام نرم‌افزار CRM با توجه به عملکرد و کارایی آن از همه مناسب‌تر است.

مقرون به صرفه‌ترین نرم افزار CRM کدام است؟

همانطور که در بالا گفتیم عواملی مختلفی روی قیمت CRM اثر می‌گذارد و با توجه به کاربردها و ویژگی‌هایی که این سیستم ارائه می‌دهد قیمت آن تعیین می‌شود. از نظر ما یکی از به‌صرفه‌ترین نرم‌افزارهای مدیریت ارتباط با مشتری، نرم افزار CRM دیدار است. این سیستم در کنار کاربردها و امکانات بسیار پیشرفته‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهد با هدف رضایتمندی مشتری از قیمت‌های ایده‌آل و نیز طرح‌های تخفیف بسیار ویژه‌ای برخوردار است تا عملاً ثابت کند که مشتری از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

ابزارهای موجود در نرم افزار دیدار کمک می‌کند تا فروشتان به میزان قابل توجهی افزایش یابد. از سوی دیگر با توجه به قیمت سیستم CRM دیدار می‌توان گفت که عملاً به کمک این نرم‌افزار لازم نیست هیچ هزینه‌ اضافی پرداخت کنید. نکته‌ دیگری که باید در مورد قیمت CRM دیدار مد نظر قرار دهید این است که بسیاری از شرکت‌ها هنگام اعلام قیمت این سیستم هزینه‌های دیگری چون خدمات پشتیبانی یا به‌روزرسانی‌هایی آن را به طور جداگانه در نظر می‌گیرند؛ اما آموزش و پشتیبانی دیدار کاملا رایگان بوده و  با پرداخت هزینه‌ی ماهانه یا سالیانه اشتراک، از تمام امکانات و خدمات آن بهره‌مند می‌شوید و نیازی به پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافی نیست.

قیمت نرم افزار CRM چقدر است؟

از دیگر موارد قابل توجه در مورد قیمت نرم‌افزار CRM دیدار این است که قیمت این سیستم تا 5 سال ثابت است و طرح‌های تخفیف متنوعی را برای جلب رضایت مشتری‌هایش تعریف کرده است. به عنوان مثال قیمت نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری دیدار در صورت پرداخت سالیانه شامل 20 درصد تخفیف می‌شود. همانطور که گفتیم تعداد کاربران یکی از عوامل تأثیرگذار بر روی قیمت CRM‌ است. دیدار در این مورد هم به نفع مشتری‌هایش عمل کرده است و تخفیف‌هایی را بر اساس تعداد کاربران در نظر گرفته است. به این ترتیب اگر در کسب‌وکارتان 30 کاربر یا بیشتر از این سیستم استفاده کنند، قیمت نرم افزار CRM دیدار 33 درصد تخفیف خواهد داشت. یعنی اگر برای این تعداد کاربر پرداخت را به صورت سالیانه انجام دهید از 33+20 درصد یعنی 53 درصد تخفیف برخوردار می‌شود. چه خرید خوشایندی!

#توجه: این مطلب یک رپرتاژ تبلیغاتی بوده و محتوای آن توسط تبلیغ دهنده تهیه و نگارش شده است.
دیجی‌رو مسئولیتی در قبال محتوای تبلیغاتی ندارد.

مجله خبری بیکینگ

نمایش بیشتر
دانلود نرم افزار

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا